Gå til innhold

FIFA 15 tråden, tidenes mest rævva FIFA utgivelse.

Anbefalte innlegg

Herregud Forsvaret er jo søppel! Ingen følger løp, ingen følger mann, ingen holder seg på posisjonen sin..

Forsvarslinja pusher OPP når motstanderen får kontring..

Fytti helvete, en av de værste FIFA spillene jeg har spilt..

Ingen vits å ha de "beste" spillerne når de suger balle.. Her er det 2 spisser med 90+ pace som gjelder..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men sånn har jo FIFA vært de siste fem årene? Det et kun gjennombruddspasninger som gjelder.

Nei i fjor hadde man iallfall mulighet til å spille annerledes.. Nå er det KUN pace.

Har ikke noe imot gjennombruddspasninger, det er ikke det som er problemet, det er posjoneringene som sørger for at det blir et problem..

Flere enn meg som også ender opp med å få den beste hodespilleren sin stående på 16m når man har corner i mot? hva faen liksom, Pique står på 16m mens Neymar er inne i boksen, er ikke rart man slipper inn corner mål.. Var sånn i fjor også..

Lenke til kommentar

Helt utrolig hvordan straffespark blir gitt helt tilfeldigvis. Istad taklet motspiller med i feltet, bakfra også, og ikke noe kort eller noen ting. Tar en "clean tackle" og får direkte rødt og straffe til motstander.

Og dette skjer hele tida...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Spilte FUT nå, og stillingen var 3-4 til motstander, 2 min på overtid.. Så, når ballen triller sakte men sikkert mot det åpne målet til motstanderen, med en av mine spisser og en av hans forsvarsspillere løpende bak, trykker jeg på B alt jeg har.. Cavani (min) når ballen først, og redder (!) ballen på strek. Senere får jeg se "goal-line technology" som viser at jeg akkurat klarte å unngå å score..

Fy... faen.

Lenke til kommentar

Jeg lasta ned Framework rapair tool og installerte men den prøvde å reparere versjonen som var inne på pcen og FIFA 15 funker fortsatt ikke.

hmm.. trur jeg installerte Framework 4.5.1

Feilmeldingen kommer fortsatt opp ved start av spillet.. kommer ikke inn.. Sett i Windows Update.. er ingenting der..

Hva kan jeg gjøre? Jeg har PC versjonen

Lenke til kommentar

Jeg lasta ned Framework rapair tool og installerte men den prøvde å reparere versjonen som var inne på pcen og FIFA 15 funker fortsatt ikke.

hmm.. trur jeg installerte Framework 4.5.1

Feilmeldingen kommer fortsatt opp ved start av spillet.. kommer ikke inn.. Sett i Windows Update.. er ingenting der..

Hva kan jeg gjøre? Jeg har PC versjonen

http://help.ea.com/en/chat/initialize/

Lenke til kommentar

Spilt 2 sesonger i career mode og storkost meg. Har dog lest all klagingen her og ikke kjent meg igjen i det heletatt....det var før jeg spilte mine første kampet med FUT nå nettopp...

Jeg har alltid vært en Ultra Defensive spiller som sjeldent har sluppet inn mer enn 1 mål per kamp (Siden tactical defending kom) og likt å spille kynisk (Og det mange kaller kjedelig). Aldri vært noe fyrverkeri fremover i banen men gjerne 2-3 sjanser ila. en kamp også scorer man fort på en av dem. Mine første 5 kamper i FUT har ført til 4 baklengs i snitt....men det går bra når man scorer 7 i snitt...for noe dritt. Er kun fokus på angrep og "moro for unga" også har dem bare gitt faen i forsvarsspillet.

Meh, holder meg til career enn så lenge..

Lenke til kommentar

Spilt 2 sesonger i career mode og storkost meg. Har dog lest all klagingen her og ikke kjent meg igjen i det heletatt....det var før jeg spilte mine første kampet med FUT nå nettopp...

Jeg har alltid vært en Ultra Defensive spiller som sjeldent har sluppet inn mer enn 1 mål per kamp (Siden tactical defending kom) og likt å spille kynisk (Og det mange kaller kjedelig). Aldri vært noe fyrverkeri fremover i banen men gjerne 2-3 sjanser ila. en kamp også scorer man fort på en av dem. Mine første 5 kamper i FUT har ført til 4 baklengs i snitt....men det går bra når man scorer 7 i snitt...for noe dritt. Er kun fokus på angrep og "moro for unga" også har dem bare gitt faen i forsvarsspillet.

Meh, holder meg til career enn så lenge..

Bare fut her, og jeg slipper sjeldent inn meg enn ett mål. Hvis det skjer så slipper jeg dog fort inn mange, fordi jeg støter og gambler altfor mye. Mitt inntrykk er at folk klager fordi det er vanskelig. Det er likt for alle, og absolutt mulig å gjøre noe med det. :)
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror jeg har fått et annet FIFA enn mange andre her fordi jeg kjenner meg ikke helt igjen i det flere klager over. Greit, det er ikke perfekt, men jeg mener dette er en av de bedre utgavene jeg har prøvd. Alt føles mye mer... "naturlig". Ballen kan faktisk gå gjennom feltet nå uten at den suges fast til den første spilleren som er innenfor en radius på x cm.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Bare fut her, og jeg slipper sjeldent inn meg enn ett mål. Hvis det skjer så slipper jeg dog fort inn mange, fordi jeg støter og gambler altfor mye. Mitt inntrykk er at folk klager fordi det er vanskelig. Det er likt for alle, og absolutt mulig å gjøre noe med det. :)

Har ikke møtt en eneste som deg online. Det minste jeg har skåra (og det har vært en kamp) er ett mål, og da tapte jeg 1-8.. Ga litt opp etter 1-4! Alle andre kampene, snart 60, har jeg skåra 2 eller mer. Det er absolutt ikke vanskelig å skåre, det er vanskelig å stoppe driblesterke spillere. Det er greit at det er det i virkeligheten også, men Shaqiri, Ramos, Jarvis etc. (alle med pace) dribler ikke 5-6 mann i virkeligheten og det er bare teit at man kan det på FIFA.

Jeg tror jeg har fått et annet FIFA enn mange andre her fordi jeg kjenner meg ikke helt igjen i det flere klager over. Greit, det er ikke perfekt, men jeg mener dette er en av de bedre utgavene jeg har prøvd. Alt føles mye mer... "naturlig". Ballen kan faktisk gå gjennom feltet nå uten at den suges fast til den første spilleren som er innenfor en radius på x cm.

Tror du har vært ekstremt heldig da. Jeg opplever ofte at fysikken gir utallige rare situasjoner som jeg ikke har kontroll over. Har ikke telling på hvor mange selvmål jeg har sett på min snart 60 kamper online pga. spillere som springer ballen i mål, kræsjer med keeper osv.

I tillegg så spiller AI med 11 stk Messi på banen. Det er helt latterlig hvor god den er på å holde ballen i laget, og drible. Cabella driblet 5-6 spillere hos meg før han avsluttet selv! Fra Profesjonell og oppover blir AI possession-whores.

Jeg liker mye med spillet, men PACE er tatt til et nytt nivå i FIFA 15. Verre enn det var på FIFA 12-13. Når man adder til online-problemer (1/10 kamper hos meg) hvor jeg ikke får poeng, kampen klikker, ender opp med tap selv om jeg vinner osv. - alt i alt er dette det mest uferdige produktet jeg har sett fra EA. Jeg digger grafikken, stemningen, tribunene etc, men det hjelper lite når det er så enkelt å skåre mål. Finner det absolutt ikke gøy å vinne 4-3, 5-4 osv..osv. Sliter virkelig med å holde nullen og ender opp med å gå all-inn for seieren ofte.

Edit: Det kan godt hende at det ligger et helt nytt system til grunne og at jeg suger balle å forsvare meg. Det var min store styrke i FIFA 14, men jeg sliter hardt med det nå. Får spille 100 kamper til, og så komme med min mening om akkurat det. Hater å måtte bruke "defensive" / "Ultra defensive" bare for å holde nullen, men kanskje jeg må teste det..

Endret av Espp
Lenke til kommentar

Jeg har flere resultater online som har endt 1-0, 2-0, 3-1, osv. Jeg sliter ennå litt med å venne meg til fysikken på spillerne, men jeg har ikke altfor store problemer i forsvar. Jeg holder igjen, rygger, tar ikke spillere ut av posisjon og venter lenge nok (uten å gi de for store rom til å skyte) og som oftest tar jeg ballen rimelig greit.

I angrep har jeg ikke helt fått kontringspillet til å sitte for min del så jeg vil si at jeg kanskje har en overvekt av mål fra etablert spill. Det er lettere mot computeren siden noen på nettet presser noe vanvittig urealistisk, men selv der kan du nå langt med etablert spill og raske pasninger.

Lenke til kommentar

Helt ny med Ultimate Team, så sikkert et tåpelig spørsmål.

Men jeg er i gang med Starter Cup og de tidlige cupene der, men alle kamper er 6 min pr omgang. Hvordan får jeg endret det ned til 4 min? Jeg går inn på innstillingene rett før jeg går til kampen, men muligheten for å endre tid er låst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...