Gå til innhold

FIFA 15 tråden, tidenes mest rævva FIFA utgivelse.

Anbefalte innlegg

Oscrue10:

Søk på FIFA scripting

Eks: http://m.youtube.com/watch?v=VKoEauGwolo

Hvordan kan du sammenligne Fifa 14 mot Fifa 15?

Han sammenligner da ærlig talt ikke spillene slik jeg ser det, han snakker om momentum. En funksjon som potensielt sett kan gjøre spillet urettferdig med mindre du spiller slik spillet skal spilles.

Fra Fifa 09's manual:

"Football is a game of momentum, and FIFA 09 captures this perfectly! If you give
up an important goal, beware as the onslaught may be forthcoming. When the
momentum shifts away from you in the game, your players are slower, they
make more passing/trapping mistakes, and they are easier to knock off the ball.
Several times we have seen a comfortable 2-0 game turn into a 3-2 defeat as the
CPU goes on a 5 minute tear.
When you sense the momentum begin to shift away from your team, slow down
the pace of the game and work possession. Make safe passes and try to avoid
challenges with physical players. After a few minutes, you’ll even things out and
can begin to re-establish your game plan.
Conversely, if you score a backbreaker of a goal and sense the winds of change
are blowing, then you might want to turn up the pressure. Shift to a pressing
mentality and try to force your opponent into another mistake and a cheap
turnover goal. "
Dette har etter det vært med i alle versjoner av Fifa. Fifa 14 var, etter min og mange andres mening, spillet hvor man merket det aller mest. Ikke så rart. EA vil jo gjerne forbedre spillet til det bedre og mer realistiske. Personlig mener jeg at det er en unødvendig funksjon som tar noe av konkurransen ut av spillet. Men det er altså måter hvor du kan få vekk "momentumet" om det går mot deg, om du spiller roligere og beholder ballen i laget over tid.
Man burde allikevel hatt en mulighet for å slå det helt av. Ihvertfall om man spiller mot kompiser. PES har en av/på funksjon til dette.
EDIT:
For å nevne et eksempel på virkeligheten.
Leicester City 5 - 3 Manchester United.
Måten kampen ble snudd fra 1-3 til 5-3. Dette er AKKURAT hva EA prøver å gjenskape i Fifa. Problemet er at de fleste av oss helst vil spille Fifa uten momentum, da det er kjedelig å måtte dra ned tempoet flere ganger i en kamp.
Endret av G27
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oscrue10:

Søk på FIFA scripting

Eks: http://m.youtube.com/watch?v=VKoEauGwolo

Hvordan kan du sammenligne Fifa 14 mot Fifa 15?

Han sammenligner da ærlig talt ikke spillene slik jeg ser det, han snakker om momentum. En funksjon som potensielt sett kan gjøre spillet urettferdig med mindre du spiller slik spillet skal spilles.

Fra Fifa 09's manual:

"Football is a game of momentum, and FIFA 09 captures this perfectly! If you give
up an important goal, beware as the onslaught may be forthcoming. When the
momentum shifts away from you in the game, your players are slower, they
make more passing/trapping mistakes, and they are easier to knock off the ball.
Several times we have seen a comfortable 2-0 game turn into a 3-2 defeat as the
CPU goes on a 5 minute tear.
When you sense the momentum begin to shift away from your team, slow down
the pace of the game and work possession. Make safe passes and try to avoid
challenges with physical players. After a few minutes, you’ll even things out and
can begin to re-establish your game plan.
Conversely, if you score a backbreaker of a goal and sense the winds of change
are blowing, then you might want to turn up the pressure. Shift to a pressing
mentality and try to force your opponent into another mistake and a cheap
turnover goal. "
Dette har etter det vært med i alle versjoner av Fifa. Fifa 14 var, etter min og mange andres mening, spillet hvor man merket det aller mest. Ikke så rart. EA vil jo gjerne forbedre spillet til det bedre og mer realistiske. Personlig mener jeg at det er en unødvendig funksjon som tar noe av konkurransen ut av spillet. Men det er altså måter hvor du kan få vekk "momentumet" om det går mot deg, om du spiller roligere og beholder ballen i laget over tid.
Man burde allikevel hatt en mulighet for å slå det helt av. Ihvertfall om man spiller mot kompiser. PES har en av/på funksjon til dette.
EDIT:
For å nevne et eksempel på virkeligheten.
Leicester City 5 - 3 Manchester United.
Måten kampen ble snudd fra 1-3 til 5-3. Dette er AKKURAT hva EA prøver å gjenskape i Fifa. Problemet er at de fleste av oss helst vil spille Fifa uten momentum, da det er kjedelig å måtte dra ned tempoet flere ganger i en kamp.

At noe sånt har blitt lagt inn i et spill er rett og slett idioti. For min del kunne EA gjerne tonet ned "realismen" i spillet. Hvis det finnes scripting eller momentum slik som det beskrives her så må det selvsagt ut av spillet. Men jeg synes også at de kan gjøre ting som stadion mindre realistisk. Mindre (gjerne ingen) skygger, en perfekt gressmatte hele matchen osv.

Håper det er mindre regn på FIFA 15. EA burde se hvor sjeldent det regner irl sammenlignet med det de har programmert.

Endret av oscrue10
Lenke til kommentar

Scripting er bare noe folk skylder på når de taper mot sølv lag og mindre lag.
Fifa består av en god del tilfeldigheter, flaks og ikke minst skills. De 2 første kan man ikke gjøre noe med, men man kan bli bedre. Om det er slik at du ikke er særlig god i FIFA, så er det klart man taper kamper mot folk som har dårligere lag som kanskje er bedre på FIFA en folk flest.
Det har bare blitt mer og mer populært med såkalte Sølvlag og non rare etc. Noe som sørger for at sjansen er større for at du møter på en som er god med et slikt lag, enn en som er dårlig.

Det er ikke spilet som gjør deg dårlig, det er motstanderen..=)

Lenke til kommentar

Scripting er bare noe folk skylder på når de taper mot sølv lag og mindre lag.

Handler nok mye om å ha det mentale overtaket, hvem som har mest å vinne/tape, frustrasjon og "panikk" når man ligger under mot en som har et mye dårligere lag osv. Er også ofte slik at de som spiller med sølv, selv om de vet at de vil møte gull, gjerne er litt bedre FIFA-spillere jevnt over. De vet at de fortsatt kan vinne selv om de har et statsmessig dårligere lag.

Deltok i en FUT-turnering for et par uker siden eller noe, hvor vi bare stilte med de lagene vi ville. To kamper mot hver. Jeg hadde gullag og møtte en med sølv. Tapte. Flaut. Men i et forsøk på å gjøre opp for det pinlige tapet spilte jeg med bronse i returoppgjøret, og vant.

Tror ikke at det var scripting som gjorde at det dårligste laget vant i begge kampene, men det får vi vel aldri vite svaret på.

Endret av oscrue10
Lenke til kommentar

Scripting er et ord som har blitt brukt i for mange sammenhenger. Folk som skriker og hyler etter scripting hver gang noe skjer mot dem i Fifa. Derfor er det også vanskelig for mange å ta temaet og spekulasjonene seriøst.

Hvorfor EA sletter forumposter som beskylder Fifa for å inneholde scripting, det vet jeg ikke. Personlig skulle jeg gjerne intervjuet en EA ansatt som har med Fifa lanseringen å gjøre.

"Jeg satt å så på Leicester City mot Manchester United her om dagen, hvor United ledet komfortabelt med to mål. Leicester reduserte så til 2-3, og videre i kampen gav spillerne virkelig alt for å ta seieren. 2-3 ble til 5-3 i løpet av kort tid, og det var lett å se at på grunn av viljen til Leicester spillerne, fikk de et momentum mot nervøse Manchester United spillere som pådro seg flere enkle feil som kostet dem dyrt. Er dette noe som er, eller i fremtiden vil bli, implementert i Fifa, slik at realismen når nye høyder?"

Betaler mye for å se noen stille et slikt spørsmål. Er sikker på at en uforsiktig EA representant kunne forsnakket seg her, om det i det hele tatt er noe å forsnakke seg om. :D

Uansett føler jeg meg sikker på at momentum allerede er noe som finnes i Fifa. Etter at det ble innført i Fifa 09, fikk EA veldig mye negative tilbakemeldinger og oppmerksomhet. Fifa kunne plutselig bli "urettferdig". Kanskje er det da bedre å holde tyst om funksjonen, og fortsatt beholde ekstra "realisme" i spillet? Litt uten at folk skal merke det? Vanskelig å svare på, og jeg skjønner at mange mener det er for dumt å spekulere i det, rett og slett fordi det ville vært en merkelig måte å gjøre det på. Men business er noe jeg ikke alltid skjønner meg på heller.

Lenke til kommentar

Scripting er et ord som har blitt brukt i for mange sammenhenger. Folk som skriker og hyler etter scripting hver gang noe skjer mot dem i Fifa. Derfor er det også vanskelig for mange å ta temaet og spekulasjonene seriøst.

Hvorfor EA sletter forumposter som beskylder Fifa for å inneholde scripting, det vet jeg ikke. Personlig skulle jeg gjerne intervjuet en EA ansatt som har med Fifa lanseringen å gjøre.

"Jeg satt å så på Leicester City mot Manchester United her om dagen, hvor United ledet komfortabelt med to mål. Leicester reduserte så til 2-3, og videre i kampen gav spillerne virkelig alt for å ta seieren. 2-3 ble til 5-3 i løpet av kort tid, og det var lett å se at på grunn av viljen til Leicester spillerne, fikk de et momentum mot nervøse Manchester United spillere som pådro seg flere enkle feil som kostet dem dyrt. Er dette noe som er, eller i fremtiden vil bli, implementert i Fifa, slik at realismen når nye høyder?"

Betaler mye for å se noen stille et slikt spørsmål. Er sikker på at en uforsiktig EA representant kunne forsnakket seg her, om det i det hele tatt er noe å forsnakke seg om. :D

Uansett føler jeg meg sikker på at momentum allerede er noe som finnes i Fifa. Etter at det ble innført i Fifa 09, fikk EA veldig mye negative tilbakemeldinger og oppmerksomhet. Fifa kunne plutselig bli "urettferdig". Kanskje er det da bedre å holde tyst om funksjonen, og fortsatt beholde ekstra "realisme" i spillet? Litt uten at folk skal merke det? Vanskelig å svare på, og jeg skjønner at mange mener det er for dumt å spekulere i det, rett og slett fordi det ville vært en merkelig måte å gjøre det på. Men business er noe jeg ikke alltid skjønner meg på heller.

momentum har så klart vært i fifa siden det ble introdusert men på en mer diskre måte og det er naturlig og det skal selvlfølgelig være der. Har kjent det i mange tilfeller at momentumet bare glipper og da må man spille roligere, dette merkes spesielt om man er idiot og skrur på ultra attacking med en gang ett lag for mål og danner en bedre moral. Har ikke hørt noen klage på det siden som andre nevner, fifa 10, hvorfor plutselig nå? er det så gale i fifa 15?

Lenke til kommentar

Noen som har en newbieguide til "career" modus?

Jeg får fanden meg ikke til skyting skikkelig, blir lumper fremover og sjeldent mål (XBO).

Har spilt FIFA14 frem til 15 kom ut, og føler det er som å styre spagetti igjennom grøt.

be a pro du tenker på? skru ned vanskelighetsgraden og få litt good feeling i spilleren/laget, så sitter spillet litt bedre så kan du øke vanskelighetsgraden betraktelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...