Gå til innhold

Ny gaming PC (Budsjett: 22.000)

Anbefalte innlegg

Hei,

Sitter å vurderer på å kjøpe meg en ny PC. Ettersom skatten gikk så bra for meg haha. Kommer til å bli brukt for Battlefield - CoD - WoW og LoL.

(Se bilde, prøvde meg litt frem)
Budsjett er på 22.000kr ca. Gjerne kom med noe bra noe under den prisen også.

Ekstra:
Tenker å da selge min nåværende PC da jeg bestiller en ny en. Hvor mye vil jeg kunne få for den jeg har? (Se bilde)
Den har 1 skjermkort (ikke 2 som på bildet)har også CDrom + 1TB hardisk. PLUSS at den har Komplett sitt 1337 edition kabinett som det kun ble laget 50stk av. Den har inngravert nummer 44/50.
https://www.komplett.no/in-win-h-frame-1337-edition-big-tower/761663
(Denne er da ikke lenger mulig å få tak i)
Hvor mye kunne jeg fått dette for?

Takk for all hjelp!

Nåværende Pc til venstre under. Den jeg har satt sammen nå til høyre under.

post-257985-0-96198400-1402171636_thumb.png

post-257985-0-92934500-1402171648_thumb.png

Endret av Kevinwb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nå endret litt.

http://bildr.no/image/Qkhqb1BC.jpeg

Ser det bedre ut?

Personlig ville jeg ha hatt 2400mhz + minne og Evga 780ti Classified. Da får man bedre ytelse for mindre penger. Ved å overklokke skjermkortet, kan man få opp mot 30% bedre ytelse i spill der skjermkortet er flaskehals. :)

Kjøper man socket 2011 MÅ man ha 6 kjerner cpu f.eks 4930k, ellers mister man mye av vitsen. Da går man heller for midrange 4790k som kommer snart, på 1150 plattformen.

Ivy-e liker høye minnehastigheter, og i en del spill og programmer er det opp til 20% bedre ytelse ved 1600mhz vs 2400mhz minne.

Kilder gjør forumet bedre :thumbup:

min egen minnetest:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1514887&page=12

Corsair :

http://www.corsair.com/en-us/blog/2014/march/haswellrealworld

http://www.corsair.com/en-us/blog/2013/october/battlefield-4-loves-high-speed-memory

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Har ikke lyst til å kjøpe en PC hvor da klokking skal være nødvendig, for har ikke peiling på det.

Eventuelle tips for meg (som jeg da forstår) vil være å anbefalle 1 del i stedet for én jeg allerede har valgt.
Legg gjerne ved komplett link av varen :)

Takk for hjelp uansett, bare vanskelig for meg å forstå alt.

Lenke til kommentar

Han må "klokke" for å hente ut hastigheten til minnet da :p

Har du noen artikler som viser til økt fps i noe annet enn bf btw? (Ift minnefreq).

Les en begge corsairbloggene.

Det er få tester ute, det er derfor jeg måtte teste selv for å se om det hjalp. Flaks og nyskjerrighet gjorde at jeg fant svar. Noen ganger må man gjøre jobben selv.

Hadde ikkje minnehastighet hatt noe å si, så hadde det ikkje kommet raskere minne heller. Nå finnes det ddr3 helt opp til 3200mhz standard før overklokking av selve minnet. Selv har jeg 2800mhz minne til Haswell oppsettet mitt som er overklokket til 3200mhz minne.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Han må "klokke" for å hente ut hastigheten til minnet da :p

Har du noen artikler som viser til økt fps i noe annet enn bf btw? (Ift minnefreq).

Hadde ikkje minnehastighet hatt noe å si, så hadde det ikkje kommet raskere minne heller.

Nåja, så lenge folk er villige til å betale for det så kommer det raskere minne :p

Lenke til kommentar

Det er få tester ute, det er derfor jeg måtte teste selv for å se om det hjalp. Flaks og nyskjerrighet gjorde at jeg fant svar. Noen ganger må man gjøre jobben selv.

Hadde ikkje minnehastighet hatt noe å si, så hadde det ikkje kommet raskere minne heller.

BF er et spill. Du kan ikke kalle dette en test. Du har vist at i BF så betyr hastigheten på minnet noe.

Jeg har nå sjekket noen spill (D3, SC2 og Bioshock Infinite) med 1600mhz og 2400mhz. Jeg finner ingen forskjell i FPS på noen av disse. Kan sjekke flere spill etter hvert..

Lenke til kommentar

BF er et spill. Du kan ikke kalle dette en test. Du har vist at i BF så betyr hastigheten på minnet noe.

Jeg har nå sjekket noen spill (D3, SC2 og Bioshock Infinite) med 1600mhz og 2400mhz. Jeg finner ingen forskjell i FPS på noen av disse. Kan sjekke flere spill etter hvert..

Battlefield 4 er det faktisk veldig mange som spiller, så det kan berøre mange. Spiller man ikkje battlefield så kan man jo kjøpe 1033mhz ram om man absolutt vil ha lavest mulig ram hastighet ;)

For min del så vil jeg ha mest mulig ytelse...

Hvis du legger ut tester så hadde det jo vært flott. Bare si at man har testet, gir liksom ikkje noe mening for noen.

Det er enormt mange faktorer som spiller inn, som f.eks oppløsning, grafikknivå etc.

I f.eks battlefield 3 , så er det "mesh" quality som krever mest cpukraft. Har man den på max, så henger cpu etter. Skrur man denne på low, så er knapt cpu flaskehals. Dog Mesh quality er veldig viktig på battlefield om man vil se mest mulig på avstand.

I bloggen til Corsair så er det over 10% ytelsesforskjell med 1080p med max settings. Hvis det skjer VELDIG mye på en gang i SC2 så er det veldig kjedelig hvis det lagger. Det kan faktisk være at ved 1440p at ytelsesforskjellen er enda høyere, siden SC2 krever veldig mye av cpu.

For all del, folk kan gjøre hva de vil. Jeg vil bare hjelpe folk å få mest mulig ytelse ut av datamaskinen :xmas:

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Du trenger ikke overtale meg altså, jeg tar gjerne noen brikker med litt høyere frekvens :)

Og nå som prisene er så lave, kan man jo like så godt gå for 2400mhz f.eks...

Men dette er ikke det samme som at man får høyere ytelse i spill med høyere frekvens på minnebrikkene. Man kan få det i enkelte spill, dog det ser ut til at dette er relativt få.

(BF har jeg fått helt opp i halsen (alt for mange idioter på de serverene) så jeg har sluttet å spille det ..)

Lenke til kommentar

Hvis jeg skulle brukt opp til 22K på en PC i dag ville gått for:

i7 4790K

Z97 hovedkort

2*4 GB 2400mhz ram

2*EVGA GTX 780 Classified

Seasonic 1000W (eller høyere) PSU

2 (eller flere) 120 GB 840 Evo SSD i Raid0

HDD, kabinett, kjøling og resten av rukla ..

Jeg ville ikke gått for Titan eller 2011, fordi jeg ville ikke utnyttet dette til sitt fulle og jeg ville fått mer bang for the buck for ovenfornevnte utstyr.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

http://bildr.no/image/cndqaFdJ.jpeg

Hvordan ser dette ut? Oppdater etter det du sa Kyrre.

Noen endringer nødvendig?

Du klarer ikkje å lage et mindre og mere utydelig bilde? :p

Vet ikke hvorfor det blir et lite bilde for andre, for blir ikke det for meg :p

http://i352.photobucket.com/albums/r353/kevin902/Handleliste_zps94db1868.png?t=1402238206

Der er det kanskje bedre.

Har ikke nevnt dette tidligere. Men jeg spiller da på en 2560x1440 27" skjerm så den krever litt. Har også en 24" 1080 skjerm 144Hz til fps spill, så er 2 skjerm oppsett

Endret av Kevinwb
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...