Gå til innhold

FIFA 15 tråden, tidenes mest rævva FIFA utgivelse.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva faen da EA??? Bruker man 600kr på ett spill forventer jeg at det skal funke men så lenge man bare er online så lagger det noe innforjævlig uansett om man spiller kick-off kamper eller UT.

Regner med at du bruker PS4.

Oss på PS4 må passe på å ikke logge inn på EA kontoen da så slipper vi lagg?

Ja, hvis du har det problemet. Det er bare noen som opplever det og det skal vist hjelpe hvis du logger av EA. Bruker PS4 selv og opplever ingen lagg, så vet ikke om det funker 100%.

Lenke til kommentar

Kanskje en vill tanke, men man kan begynne å lure på om EA bevisst svekker/ødelegger pro clubs for å få flere til å fokusere på ultimate team, åpne pakker osv. Funker på meg i hvert fall, men jeg åpner ikke pakker så det er lite penger å tjene på meg.

Skal ikke se bort ifra at det kan ta timer å finne en klubb å spille for, når det tidligere kanskje tok maks 5 min. Det er fordi man ikke lenger kan invitere fra drop-ins. Selv synes jeg det er ufattelig at de ikke har klart å opprette en egen lobby for dette, så man slipper å plage de som vil spille drop-ins.

Når jeg må velge mellom drop-ins og ultimate team, så er det et ganske enkelt valg. Pro clubs føles også ganske ille ingame. Jeg er 83 CAM, men det tilsvarer nesten 78 CAM på FIFA 14.

Det å invitere spillere fra drop-ins får de vel ikke akkurat ordnet i en patch vil jeg tro, så da har de igrunn ødelagt sesongen.

Lenke til kommentar

Spilte noen kamper online i dag og må si at dette er et steg opp. Mye bedre flyt i spillet, og alt jeg prøvde på funka som regel. Møtte selvfølgelig folk som DESPERAT prøvde å komme til med finesse utenfor 18-meteren og bomma gang på gang så jeg er usikker på hvor effektivt dette egentlig er på sikt. Jeg satte et par selv, men bomma på enda flere forsøk.

Keeperen stod litt feil på et par langskudd, men siden jeg så skuddene komme på lang vei satte jeg keeperen på manuelt og redda dem lett..

Spillet krever en annen fremdrift og jeg merket ofte at man må tenke seg litt mer om da sånn Zerge-taktikk lett straffer seg da kontringer i dette spillet er mye giftigere.

Alt i alt en mye bedre opplevelse..

Lenke til kommentar

Hva faen da EA??? Bruker man 600kr på ett spill forventer jeg at det skal funke men så lenge man bare er online så lagger det noe innforjævlig uansett om man spiller kick-off kamper eller UT.

Skulle tro de hadde lært etter alle klagene de fikk på demoen men neida... ikke rart de er verdens mest forhatte "company"

Og igjen har de glemt å ta med Unranked Custom Matches :hrm: Lite som slår følelsen av å slå noen som er 5 stjerners lag med ett halv stjerners lag :green:

Av med upnp på routeren din fikser dette tror jeg

• Liker 1
Lenke til kommentar

Skulle tro de hadde lært etter alle klagene de fikk på demoen men neida... ikke rart de er verdens mest forhatte "company"

Og igjen har de glemt å ta med Unranked Custom Matches :hrm: Lite som slår følelsen av å slå noen som er 5 stjerners lag med ett halv stjerners lag :green:

Mye mulig dette vil fungere, men hvorfor i allverden skal man måtte deaktivere universal plug 'n' play i router / brannmur for å kunne spille FIFA'15 på PlayStation 4? Dette gir jo absolutt ingen mening, hva er det EA har klart å programmere som skulle tilsi at automatisk port mapping i router / brannmur skal få hele spillet til å yte fullstendig tragikomisk dårlig?

Jeg har såpass mye i heimen som baserer seg på UPNP (ja, jeg har ikke mappet alt av porter manuelt, og jeg har flere systemer som trenger å benytte de samme portene til forskjellig tid så UPNP er definitivt den greieste løsningen) at det å deaktivere dette bare for FIFA'15 er ikke aktuelt.

