Dapper Chap Skrevet 30. oktober 2014 Del Skrevet 30. oktober 2014 Dette er det første året hvor jeg faktisk har hatt følelsen av at karrieremodusen bærer preg av latskap. Det er ikke bare noe du føler. Det er fakta. Lenke til kommentar
oscrue10 Skrevet 30. oktober 2014 Del Skrevet 30. oktober 2014 Spilte en clubs-kamp med 1* skill moves (evt 0*, prøvde ikke på ball juggling eller noe), det er ganske fantastisk. Bruker ofte 2* dragninga, som er veldig effektiv når den brukes riktig og fornuftig, men det lot seg ikke gjøre. Skjedd flere ganger. Vet ikke om det har noe med hvilket oppsett jeg bruker på proen å gjøre, eller hvilken posisjon jeg spiller i, men virker ganske random. Også funnet ut at det er mulig å manipulere hvilken lagdel man skal ha spilt i. Man kan f.eks. spille CDM i 85 min og CB siste 5 min. Da blir kampen registrert som en kamp hvor man spilte i forsvar. Skulle tro det var motsatt, slik at posisjonen man starter i er den som teller. Evt den posisjonen hvor man spilte flest min. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 31. oktober 2014 Del Skrevet 31. oktober 2014 EA gjør jo virkelig ingenting med gameplayet. Samme bugsene som funket i fjor funker i år. I pro clubs er det bare som spiss å dra med seg forsvarsspilleren bakover, og vips så har man en genial taktikk for å slå bak siden backen opphever offsiden 20 meter bak stopperne. Det finnes ikke realistisk. Er det et gamemode hvor spillerne er eksperter på å utnytte bugs og feil i spillet må det være pro clubs. Lenke til kommentar
ZenCo Skrevet 31. oktober 2014 Del Skrevet 31. oktober 2014 (endret) Tja. Når eg speler Any, veit eg om alle triksa og glitcha som kan utnyttast. Klarar stort sett å ta dei. Blir ofte rundspelt, men det klarar eg heldigvis å godta. ^^ Ein av dei tinga som irriterer meg mest i Pro Clubs er all ventinga. Repriser, reaksjonar, sint dommar, oppløp til corner, ståing på straffemerket før straffe. Ikkje minst den tvungne oppsummeringa og den latterleg lange ventetida før neste kamp. I nokon kampar er det ikkje mogleg å spole forbi noko som helst. Enten så er det ein bug, eller så prøver motstandarane å irritere. Det fungerer i så fall ganske ofte. Endret 31. oktober 2014 av ZenCo Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 31. oktober 2014 Del Skrevet 31. oktober 2014 (endret) Enig. Det er altfor mye fokus på cutscenes i år. Det fungerer ikke i online-spill dessverre. Tenk om Battlefield skulle hatt like mye cutscenes under matchen der? Det hadde ikke funket. Jeg mener sånn cutscenes som hvor man ser spilleren går å henter en ball er totalt unødvendig. Ja, kanskje det ser mer realistisk ut, men hvilken nytte det har for spillet er bare tåpelig. Endret 31. oktober 2014 av Emils. Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 31. oktober 2014 Del Skrevet 31. oktober 2014 (endret) Jeg tror jeg har oppdaget noe når det gjelder energien til spillerne i karrieremodusen. Den utmattelsen som en spiller fikk i forrige kamp teller ikke når du kommer inn i neste kamp dersom den kampen er i en annen turnering. Eksempel; jeg spilte først en ligakamp, neste kamp var i cupen. Før kampen kunne jeg se at de som spilte forrige kamp var slitne så jeg satt dem på benken. Når jeg kom inn i kampen derimot, da var de plutselig på 100%. Dette ser ikke ut til å skje dersom kampene er i samme turnering. Hittil har jeg kun oppdaget dette med spillerne som starter på benken, jeg har ikke lagt merke til om det skjer med dem som starter også. Uansett tilfelle, dette er en gigantblunder av EA. Dette har aldri vært et problem på FIFA før, så hva for noe magisk programmering er det de har gjort i år? Edit: Noe positivt er det også, som når du får en nyhet om at "Southamptons sjef sverger på at i år skal de beholde stjernene sine". Oh, you sweet innocent child... Endret 31. oktober 2014 av Patrick123 Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 31. oktober 2014 Del Skrevet 31. oktober 2014 Park the bus har faktisk vært en faktor som har ødelagt spillet. Helt utrolig at EA har implementert noe slikt... Lenke til kommentar
Jakobk Skrevet 31. oktober 2014 Del Skrevet 31. oktober 2014 Park the bus har faktisk vært en faktor som har ødelagt spillet. Helt utrolig at EA har implementert noe slikt... Park the bus har faktisk vært en faktor som har ødelagt fotballen. Helt utrolig at Chelski har implementert noe slikt... Lenke til kommentar
Espp Skrevet 31. oktober 2014 Del Skrevet 31. oktober 2014 Nå, nå! Chelsea er ikke skaperen i det hele tatt. En bidragsyter for at det fikk navnet "park the buss" ja, men langt fra skaperen av taktikken. Finner det ganske frustrerende på legendarisk eller ultimate når motstaderen skårer først, for så å sette på park the buss. Sliter som pokker med å finne rom! Gjelder forsåvidt online også, men ikke i samme grad. Mennesker som spiller FIFA er mye dårligere på å ligge på linje, og skaper ofte rom. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 31. oktober 2014 Del Skrevet 31. oktober 2014 Jeg hater det under Pro Clubs. Folk parkerer bussen etter 1 min.. og satser på at kontringer. Det er IKKE noe spill. Det er seriøst så tragisk som man får det. Lenke til kommentar
