Gå til innhold

M-ITX til 6-10k, hvilke deler?

Anbefalte innlegg

Hei

Har nå tenkt å bygge en M-ITX PC rundt August, men ettersom jeg ikke har fulgt med på utviklingen de siste 2 årene går jeg utifra at mye er utdatert.

Trenger dermed hjelp til å finne alternativer og de beste valgene av deler. Ta gjerne å nevn oppgraderinger som vil komme i løpet av kort tid om det kan være relevant. (Blir ikke kjøp før slutten av sommeren uansett)

Budsjett: 6000-10 000 kr. Vil vurdere ytelse / kr, men fullt mulig å bruke hele beløpet om ytelsen verdsetter det.

PCen skal brukes til:

- Virtuelle maskiner

- Kompilering

- Streaming

- HD Film

- Spill (multiboxing i MMO f.eks)

Jeg ønsker en maskin som har støtte for minimum 2 skjermer og muligheten for overklokking. Kunne tenkt meg en nokså stillegående maskin (idle), men har ikke alt for mye å si under load.

Jeg har ikke behov for mye lagringsplass ettersom jeg gjør dette eksternt så 120-250 SSD vil holde i massevis. Har vært inne på tanken om vannkjøling, men usikker på om det faktisk er vært bryet.

Vil trenge alt av deler bortsett fra mus, tastatur, skjermer osv. OS har jeg fra før så det trenger ikke å regnes med. PS/2 inngang på HK og mulighet for wifi hadde vært kjekt, men ikke nødvendig.

Tar imot fulle oppsett og/eller anbefalinger av individuelle deler med åpne hender!

Takk.

Endret av Trumpets
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...