Spillet er jo bokstavelig talt helt ødelagt her jeg sitter, kan ikke engang navigere menyene uten å rive av meg håret i frustrasjon over elendig ytelse og framerate / lagg. Spille kamper kan man bare glemme, selv offline... Har heldigvis en såpass grei forhandler så de tok spillet i retur så jeg fikk det til Xbox One istedenfor og der flyter jo ting som kniv i smør, på samme nettverk...

Dette var første multiplattform spill jeg valgte å plukke opp til PlayStation 4 fremfor Xbox One, jeg har begge konsoller og har alltid foretrukket Xbox på grunn av håndkontroller men valgte PlayStation 4 på grunn av teoretisk noe bedre maskinvare som skal gi noe bedre bildekvalitet og bildeflyt, kan ikke si jeg føler det var noe godt valg. Takk gudene for god kundeservice og at jeg faktisk eier en Xbox One i tillegg.

Vet ikke hva unnskyldningen til EA er, og når de forventer dette fikset men dette er faktisk under enhver kritikk og temmelig katastrofal å ha ved lansering av et så gigantisk spill som FIFA.

Lenke til kommentar

Mye mulig dette vil fungere, men hvorfor i allverden skal man måtte deaktivere universal plug 'n' play i router / brannmur for å kunne spille FIFA'15 på PlayStation 4? Dette gir jo absolutt ingen mening, hva er det EA har klart å programmere som skulle tilsi at automatisk port mapping i router / brannmur skal få hele spillet til å yte fullstendig tragikomisk dårlig?

Jeg har såpass mye i heimen som baserer seg på UPNP (ja, jeg har ikke mappet alt av porter manuelt, og jeg har flere systemer som trenger å benytte de samme portene til forskjellig tid så UPNP er definitivt den greieste løsningen) at det å deaktivere dette bare for FIFA'15 er ikke aktuelt.

Spillet er jo bokstavelig talt helt ødelagt her jeg sitter, kan ikke engang navigere menyene uten å rive av meg håret i frustrasjon over elendig ytelse og framerate / lagg. Spille kamper kan man bare glemme, selv offline... Har heldigvis en såpass grei forhandler så de tok spillet i retur så jeg fikk det til Xbox One istedenfor og der flyter jo ting som kniv i smør, på samme nettverk...

Dette var første multiplattform spill jeg valgte å plukke opp til PlayStation 4 fremfor Xbox One, jeg har begge konsoller og har alltid foretrukket Xbox på grunn av håndkontroller men valgte PlayStation 4 på grunn av teoretisk noe bedre maskinvare som skal gi noe bedre bildekvalitet og bildeflyt, kan ikke si jeg føler det var noe godt valg. Takk gudene for god kundeservice og at jeg faktisk eier en Xbox One i tillegg.

Vet ikke hva unnskyldningen til EA er, og når de forventer dette fikset men dette er faktisk under enhver kritikk og temmelig katastrofal å ha ved lansering av et så gigantisk spill som FIFA.

Kunne du ikke ha koblet PS4-en til modemet?

Lenke til kommentar

'Snip'

Eg er med på alt du seier, men eg tipper EA vil ha folk over på det overgansmarkedopplegget sitt. Derfor tar dei vekk den funksjonen? Garantert eit dumt trekk, men kan det likevel vere tanken bak?

Det er vanskelig å vite om de bare er veldig dumme eller om de bevisst prøver å få oss til å holde oss til ultimate team :p

Lenke til kommentar

Kunne du ikke ha koblet PS4-en til modemet?

Til modemet? Jeg har et nettverk som består av;

Fiber i veggen ---- Fiber til kobber / ethernet konverter (ofte kalt en "hjemmesentral") ---- pfSense brannmur --- Switch ---- Switch ----- PlayStation 4.

Det er ikke noe annet ledd som PlayStation 4 kan kobles til, ikke at det hadde latt seg gjøre heller da det er ganske så stor avstand fra "serverhjørnet" hvor nettverket er rigget til der PlayStation 4 står, så den må igjennom en Cisco Gigabit Switch i serverhjørnet, og deretter til en Cisco Gigabit Switch nummer to som står i stereobenken og gir kablet nettverk til alle enheter i stua.

Om jeg eventuelt hadde hatt et modem så vil jo et modem kun lease en enkelt IP-adresse i 99% av tilfellene, så ved å eventuelt koble en PlayStation 4 direkte inn på la oss si et Cisco modem fra Get så vil jo ingen andre enheter på nettverket har noen oppkobling i det hele tatt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...