Espp Skrevet 31. oktober 2014 Del Skrevet 31. oktober 2014 Jeg hater det under Pro Clubs. Folk parkerer bussen etter 1 min.. og satser på at kontringer. Det er IKKE noe spill. Det er seriøst så tragisk som man får det. Hmm, har ikke hatt det problemet i det hele tatt! Det eneste jeg virkelig hater er hvor forbanna vanskelig det skal være å få trofeet for å sette en egendefinert frispark- eller straffesparkholdning. Får å få åpnet opp en av dem må man gjøre en av to: 1) Skåre på 10 straffer 2) Skåre på 2 frispark. I seg selv er jo ikke det så vanskelig, men jeg får jo tatt frispark en av 8 kamper, og sannsynligheten for å skåre med min elendige frisparkskyter er lav.... Lenke til kommentar
Jakobk Skrevet 31. oktober 2014 Del Skrevet 31. oktober 2014 Nå, nå! Chelsea er ikke skaperen i det hele tatt. En bidragsyter for at det fikk navnet "park the buss" ja, men langt fra skaperen av taktikken. Det var bare en kødd Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 31. oktober 2014 Del Skrevet 31. oktober 2014 Jeg hater det under Pro Clubs. Folk parkerer bussen etter 1 min.. og satser på at kontringer. Det er IKKE noe spill. Det er seriøst så tragisk som man får det. Hmm, har ikke hatt det problemet i det hele tatt! Det eneste jeg virkelig hater er hvor forbanna vanskelig det skal være å få trofeet for å sette en egendefinert frispark- eller straffesparkholdning. Får å få åpnet opp en av dem må man gjøre en av to: 1) Skåre på 10 straffer 2) Skåre på 2 frispark. I seg selv er jo ikke det så vanskelig, men jeg får jo tatt frispark en av 8 kamper, og sannsynligheten for å skåre med min elendige frisparkskyter er lav.... Spiller du drop in eller proffklubber? Lenke til kommentar
oscrue10 Skrevet 1. november 2014 Del Skrevet 1. november 2014 Joina en klubb som skal spille i en liga, med kamper hver uke til faste tidspunkter. Ser at man står oppført med en verdi i dollar, virker litt spesielt. Første kamp søndag kveld, mot en klubb som tilsynelatende har veid meg og funnet meg for lett Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 2. november 2014 Del Skrevet 2. november 2014 To ting til som bør fikses; 1) du må da for svarte kunne slå en pasning som går i mer enn 2 km/t uten at mottakeren lar den gå forbi, og 2) når du har "ultraoffensiv" eller mer så må da du kunne ha litt mer enn en(!) spiller på motstanderens banehalvdel. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 2. november 2014 Del Skrevet 2. november 2014 Enig, pasninger, spesielt de korte (1-5 meter) er usaklig dårlig i år. Det ødelegger totalt spillflyten. Enten så blir pasningen så svak at den ikke triller bort eller så går den et helt annet sted. Jeg er uansett imponert over keeperne i år. Brukt 2 år på å utvikle dem, også er dem dårligere enn dem noensinne har vært. Jeg har aldri, for å være ærlig, opplevd dårligere keepere i et FIFA spill. Tja, spillet her er vel det spillet de siste årene som har fått mest kritikk. (Sikkert fordi folk har fått øynene opp for hvordan EA holder på og hvor lite de gjør for å fikse det). Det var i alle fall ikke i nærheten så mye klaging ved FIFA 14. Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 2. november 2014 Del Skrevet 2. november 2014 Jeg er faktisk ganske fornøyd med keeperne, for meg er dette det beste de har vært på lenge. Det at de gjør en og annen feil er jeg glad for, det ødelegger utrolig mye av moroa når du vet at dersom keeperen leer på en finger så blir han å ta ballen. Nå feilbedømmer de faktisk. Lenke til kommentar
Espp Skrevet 2. november 2014 Del Skrevet 2. november 2014 Spiller du drop in eller proffklubber? Litt sent, men bedre enn aldri. Har spilt for det meste i drop in. Testa noen random klubber, men det var så useriøst at jeg heller ville spille drop in. Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 3. november 2014 Del Skrevet 3. november 2014 Jeg har oppdaget et interessant fenomen i spillet. Jeg spiller karriere, og det har vært grei skuring til nå. Så har jeg kommet borti en kamp i et sluttspill jeg rett og slett ikke klarer å vinne. Motstanden fra laget er mye høyere en ellers på samme vanskelighetsgrad. Det virker som at jo bedre jeg spiller, jo bedre spiller de. Skudd jeg vanligvis ville skåret på går ut, og når jeg først treffer mål spretter ballen av keeperen eller han gjør en fantomredning. Dessuten lykkes taklinger mye sjeldenere. Jeg har prøvd 4-5 ganger nå, og det går bare ikke . Også ganske påfallende at kommentatorene poengterer innledningsvis hver gang at dette kommer jeg til å tape. Det virker rett og slett som om spillmotoren her har bestemt seg for at denne kampen skal jeg tape? Lenke til kommentar
oscrue10 Skrevet 4. november 2014 Del Skrevet 4. november 2014 Flere som sliter med å komme seg inn på valgt spillmodus? Trykker meg for eksempel inn på pro clubs, og så tar det flere minutter å komme inn. Blir stående på det gress/stadion-bakgrunnsbildet mens musikken går, og så tar det veldig lang tid før det skjer noe. Vært slik både i går og i dag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå