Gå til innhold

FIFA 15 tråden, tidenes mest rævva FIFA utgivelse.

Anbefalte innlegg

Har nettopp lest litt gjennom EA sitt FIFA 15-forum og det er godt å se at pubertale, hormonelle 13-åringer alltid vil være seg selv. Herrejemini for noe klaging. Greit, FIFA har alltids noen problemer, men det erbare et spill og kun fordi det har enkelte problemer så betyr det ikke at spillet er totalt ubrukelig.

Jeg tror at du muligens, kanskje, om du vred armen deres, betalte dem godt nok og tvang dem "at gun point" så kunne de muligens gå med på at ebola og aids (ebolaids? aidsola?) er verre en FIFA.

Problemer er vel ikke ordet? FIFA består vel av så store bugs at hadde det vært et annet spill hadde lanseringen blitt utsatt. FIFA har årlig release, og EA utsetter aldri lanseringen. De lanserer et spill som har behov for patching. Se på DriveClub fiaskon hvor hard tilbakemelding det får. FIFA spillere får et slikt produkt hvert eneste år, hvor EA rett og slett lyver forbrukerne rett i ansiktet over at de har fikset ditt og datt, mens sannheten er ikke engang 10 % sann.

EA forumet er vel ekstremt, det er jeg enig i, men poengene om at dette spillet langt i fra er noe sluttprodukt er ingen hemmelighet. Etter at EA så pengefenomentet FUT, så har gameplayet falt drastisk. Det var vel i 11-utgaven at FUT ble gratis å spille uten DLC, og nå ser man omtrent bare patcher som omfavner å fikse opp i diverse FUT greier.

Ja, jeg er klar over at man bare kan slutte å spille, men det er faktisk tilbakemelding og "klaging" som gjør at selskaper får øynene opp. Nå er dessverre ikke EA ett selskap som bryr seg særlig om hva kundene har å komme med tilbakemelding. De er mer opptatt av profit. Derfor er det i grunn synd at EA er så overlegne som de er. Når PES var bedre enn FIFA (som snart er 10 år siden) så gjorde EA store forandringer HVER år, og da var det ikke det visuelle som ble bedre, men gameplayet.

FIFA 15 er det beste spillet så langt, men det skulle bare mangle. FIFA 14 på PS4 var en katastrofe.

Endret av Emils.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som er interessert i å spille litt seasons? Er på PS4 btw...

Coop? Gjerne det. (FInnes det en coop-tråd?)

Jeg hadde den sykeste coop-kampen i går kveld. Siste kamp, måtte vinne for å rykke opp til 1. divisjon. Roma (oss) mot City. Vi dominerte kampen før de scorte på corner av alle ting. Gervinho ble felt, straffe til oss. 1-1. Jeg hadde et helt sinnssykt raid av Gervinho i 2. omgang og 2-1 til oss. Vi fortsetter å dominere og har bl.a. en i stolpen. På 90 legger de inn, Astori skal heade ballen ut, men den treffen pannebrasken til Agüero som setter ballen i stanga, han fanger opp returen og setter ballen i mål. Totalt krise og 2-2. Vi kjører "kick off glitch", og partneren min serverer Gervinho som gjør hattrick og 3-2! Så skjer det dummeste jeg har sett. De lemper ballen inn i bakrom, keeperen plukker opp. Han bruker god tid, før han skal skyte ballen langt til helvete opp så dommeren kan blåse av kampen. Dzeko går da og angriper keeperen, ballen faller ned og han setter ballen i åpent mål. 3-3, 3 mål på 90, ingen går videre, hele sesongen gikk til helvete og vi spilte 10 kamper for ingenting (annet enn å holde oss i divisjonen). I etterpåklokskapens navn skulle han kastet ut til en av backene, men herregud for noe patetisk bullshit.

Og btw, kan noen forklare hvordan man kommer ut med keeper? Den reagerer ikke på trekant-knappen lenger.

Endret av Schaadenfreude
Lenke til kommentar

Noen som er interessert i å spille litt seasons? Er på PS4 btw...

Coop? Gjerne det. (FInnes det en coop-tråd?)

Jeg hadde den sykeste coop-kampen i går kveld. Siste kamp, måtte vinne for å rykke opp til 1. divisjon. Roma (oss) mot City. Vi dominerte kampen før de scorte på corner av alle ting. Gervinho ble felt, straffe til oss. 1-1. Jeg hadde et helt sinnssykt raid av Gervinho i 2. omgang og 2-1 til oss. Vi fortsetter å dominere og har bl.a. en i stolpen. På 90 legger de inn, Astori skal heade ballen ut, men den treffen pannebrasken til Agüero som setter ballen i stanga, han fanger opp returen og setter ballen i mål. Totalt krise og 2-2. Vi kjører "kick off glitch", og partneren min serverer Gervinho som gjør hattrick og 3-2! Så skjer det dummeste jeg har sett. De lemper ballen inn i bakrom, keeperen plukker opp. Han bruker god tid, før han skal skyte ballen langt til helvete opp så dommeren kan blåse av kampen. Dzeko går da og angriper keeperen, ballen faller ned og han setter ballen i åpent mål. 3-3, 3 mål på 90, ingen går videre, hele sesongen gikk til helvete og vi spilte 10 kamper for ingenting (annet enn å holde oss i divisjonen). I etterpåklokskapens navn skulle han kastet ut til en av backene, men herregud for noe patetisk bullshit.

Og btw, kan noen forklare hvordan man kommer ut med keeper? Den reagerer ikke på trekant-knappen lenger.

Var Co-op jeg tenkte, ja. Men gjerne også vanlig Season Friendly, er så sykt lei av å møte Real Madrid når jeg ønsker å spille med 5*-lag.

Add: Per_1303 , så kan vi kanskje spille noen kamper! :)

Lenke til kommentar

FIFA 14 var faktisk gøy og aldri i nærheten av slike problemer det er nå. Nå er spillet nærmest uspillbart og ensforming.

Fifa 14 hadde du folk som, skilla, skøyt langt, la innlegg, spilte langt mindre pace fokusert.

Nå kan man selvfølgelig forsatt gjøre dette, men nå møter man pace abusere 9/10 kamper, før var det iallfall variert.

Lenke til kommentar

Folk vil alltid utnytte svakhetene i spillet. Er ikke snakk om å spille på en realistisk måte. De fleste gjør hva som helst for å vinne, det er alt som betyr noe. På FIFA 12 var det finesse fra utenfor 16-meteren, på FIFA 14 var det den lange ballen på avspark og på FIFA 15 løper man sikk-sakk og går på raid ved avspark. Aner ikke hvilken glede det gir dem når de scorer slik.

FIFA 13 er det beste spillet imo. Langt ifra feilfritt, men et spill man burde tatt utgangspunkt i når man lager et nytt spill.

Lenke til kommentar

Elsker hvordan fordelsparagrafen fungerer i pro clubs. Ble taklet stygt, men hadde en opplagt fordel ved at spillet fortsatte. Jeg fikk -0,3 for balltap.

Bommet også på en straffe nå, fordi den baren var borte.

Virker som at folk er ganske sløve ved posisjonsvalg i drop-ins. Vi var 5 spillere og jeg var den eneste som stakk da en 82 CAM valgte å spille GK.

Endret av oscrue10
Lenke til kommentar

Jeg har begynt en managerkarriere med Sampdoria som blir min hovedkarriere, og senere skal jeg starte en med United som jeg hopper inn i når jeg blir litt lei av den andre.

I begge er målet det samme; å banke gjennom at 4-4-2/4-4-1-1 ikke er død, men ennå relevant og overlegen alt annet, for pokker!

Taktikken blir ganske tradisjonell;

4-4-2 - Hovedsakelig hjemme

-----------X----X------------

---X-------X---X------X----

---------------X---------------

4-4-1-1 - Borte, hakket mer defensiv

--------------X----------------

--------------X---------------

---------------X---------------

4-4-2:

- Ett av to typer spisspar; 1) en sterk "target man" som kan holde ballen og en raskere mer teknisk spiller som kan stikke gjennom forsvaret. Fyrtårnet vil også gi flere dimensjoner på innlegg. Alt. 2) To tekniske og spillere som skal sende hverandre gjennom via hurtig flikkflakk-spill.

- To vinger som skal gå mot linja dersom jeg bruker en target man, men vanligvis blir de å trekke litt innover for å gi flere pasningsalternativer i angrep, ikke nødvendigvis for gå gjennom forsvaret på stikkere. Gjerne tekniske og raske (tenk Ronaldo).

- To sentrale midtbaner som utfyller hverandre, en halvdyp playmaker som bidrar mest i oppbyggingen og som fungerer som et litt dypere pasningsalternativ i angrep (tenk Scholes). Den andre er en hardtarbeidende boks-til-boks-spiller som skal gi defensiv trygghet og gjerne kunne vinne hodedueller på midten etter klareringer og utspark.

- To meget solide midtstoppere. Dette blir det viktigste paret i laget mitt; dersom du ikke slipper inn mål så taper du i hvertfall aldri. Begge skal være store og sterke og god på hodet, men en bør være litt hurtig. Ikke så veldig da jeg ligger ganske dypt i forsvar.

- Backene blir ikke å komme så veldig, veldig mye opp i angrep så det offensive er ikke så viktig. Hurtighet og gode pasninger er viktigst.

4-4-1-1

Litt mer defensiv enn 4-4-2.

- Den blir hovedsakelig det samme som det jeg skrev ovenfor, men den ene spissen trekkes ned i en ballvinnende playmaker-rolle, med mest fokus på det førstnevnte.

- Midtbaneduoen blir å fungere mest som to defensive midtbanespillere uten for mye angripende roller.

- Vingene blir sentrale her da jeg fokuserer på kontringsangrep langs flankene. Hurtighet og innlegg er viktig. Om jeg spiller med target man som spiss blir jeg å gå ned til dødlinja og legge inn, dersom jeg har den raske spissen på topp vil jeg trekke litt innover og muligens bruke den offensive midtbanen/hengende spissen som bindeledd.

- Forsvarsfireren har en rolle; tett igjen. Alle som krysser midtbanen blir skutt.

Jeg elsker det at du kan gi roller til spillerne i diverse faser av spillet, noe jeg syns bringer med en ørliten ekstra dimensjon til manageraspekter (som er ganske tynt).

Er det noen innspill til planen min? Vil dere anbefale spillere? Hovedmålet med United-karrieren er å bringe laget litt tilbake til slutten av nittitallet.

Lenke til kommentar

Kan se ut som EA holder på å slå ned på juksing osv. nå! Ser at kjente spillere som KSI har fått resetet kontoen sin. Typisk coins promotions blir vel tydeligvis straffet. Kjipt for de som har kjøpt FUT coins / solgt. Kan se ut som EA faktisk holder ord.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...