Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisann!

Da har jeg planer om å bygge egen PC for første gang. I og med at det er første gang, og jeg allerede har en god laptop, har jeg ingen plane rom å legge mye penger i dette. Maks 6000,- i første omgang.

PCn skal i all hovedsak brukes som allround PC, med typisk Office-pakke, netflix, enkel photoshopping og spill. Det er IKKE krav om at alle spill skal gå sømløst på full grafikk, men fint om den kjører de fleste spill på medium kvalitet.

Fordi det er første gang jeg bygger PC, vil jeg starte med et sett med alle komponenter, slik at jeg ikke "glemmer" noe o.l. Har sett på Intel Entry Gamer og AMD Entry Gamer fra komplett, men regner med å gå for AMD på grunn av bedre grafikkort (?) og mer RAM.

Så kommer spørsmålene:
- Hvordan mener dere eksperter et slikt sett vil passe mine behov?
- Trengs det noe mer enn dette settet (bortsett fra operativsystem) for å bygge en fungerende PC? Trengs det vifter, kabler, etc, eller er det med i en slik pakke? Hva med nettverkskort for trådløs tilkobling?

- Hvordan er mulighetene for oppgradering av dette settet senere?

- Har dere eventuelle tips til hvordan man skal "angripe" et slikt prosjekt?

Setter stor pris på tilbakemeldinger fra folk som kan dette! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøp deg heller: Gaming pc vurderes solgt

Dette er vel ikke et spesielt godt kjøp med tanke på hvor gammelt det er.

De Entry Gamer'ne er heller ikke spesielt gode valg.

Du trenger kun operativsystem og evt. trådløst nettverkskort i tillegg.

AMD varienten har dårlige oppgraderingsmuligheter når det gjelder prosessoren. Begge kan oppgraderes mht skjermkortet.

Det er bare å betille komponenter. Mens du venter så ser du noen videoer på youtube om hvordan man bygger en pc.

Jeg satt raskt sammen et forslag med komponenter (uten dvd spiller):

http://www.prisjakt.no/list.php?l=100010

• Liker 3
Lenke til kommentar

Kjøp deg heller: Gaming pc vurderes solgt

Dette er vel ikke et spesielt godt kjøp med tanke på hvor gammelt det er.

De Entry Gamer'ne er heller ikke spesielt gode valg.

Du trenger kun operativsystem og evt. trådløst nettverkskort i tillegg.

AMD varienten har dårlige oppgraderingsmuligheter når det gjelder prosessoren. Begge kan oppgraderes mht skjermkortet.

Det er bare å betille komponenter. Mens du venter så ser du noen videoer på youtube om hvordan man bygger en pc.

Jeg satt raskt sammen et forslag med komponenter (uten dvd spiller):

http://www.prisjakt.no/list.php?l=100010

Grunnen til at jeg ønsker en slik Entry pakke er at jeg, som nybegynner, kan være SIKKER på at alt "passer sammen" i forhold til kontakter etc (?). Ingen peiling på dette altså, så om noen vil hjelpe med å sette sammen komponenter som passer sammen og er bedre og ikke dyrere enn Entry-pakkene er det topp!

Når du sier dårlig oppgraderingsmuligheter på prosessor i AMD-pakken, hvordan da? Er ikke prosessoren i den pakken også ganske OK?

Lenke til kommentar

Prosessoren i AMD-pakken er pr idag den kraftigste som er å få tak i som passer i hovedkortet som følger med. Dersom du skal oppgradere så må du derfor sannsynligvis bytte både hovedkort og prosessor.

Intel-pakken derimot, der kan du bytte prosessoren til en som er betydelig kraftigere.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Prosessoren i AMD-pakken er pr idag den kraftigste som er å få tak i som passer i hovedkortet som følger med. Dersom du skal oppgradere så må du derfor sannsynligvis bytte både hovedkort og prosessor.

Intel-pakken derimot, der kan du bytte prosessoren til en som er betydelig kraftigere.

Vil denne pakken være bedre da? Med tanke på prosessor oppgradering? Drar denne pakken noe spill slik den er?

https://www.komplett.no/pc-i-deler-amd-fx-6300-radeon-r7-240/744292#!tab:info!review:2

Lenke til kommentar

Noen som har feedback på denne pakken? Første gang jeg har satt sammen selv, og lurer på om alt vil passe sammen? Er det noe mer jeg trenger annet enn en skrutrekker? Har dere evt andre forslag til komponenter, så kom med det. Dette er forøvrig ABSOLUTT makspris... Skulle gjerne hatt det enda billigere :-) Bruker ikke all verdens tid foran datamaskinen, så er begrenset hva jeg gidder å legge i det...

post-308197-0-39655400-1402319841_thumb.png

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...