AnonymDiskusjon Skrevet 7. juni 2014 Del Skrevet 7. juni 2014 (endret) Akkurat nå er litt irritert her, så blir å gjøre dette noe kort! Jeg er utrolig snill og grei med alle mennesker! Jeg behandler alle med respekt og jeg vil si jeg er ordentlig kjernekar! Jeg er også ganske utadvendt og har lett for å kommunisere med andre. Jeg er virkelig høflig med absolutt alle jeg møter på!! Situasjonen er god! Jeg kommer fra en relativt velstående familie, hvor stort sett alle har utdannelse og nyter stor grad av økonomisk frihet. Selv er jeg nylig ferdig med en mastergrad, har kjøpt meg leilighet og en ganske fin bil. Jeg har mange gode venner, men enkelte av disse gode vennene har andre venner/bekjente, som av og til blir med "gjengen vår" på festligheter osv. Enkelte av dem har jeg til dels kjennskap til, men andre vet jeg ikke hvem er. Likevel blir jeg stadig møtt med noe overlegenhet av disse menneskene. Jeg har spurt min relativt gode venn hvordan dette kan ha seg. Han sier de mener jeg er klysete og at jeg tror jeg er noe, noe som absolutt ikke stemmer!!! Jeg er nær sagt så ydmyk og jordnær en kan bli blant folk. Jeg har aldri i verden trodd jeg er, eller forsøkt å gi uttrykk for at jeg er bedre enn andre. Jeg føler mange blir så sjalu, pga min situasjon. Ja, selv enkelte venner har jeg fått mistanke om kan bli litt misunnelige, når de til tider knapt gidder å engasjere seg i noe jeg driver med - ikke om jeg engang skal vise et artig filmklipp på 2 min på YouTube. Faen, altså. Tidligere i kveld, da jeg var på en liten fest, uten å drikke, fordi jeg bare var innom em liten tur for å si hei og sosialisere meg litt over en times tid. Etter en time tenkte jeg å "ta kvelden", for å kjøre hjem igjen. En ganske god kompis av meg, og to andre venner av han igjen, spurte om jeg kunne svippe dem av "borti der", da jeg likevel skulle kjøre den veien. Han ene kjente jeg ikke, han andre vet jeg har baksnakket meg for et år tid tilbake. De spurte høflig, og de to jeg knapt kjenner, opptrådde åpenbart falskt i det de kaller meg og sier "bror, du er sjef som kan kjøre oss ass!" Og vet dere hva de gjør? De to vennene av min gode kompis sitter i baksetet, og jeg hører de åpner hver sin øl på denne hjemturen. Når jeg slipper dem av, kjører jeg et lite stykke til, for å sjekke om alt var som det skulle i baksetet, men neida - tror du ikke de to jævla idiotene har sølt med øl i bilsetet? Var veldig flekker og lukter øl enda! Helvete... Ingen fordommer overhodet, men det kan være verdt å nevneverdig at disse var forresten utenlandske. Begge de to som sølte er av pakistansk opprinnelse. Utrolig smiskete er dem. Tanker?! Og dere må tro meg, når jeg sier jeg virkelig aldri har gått inn for å fornærme noen, opptre klysete eller ikke vært høflig. Jeg har nemlig en evig tankegang om at hvis man behandler andre godt, vil det slå positivt tilbake på deg selv, ved at de behandler deg godt. Dette ser dog ikke ut til å være tilfelle, dessverre. Det finnes så altfor mange eksempler. ... Godt å få det ut! Skjønner bare ikke hvorfor mennesker skal være så slemme med andre!!! Kan ikke se hva godt som skulle komme ut av det! Anonymous poster hash: 14b04...346 Edit: Flettet sammen første innlegg med det fulle innlegget, slik at det blir først i tråden. Endret 10. juni 2014 av Tvillingsjel Lenke til kommentar
Imlekk Skrevet 8. juni 2014 Del Skrevet 8. juni 2014 Bare jeg som tenker... Perhaps you need a crash course in taking hints. Here's your first lesson: We're not actually walking somewhere together; I'm trying to leave this conversation and you're following me. 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 8. juni 2014 Del Skrevet 8. juni 2014 (endret) Serr, er ikke dette en repost? du glemte forresten tl;dr maccen min er snart tom for strøm og dessuten, nordmenn er nordmenn, slutt å fest med nordmenn så går det nok bra for deg. Endret 8. juni 2014 av Bruker-182691 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 8. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2014 Serr, er ikke dette en repost? du glemte forresten tl;dr maccen min er snart tom for strøm og dessuten, nordmenn er nordmenn, slutt å fest med nordmenn så går det nok bra for deg. TS her. Jeg fester riktignok mest med "gjengen min", som stort sett består av gode, norske kompiser. De fleste som har vært og er kjipe med meg, er av utenlandsk opprinnelse. Og jeg er absolutt ikke rasist! Tvert i mot. Men denne tråden skulle ikke handle om utlendinger/nordmenn-forholdet, men misunnelsen som råder blant enkelte, og kjipskapen enkelte mennesker skaper for andre. PS: Mod. Rydd opp i tråden, vær så snill! Ble litt rot. Anonymous poster hash: 14b04...346 1 Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 8. juni 2014 Del Skrevet 8. juni 2014 Det er sånn 90% av alle utlendinger er, det bare er sånn dessverre, de er og blir drittsekker, noen er ok, men resten...... Men det er kanskje ikke så rart folk er misunnelige. 2 Lenke til kommentar
Karwan. Skrevet 8. juni 2014 Del Skrevet 8. juni 2014 Serr, er ikke dette en repost? du glemte forresten tl;dr maccen min er snart tom for strøm og dessuten, nordmenn er nordmenn, slutt å fest med nordmenn så går det nok bra for deg. TS her. Jeg fester riktignok mest med "gjengen min", som stort sett består av gode, norske kompiser. De fleste som har vært og er kjipe med meg, er av utenlandsk opprinnelse. Og jeg er absolutt ikke rasist! Tvert i mot. Men denne tråden skulle ikke handle om utlendinger/nordmenn-forholdet, men misunnelsen som råder blant enkelte, og kjipskapen enkelte mennesker skaper for andre. PS: Mod. Rydd opp i tråden, vær så snill! Ble litt rot. Anonymous poster hash: 14b04...346 altså jeg kan godt være din nye bestevenn om du vill det! jeg søler ikke øl i baksetet! haha det er pakistanere sånn er de og sånn får vi leve med. jeg holder meg langt unna dem for å si det mildt og har kanskje en eller to pakkistanske venner som jeg er litt bedre kjent men ellers så er det egentlig bare hvite/ opprinlig norsk eller svensk. jeg har ikke noe i mot dem, liker bare ikke hvordan de oppfører seg. hører de selv snakke dritt om personer jeg kjenner som for eksempel en vennine i klassen min som er rett og slett en herlig person. de er sure eller noe fordi hun ikke ville ha noe med dem å gjøre, som jeg skjønner godt!! ( hun ville ikke ha sex med dem så skal de begynne å snakke dritt om henne!?) skjønner meg ikke helt på dem. de er respektløse er egentlig mitt beste ord for å beskrive dem, så klart er ikke alle utlendinger sånn men det er de fleste jeg har vært borti. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 8. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2014 Det er sånn 90% av alle utlendinger er, det bare er sånn dessverre, de er og blir drittsekker, noen er ok, men resten...... Men det er kanskje ikke så rart folk er misunnelige. TS her. Det er så uforståelig. Jeg prøver virkelig å være inkluderende, imøtekommende, høflig og til enhver tid vise respekt. Likevel velger enkelte å være det jeg vil si kvalme tilbake. Jeg gjør ikke noen noe vondt, og vil bare at alle skal ha det bra! Jeg er en person man virkelig kan stole på. Til meg kan folk komme uansett hva det skulle være, så vil jeg gjøre det jeg kan for at vedkommende vil ha og få det bra. Har selv aldri opplevd å la meg misunne av noe. Jeg er ikke den typen. Jeg lar meg heller glede meg over andres lykkelighet og vellykkethet. Anonymous poster hash: 14b04...346 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 8. juni 2014 Del Skrevet 8. juni 2014 Når folk begynner å kalle deg for "bror" (eller bEror) er det vel på tide å ta veldig mye avstand. Just say'in.. Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 8. juni 2014 Del Skrevet 8. juni 2014 For å si det enkelt, hvis disse "vennene" dine oppfører seg på den måten du beskriver så er de kanskje egentlig ikke vennene dine. Du kan ikke styre hvordan andre mennesker oppfører seg, men det du kan gjøre etter å ha sett hvordan de oppfører seg er å la dem være, finn deg heller andre, bedre venner. P.S. Jeg forstår at det sikkert er pga at du er irritert akkurat nå, men hvis du prøver å få frem hvor ydmyk det er så kan det lønne seg å ikke bruke så mange ord på å understreke hvor bra du oppfører deg. Det kan gi litt feil inntrykk til de som leser det. 1 Lenke til kommentar
medlem-124997 Skrevet 8. juni 2014 Del Skrevet 8. juni 2014 Jeg tror at det ikke alltid er så lett å ha selvinnsikt og se seg selv. Så selv om du tror du er ydmyk er det ikke nødvendigvis slik du oppfattes av andre. Jeg kjenner deg ikke, så jeg vet ikke. Men hvis det er som du sier at vennene dine er sjalu av seg, så er det virkelig ikke så mye du kan gjøre. Sjalusi er en følelse og følelser er det bare dem som har dem som kan kontrollere - hvis det i det hele tatt lar seg gjøre. Jeg har flere utenlanske venner, men har aldri følt de er verre enn andre. Om jeg skulle generalisere noe måtte det være at grekere generelt er utrolig trege og ikke gjør mer enn de må, samtidig som de er uhyre redde for jobbene sine og for å virke dårligere enn andre. 4/4 jeg har jobbet med har vært sånn. Men jeg kjenner ingen pakistanere. Hvis du føler at du behandles dårlig av vennene dine så bytt krets. Det er ikke alle forunt med go utdanning, nyere bil og egen leilighet. Men det er noe de fleste i bunn og grunn ønsker men ikke alle greier å oppnå. På en anben side er det heller ikke slik at det er sånne ting som TELLER. Det oppfattes fort som klysete hvis det feks er slik at du prøver å vise deg fram veldig i bilen din. Janteloven står sterkt i Norge og det er ikke alltid så lett å komme i rundt den. Lykke til! Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 8. juni 2014 Del Skrevet 8. juni 2014 Det er sånn 90% av alle utlendinger er, det bare er sånn dessverre, de er og blir drittsekker, noen er ok, men resten...... Men det er kanskje ikke så rart folk er misunnelige. TS her. Det er så uforståelig. Jeg prøver virkelig å være inkluderende, imøtekommende, høflig og til enhver tid vise respekt. Likevel velger enkelte å være det jeg vil si kvalme tilbake. Jeg gjør ikke noen noe vondt, og vil bare at alle skal ha det bra! Har du en matematisk oversikt over hvem som holder mål kontra de som er undermåls? Hvis det er sånn at 90% er ok, mens de 10 rest % er ubrukelige, hva er det da å bli så forfjamset og irritert for? Ingen kan tekkes alle, men de fleste er passe ok, så det er bare å akseptere at verden nå en gang er sånn, og fortsette å være grei mot alle Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 8. juni 2014 Del Skrevet 8. juni 2014 "Det at jeg er så ydmyk er hva som gjør meg bedre enn alle andre" "Jeg har ikke tid å bruke på alle disse overlegende menneskene" "Hvem er du til å spørre hvem jeg er" Ut i fra det du skriver har du en tendens til å ikke si de mest diplomatiske ting, og spesielt hvis du tilbringer tid sammen med folk fra en annen sosial klasse enn deg selv er det fort å si ting som ikke er sosialt akseptert i den gjengen. Det handler om å tilpasse talen til der man er, hva som er din intensjon med det du sier er mindre relevant hvis du bryter normene. De som har mindre ønsker seff at de hadde mer, men det i seg selv bringer ikke misunnelse eller hat. Derimot en som har mer og gjør dette tydelig gjennom samtaler(enten det er med vilje eller ikke), vil finne at de som har mindre fort utvikler misnøye med den personen. Så angående å ta med to påvirkede personer du ikke kjenner i bilen din, det er bare dumt. Lenke til kommentar
SilvioBerlusconi Skrevet 8. juni 2014 Del Skrevet 8. juni 2014 (endret) Vennene er ikke problemet, ifølge TS, men venners venner. Letteste måten å få bukt med dette er vel å ignorere pøblene, men jeg har forståelse for at dette blir mer utfordrende hvis det går på det fysiske og materielle. Endret 8. juni 2014 av SilvioBerlusconi Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 9. juni 2014 Del Skrevet 9. juni 2014 Ingen fordommer overhodet, men det kan være verdt å nevneverdig at disse var forresten utenlandske. Begge de to som sølte er av pakistansk opprinnelse. Utrolig smiskete er dem. Det ante meg. Jeg ser på ingen måte for meg at noen andre kunne sagt "Bror, du er sjef ass." For det første kan du la være å ta med passasjerer du ikke kjenner. For det andre kan du fortelle at du ikke tillater øl i bilen og ellers si ifra når folk oppfører seg dårlig. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 9. juni 2014 Del Skrevet 9. juni 2014 (endret) Er du egentlig så kjernekar som du utgir deg for å være? Hvor god selvinnsikt har du? f.eks: Viser du interesse for mennesker rundt deg? Spør du hvordan det går, hva dem driver med, hvorfor dem driver med det, kommer med kommentar på det dem sier, er oppriktig genuint interessert i dem, som du starter posten med så er du veldig flink til å si at du har kjøpe leilighet og har fin bil...... tenk på dette: Vet absolutt alle i den gjengen hvilken utdannelse du har nettopp tatt, at du har kjøpt leilighet og at du har fin bil? Vet du hvilken utdannelse dem har, om dem har kjøpt leilighet og hvilken bil dem har? Hvis alle vet alt om deg og du ikke vet alt om dem så snakker du sannsynligvis for mye om deg selv og fremstår som uinteressert i dem, dette er ikke populært f.eks...... Når du møter dem gjentakende ganger, følger du opp om saker dere snakket om sist? "hei hvordan gikk det med det jobbintervjuet du nevnte sist forresten?" "Hvordan gikk eksamenene dine da?" osv..... vis at du husker at du har snakket med dem før er også viktig. Folk merker om du snakker med dem for å snakke med dem. Er du dumsnill? setter du deg ikke i respekt? Fremstår du som ryggradsløs? dette er også noe som kan få negative effekter på ditt sosiale liv, folk klarer ikke å være kjempesnill med folk dem ikke respekterer, det ligger nedarvet i oss...... Sånn rent fundamentalt, så tror jeg ikke du er i stand til å bli likt. Det fordi du åpenbart selv mener at du er "annerledes" enn folk flest. Du er bevisst på det, du tenker at du har det annerledes. Når du er i stand til å ha disse tankene, så er du ikke i stand til å oppføre deg som om det ikke var viktig for deg, for det er det tydeligvis. TIPS: Aldri ta initiativ til å fortelle om deg selv, i alle fall ikke når du har noe bra på gang, det vil bare forsterke tanken om at du digger deg selv. La dem heller bli imponert over at når dem tar seg selv i å aldri ha spurt noe om deg fordi dem var så opptatt med å prate om seg selv siden du var så interessert i dem, så kan du komme med noe solid og imponerende som du ikke hadde interesse av å fortelle i det hele tatt.... Ble mye tekst, har gjort meg en del lignende tanker om dette selv en gang i tiden. Alternativt: Kjør american style, digg deg selv, snakk om deg selv, vær stolt som en hane osv.... du må velge om du vil henge med dem du henger med nå og være ydmyk og nedtunget av janteloven eller om du vil vaske sjampis på byens skybar i stolthetens rus...... det finnes alltid en plass til deg.... baksetene får du våtrenset for 200 kroner på nærmeste bilvaskegarasje... Endret 9. juni 2014 av Henrik2k 2 Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 9. juni 2014 Del Skrevet 9. juni 2014 Du høres ut som en ålreit fyr som har opparbeidet deg den statusen du har, med utdanning og økonomisk frihet. Det virker for meg som at andre blir sjalu på din suksess med alt du har og alt du er. Når det kommer til utlendinger, så har jeg satt foten ned. Jeg er ingen rasist, jeg er rasebevisst, jeg stoler ikke på slike folk lenger. Er som regel noe krøll med dem Bare tenk at selv om du er hyggelig og grei, så kan faktisk noen være slik at de oppfatter deg som klysete fordi du er en som kanskje prater mye og er veldressert blant vennene dine, når du egentlig bare er en som ser positivt på livet. 2 Lenke til kommentar
Tvillingsjel Skrevet 10. juni 2014 Del Skrevet 10. juni 2014 Korte og unødvendige innlegg som ikke hører hjemme i tråden er flyttet inn i det sorte hullet til forumet. Vennligst ikke skriv i tråden med mindre det er relevant til trådens tema. Les gjerne https://www.diskusjon.no/guidelines#1'>retningslinjene §1.. Reaksjoner på dette skal som vanlig ikke kommenteres i tråden men kan gjerne tas på https://www.diskusjon.no/index.php?s=b5770b344f75925a57cf672f34bd93db&&app=members&module=messaging§ion=send&do=form&preview=1&_from=quickPM&fromMemberID=1713”'>Personlig Melding. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=179'>Tilbakemeldinger om forumet. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 10. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2014 Veldig interessant å lese dette innlegget. Hadde faktisk tenkt til å poste noe i samme duren, altså dette når det kommer til sjalusi, eller hva det måtte være. Bortsett fra at jeg er en jente da. Er også en person som prøver å være inkluderende med alle, og er veldig i møtekommende og sosial. Men når det kommer til jenter og sjalusi har jeg bare gitt opp. Det høres sikkert helt klissete ut av meg å skrive noe sånt. Men jeg har opplevd det så mye nå at jeg nesten må få meg selv til å virke "Mindre" for at motparten skal føle seg bedre. I I fjor ble jeg blant annet slått ned av en annen jente fordi "kjæresten" hennes gikk ved siden av meg. Ble sykehus og hjernerystelse. Bare for å gi et kort eksempel. Og dette sliter meg også ut i jobb situasjon. Jeg har fått ny jobb. Og ingen av jentene som jobber der viser noe form for "interesse" for den nye jenta for å si det sånn. Selv om jeg har prøvd å få i gang noen samtaler merker jeg bare at det ikke er så interessant for dem. Mens guttene er det null problem å snakke med. Dette har jeg vel og merke aldri opplevd før, har alltid pleid å komme godt overens med jenter. Og hadde det kommet en ny jente der jeg jobbet, ville jeg gjort det meste for å få henne til å føle seg velkommen! Jeg føler noen ganger at når jeg er i en samtale med en gutt og en jente, så må jeg gi mer oppmerksomhet til jenta for at jenta ikke skal bli sjalu for at jeg gir like mye oppmerksomhet til gutten. prøver å unngå øyekontakt osv. Spesielt hvis det dreier seg om par. Dette er ikke overdrevent på noe måte, er mye mer jeg kunne fortalt, men sjalusi er noe dritt. Du burde heve deg over dette og finne ut av hvem som er dine virkelige venner. Hvem er det som har vært der fra starten av. Anonymous poster hash: 06682...3d9 Anonymous poster hash: 06682...3d9 Lenke til kommentar
medlem-124997 Skrevet 10. juni 2014 Del Skrevet 10. juni 2014 Til anonym over: jeg er i AKKURAT samme situasjon og går ofte dårlig overens med andre jenter. Jeg går derimot svært godt overens med gutter, tror det gjør at de ofte blir sjalu. Har begynt å gitt en lang faen i alt som heter kvinnfolk. Orker ikke bruke energi på dem lenger. Jeg er ikke interessert i å slutte å snakke med en kompis fordi ei jeg kjenner er forelska i vedkommede eller ikke invitere kompiser på vorspill fordi ei som også skal dit har ligget med vedkommede for to år siden.... Gutter er mye bedre venner uansett:) kan virkelig anbefale deg å gi en lang faen i dem. Det er ikke ditt problem at de synes du er "bedre" enn dem enten det gjelder personlighet, jobb eller utseende. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 13. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2014 TS her! Drar opp igjen tråden min, ettersom jeg nå har en ganske kjip følelse. Terskelen for å til dels utestenge meg fra mine venners aktiviteter er lav. Terskelen for at venner skal bli irriterte og sure på meg er lav. Alt dette, til tross for at jeg virkelig prøver å få alle rundt meg til å trives og ha det veldig bra. Jeg vurderer nesten å kutte ut denne "hoved"-vennegjengen min nå. Det er trist, men sant. Kanskje jeg ikke passer som venn med disse, selv om jeg synes vi har hatt mange hyggelige øyeblikk? Faen, det er så jævlig kjipt at jeg skal føle meg litt utestengt osv. Det føles som om jeg alltid er den siste de spør for å bli med på ting osv., om de ikke finner på noe uten å spørre meg i det hele tatt, noe som skjer ganske ofte. Hvorfor kan ikke alle bare være snille og greie med hverandre?! Det er så forskjellsbehandling til tider! Jeg har for faen ikke gjort noe galt mot noen! Jeg skryter aldri av meg selv, selv om jeg fint kunne gjort det! Og ja, dette er bare noe jeg skriver her, fordi det er fakta - aldri noe jeg kunne sagt høyt blant folk. Misunnelse er roten til mye ondt! Jeg kunne formulert dette innlegget så mye bedre og fått frem ulike poeng, men jeg orker ikke i denne fortvilelsens stund. Frustrasjon. Anonymous poster hash: 14b04...346 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå