Gjest member-296438 Skrevet 7. juni 2014 Del Skrevet 7. juni 2014 0 Eksos Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 8. juni 2014 Del Skrevet 8. juni 2014 Førsteinntrykket er brukbart komponert i fint lys med god skarphet i klare farger. Men så dukker pirkepinnen i meg opp og ser linje direkte ut i øvre venstre hjørne som om det ikke dreper perspektivet drar det ned og da taper også spenningen i bildet. 1 cm kutt i venstresiden her ville ført nevnte linje rent ut på venstre kortside. Da får du en diagonal mellom kortside og langside i og med at utgangen er på nedre langside. Bedre kan det ikke bli for det gir beste perspektiv og spenning i bildet. Kanskje er ikke det hvite nede i venstre hjørne fullstendig utbrent så kanskje kunne en separat lysdemping være en løsning for jeg synes det bryter for mye med helheten. Enkleste og beste løsning her kunne kanskje være kloning. Prøv deg fram litt med klonerhardhet til du finner sånn noenlunde og hent inn fra forskjellige steder og kombiner i det hvite feltet for å kamuflere det. Til tross for pirkeriet har jeg stor sans for bildet ditt. Roar Lenke til kommentar
Gjest member-296438 Skrevet 8. juni 2014 Del Skrevet 8. juni 2014 @Kneppen Takker for et gode tips og råd. Hyggelig at du likte bildet. Kan ofte få litt stilige bilder hvis en går etter detaljer i omgivelsene. Er ingen racer på bildebehandling. Det blir for det meste små justeringer og foranadringer i utsnitt. Prøver meg litt i Apperture, men mitt smått gamle hode synes og ha lite plass igjen til ny lærdom.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg