*F* Skrevet 7. juni 2014 Del Skrevet 7. juni 2014 Hei. Da jeg har to dører på rommet mitt har jeg satt PC-en min utenfor den ene døren og lagt kablene i dørkarmen mens jeg har presset døren igjen. Dette er for å slippe støy fra PC-en. Funker ganske greit, men døren kunne vært litt mer igjen. Desutten kan det virke som HDMI-kabelen (som er flat) ikke har det helt godt, for det hender i blandt at skjermen blir sort, så kommer bildet tilbake, Ønsker derfor følgende i tynn utgave som kan ligge presset i en dørkarm: Power: Ethernet: HDMI: USB: Tips til kabel? Ethernet og usb kabler er egentlig ganske greie å finne, men sliter med power og hdmi Husk at kablene skal "brekkes" 90 grader to steder Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 7. juni 2014 Del Skrevet 7. juni 2014 Bor et hull i dørlista. 4 Lenke til kommentar
j-- Skrevet 7. juni 2014 Del Skrevet 7. juni 2014 Finn en annen måte å få kabler inn på. Strømkabelen må være av en viss kabeltykkelse (3x1,5mm2?), og HDMI må ha visse tykkelser på ledere/krav til støyisolasjon fordi båndbredden skal være høy. Gjør som Tåkelur skriver: borr eller fil hakk i dørlista. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 7. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2014 Hadde det vært jeg som eide døren hadde jeg nok gjort noe sånn, men det er det ikke. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 7. juni 2014 Del Skrevet 7. juni 2014 Du kan ikke vippe opp listene på siden av døra? Pleier å være hult igjennom mellom dørkarm og vegg. Eventuelt ta inn kabler over døra, om det er ventilasjonssprekk der. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 8. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2014 Ser ikke ut som det er noen gode muligheter til å vippe opp lister. Ellers, er nok HDMI kabel som er viktigst, ser ut som det andre fungerer greit, men HDMI-kabelen presterer dårlig under press. Lenke til kommentar
tjbr Skrevet 8. juni 2014 Del Skrevet 8. juni 2014 Bør ikke legge strømkabler i knekk slik. Det kan føre til brann. Lenke til kommentar
Brulejus Skrevet 8. juni 2014 Del Skrevet 8. juni 2014 Har du ingen mulighet til å få strøm fra andre siden av døren? En lengre skjøteledning f.eks.? HDMI kan du kjøre via ethernetkabel, f.eks. med f.eks. en sånn: http://www.amazon.com/Portta-PET30DT-10-Inch-Extender-Cables/dp/B004GX0DEA/ Selv har jeg PCen i boden hvor alt er koblet opp som vanlig. Så kjører jeg HDMI på den måten via internettkablene som er lagt i vegguttakene. Med trådløs mus, tastatur og høyttalere har jeg bare 3 ledninger (HDMI inn via ethernet og 2xstrømkabel), og ingen støy i det hele tatt. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 8. juni 2014 Del Skrevet 8. juni 2014 Ønsker derfor følgende i tynn utgave som kan ligge presset i en dørkarm:Dess tynnere de er, dess mindre press tåler de. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 8. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2014 Har du ingen mulighet til å få strøm fra andre siden av døren? En lengre skjøteledning f.eks.? HDMI kan du kjøre via ethernetkabel, f.eks. med f.eks. en sånn: http://www.amazon.com/Portta-PET30DT-10-Inch-Extender-Cables/dp/B004GX0DEA/ Selv har jeg PCen i boden hvor alt er koblet opp som vanlig. Så kjører jeg HDMI på den måten via internettkablene som er lagt i vegguttakene. Med trådløs mus, tastatur og høyttalere har jeg bare 3 ledninger (HDMI inn via ethernet og 2xstrømkabel), og ingen støy i det hele tatt. Jo, det er vel mulig jeg kan få det til med strøm fra utsiden, men blir liggende henover gangen og forbi en dør osv. Uansett, er det samme ethernet løsning som på amazone du bruker? Ønsker derfor følgende i tynn utgave som kan ligge presset i en dørkarm:Dess tynnere de er, dess mindre press tåler de. Joda, men jo tynnere dem er jo mindre press trengs Lenke til kommentar
Brulejus Skrevet 8. juni 2014 Del Skrevet 8. juni 2014 Jepp, men jeg kjøpte de på Ebay. Mener de kostet rundt en hundrelapp pr stk, så blir et par hundre kroner (husk å kjøpe 2 ganger om totalen blir over 200 kr). Lenke til kommentar
*F* Skrevet 8. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2014 Jepp, men jeg kjøpte de på Ebay. Mener de kostet rundt en hundrelapp pr stk, så blir et par hundre kroner (husk å kjøpe 2 ganger om totalen blir over 200 kr).Gi meg gjerne en link til den samme så får jeg noe som fungerer Lenke til kommentar
Brulejus Skrevet 8. juni 2014 Del Skrevet 8. juni 2014 Forsøkte å gå tilbake i purchase history, men det ser ut som om mye av det jeg har kjøpt har forsvunnet av en eller annen grunn. Til og med et par optiske lydkabler jeg kjøpte for et par måneder siden men ikke fikk testet ut før i går har forsvunnet, så jeg får ikke gitt feedback engang. Når det er sagt har jeg kjøpt 100+ gjenstander på ebay, mesteparten fra Kina. Har enda tilgode å motta et produkt som ikke virker. Så om du går for denne vil du sikkert få noe som virker (den ser forøvrig ganske lik ut den jeg har): http://www.ebay.com/itm/Y176-New-HDMI-Over-RJ45-CAT5e-CAT6-UTP-LAN-Ethernet-Extender-Repeater-/181336884093?pt=US_Video_Cables_Adapters&hash=item2a3885437d Det ser forresten ut til at du kun trenger å kjøpe 1 stk siden den har både sender og receiver. Jeg mente jeg kjøpte 2 stk, men mulig jeg husker feil. Det står en med sender og en med receiver på mine også ser jeg. Lenke til kommentar
xExodusx Skrevet 8. juni 2014 Del Skrevet 8. juni 2014 vær obs på at nettverks kablene er veldig utsatt for støy når de skal overføre bilde, så kjøp med god kvalitet Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 8. juni 2014 Del Skrevet 8. juni 2014 http://www.ebay.com/itm/6FT-2M-CAT6-CAT-6-Flat-UTP-Ethernet-Network-Cable-RJ45-Patch-LAN-Cord-Hot-/111336972097?pt=US_Ethernet_Cables_RJ_45_8P8C_&hash=item19ec335f41 http://www.ebay.com/itm/FLAT-2m-HDMI-Cable-for-LCD-Plasma-HD-Lead-6ft-GOLD-UK-/380466279109?pt=US_Video_Cables_Adapters&hash=item58958eb2c5 Du har jo den varianten der, kan blir verre med strømkabelen. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 8. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2014 Takk for linker, dem få veldig greie ut. Ellers, må jo finnes noe til strøm, problemet med vanlige kabler er jo at alle tre lederne ligger intil hverandre, om dem hadde ligget ved siden av hverandre hadde kabelen kunne blitt flat og tynn, slik som denne: http://www.ebay.com/itm/Computer-Printer-Power-Cord-Cables-6-Long-Black-IEC-Kettle-Female-3-Prong-Slim-/310978353463?pt=US_Power_Cables_Connectors&hash=item4867c11937 Dessverre er den for US kontakter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå