Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Typen knuste telefonen min - hvordan kan jeg få det dekket?

buster1704

Anbefalte innlegg

Hei

Under en krangel mellom meg og x-typen så knuste han mobilen min, og han nekter å betale. Hva skal jeg gjøre? Kan forsikringen min dekke dette? Politiannmelde det? Blir vel garrentert henlagt. Har One Call Basis forsikring.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Under en krangel mellom meg og x-typen så knuste han mobilen min, og han nekter å betale. Hva skal jeg gjøre? Kan forsikringen min dekke dette? Politiannmelde det? Blir vel garrentert henlagt. Har One Call Basis forsikring.

Rett ett krav mot han, dette skal han betale.

Lenke til kommentar

Du kan kreve at han betaler det. Nekter han kan du gå til forliksrådet og få en dom for det, som du kan gå til namsmannen og få tvangsfullbyrdet. For forliksrådet må du selvfølgelig dokumentere at det faktisk var han som knuste den, og det kan jo være litt vanskelig dersom han nekter for å ha gjort det.

Om forsikringen dekker det vet jeg ikke, sjekk vilkårene og ta evt. en telefon og hør.

Lenke til kommentar

Si den ble knust under en krangel og vips dekker vel forsikringen det. Så kan han betale egenandel.

Blir vel litt feil å si at han direkte brukte den i situasjonen.

Tipper forsikringen gjelder deg, og om du fokuserer på at han gjorde det, og han brukte den, ja så gjelder forsikringen ikke.

Spesielt ikke om han gjorde det med vilje. Så i en slik litt spesiell situasjon så er alt i detaljene i hva som nøyaktig skjedde og hvordan du ordlegger det.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...