Morpheus Skrevet 7. juni 2014 Del Skrevet 7. juni 2014 Hallo. Hver gang jeg skrur på pcen starter den opp systemet nøyaktig 4 ganger. Med det mener jeg at den stopper før Windows loading skjermen, den stopper på en svart skjerm også starter den på nytt igjen. Uansett, jeg har feilsøkt og feilsøkt og må rett og slett kaste inn håndkle. Er det noen her inne som kan anbefale meg ett sted som kan feilsøke og reparere PCen min? Vet selv om steder som kan gjøre det som elkjøp etc, men er interessert i å høre om noen har noen personlige og forhåpentligvis gode erfaringer til gode priser. Holder til i Ski så det må bli i Oslo/Akershus Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 7. juni 2014 Del Skrevet 7. juni 2014 Du kan få hjelp til litt feilsøking gratis her på forumet. Fungerer oppstart til sikkermodus normalt? Lenke til kommentar
Morpheus Skrevet 7. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2014 Du kan få hjelp til litt feilsøking gratis her på forumet. Fungerer oppstart til sikkermodus normalt? Har egentlig feilsøkt det som kan feilsøkes, men kan gi det ett forsøk til og komme med nærmere beskrivelser. Det blir ikke før etter den 13 juni da jeg kommer hjem fra ferie. Det jeg kan spørre om frem til den tid som jeg kan ha klart, er det en måte å få en liste over alle komponentene jeg har i pcen via sikkermodus? Etter pcen til syvende og sist har kommet til desktop kan den slå seg av når som helst uten forvarsel. Tenker bare å kartlegge alle komponentene så det blir lettere for dere å eventuelt hjelpe meg med å feilsøke. Grunnen til at jeg spør om dette er at jeg bygget pcen selv, men stoler ikke helt på komponentlisten som ligger igjen hos komplett der jeg bestilte delene (PC i deler eller noe sånt) og at det har blitt forandret i ettertid. Kan også legge til at denne pcen sto bortgjemt i et skap uten å skrus på på kanskje 1 år da jeg var i militæret og det var etter dette problemene begynte, jeg vet ikke om dette kan være en faktor. Takker for svar så langt uansett! Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 7. juni 2014 Del Skrevet 7. juni 2014 Jeg vil tro at programmer som f.eks. speccy virker i sikkermodus. Du svarte ikke på om datamaskinen fungerer normalt i sikkermodus. Har du ikke testet det? Lenke til kommentar
SteinarN Skrevet 8. juni 2014 Del Skrevet 8. juni 2014 Du sier at pc-en sto avslått i ca ett år. Regner med du har sjekket innstillinger i bios? I tilfelle bios batteriet gikk tomt for strøm på dette året og bios dermed har blitt mer eller mindre resatt til fabrikkinnstillinger? Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 8. juni 2014 Del Skrevet 8. juni 2014 (endret) Kan godt tenkes at det kan være lurt å bytte batteriet ja, Clear CMOS, oppdater BIOS og gå igjennom alle settings i BIOS. Det kan jo også tenkes at drevet ditt ( eller noe annet for den saks skyld) har "stått seg i filler". Jeg tror spesielt SSD'r liker å få litt spenning fra tid til annen. Generelt liker alt mekanisk og elektrisk utstyr å være i drift Du kan jo forsøke generell feilsøking på hardwaren (koble vekk mest mulig du ikke må ha osv...) Og du kan forsøke en ny installasjon av windows. Det at kræsjen/booten skjer akkurat idet windows loader sier vel at POST fungerer greit. I det maskinen overlater styringen til windows, så kræsjer det. Typisk for bad overclock også dette. Endret 8. juni 2014 av Kyrre S. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå