JokerN_ Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 Enig der. Spilte noen kamper istad på xbone, og koste meg med det. Men ser at det flere ting som ikke er i orden enda. Lenke til kommentar
olehenri Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 Kan ikke huske å ha spillt en demo som er noe nærme en ferdig tittel men. Håper justeringer dem gjør ikke har en negativ virkning på detta her i år. Var vel i fjor eller året før jeg syns demoen var bedre enn fullversjonen.. Lenke til kommentar
oscrue10 Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 Kan ikke huske å ha spillt en demo som er noe nærme en ferdig tittel men. Håper justeringer dem gjør ikke har en negativ virkning på detta her i år. Var vel i fjor eller året før jeg syns demoen var bedre enn fullversjonen.. De har ikke engang tatt seg bryet med å ha riktige stats på spillerne, Zlatan har 5* skill moves og akkurat som for et år siden kan man score fra alle mulige distanser. Det er rett og slett amatørmessig av EA. Poenget med en demo er ikke-eksisterende om det ikke er tilnærmet likt det ferdige spillet. Det er i tillegg mot cpu. Da kan jeg jo like gjerne bare spille FIFA 14 fram til FIFA 15 lanseres. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 Om folk ikke vil ha en demo før lansering må EA lansere demoen etter lansering. Jeg personlig vil ha den før da vi i alle fall får en liten pekepinn på hva som er nytt. Mye småfiks blir justert. Jeg husker skudd ble juster før release i fjor, samt at headinger ble tonet ned enda mer. -- Uansett, ettersom demoen kun har kommet til PS3 tok jeg meg friheten i å teste den i noen kamper. Åpenbart er det ikke det visuelle som er i fokus der etter å ha spilt FIFA 14 på PS4, men skal uansett komme med noe jeg likte / misslikte. PLUSS --- Bedre touch Dette merket godt. Gode spillere demper ballen kontrollert og kan slå ett-touch pasninger mye raskere. Dette var det største problemet på FIFA 14 for meg. Så mye bedre flyt i spillet nå. MERK: MYE bedre flyt. Skudd som løfter seg opp Tja, ikke akkurat dødsviktig, men veldig fett. Å se harde skudd få et løft og flakke opp. Ikke de vanlige kjedelige rett-frem-skuddene som var på FIFA 14. Kult Mindre offside Spillerne er flinkere til å løpe raskt onside om jeg velger å ikke slå en stikker eller slå ballen i beina dere. Irriterende på FIFA 14 til tider dette her. Forsvar følger bedre på L1 + trekant L1 + trekant har blitt mye mer redusert. Forsvarer følger, tar ballen eller oppfører seg mer normalt enn tidligere. Prøvde aktivt å tvinge frem hendelser, men var mye vanskeligere enn tidligere Bedre løp i boksen Spillerne løper og posisjonerer seg bedre, og dermed skaper det mulighet for sjanser og varianter som tidligere manglet Kick off buggen funger ikke Forsvaret følger ikke og keeper stormer ikke ut. Godt å se at dette er borte Tiden stopper på innkast Kjedelig når man brukte 10 GM på å ta et innkast på FIFA 14 Smartere løp offensivt Spillerne krysser løp, løper innover i banen eller bare varierer mye mer enn tidligere. Åpner rom og muligheter Ikke like lett å score Det er ikke bare å holde inne R2 og skyte lenger. Det merkes. Man må i så fall ha gode avsluttere på det. Jeg bommet på sjanser som tidligere var mål 10 av 10 ganger, mye pga. spilleren hadde stor fart og dermed ikke 100% kontroll Effektive kontringer Kontringer var til tider frustrerende på FIFA 14. Spillere stoppet opp osv. Nå løper alle alt de orker og dermed gjør det kontringer deilig på FIFA 15. Ikke bare å kaste alle i angrep Det er ikke bare å skyte lenger Langskuddene har blitt mer balansert. Det er ikke bare å skyte fra alle vinkler og dermed forvente retur, mål eller billig corner. Jeg opplevde flere ganger at jeg faktisk bomme så mye med 10 meter på målet pga. jeg prøvde å skyte fra en idiotisk vinkel Fart er mye bedre balansert La oss være ærlige, Messi løper fra Demichellis og Clichy løper fra Iniesta. Det er sånn fotball er. Allikevel, det er ikke bare å løpe med Messi og tro man kommer forbi. Man må ofte skaffe et forsprang ved å finte eller få en pasning igjennom. Personlig virker det som fart har blitt mye mer balansert. MINUS --- Innkast Fortsatt så er innkast klomsete. Spilleren som skal ta i mot snubler og bommer på ballen osv. Jævla irriterende. Heldigvis kan man bli mottaker, så det kan forhindre mye tull Matic bommer på sklitakling To straffespark lagde Matic. Pga at han bommet på ballen. Idiotisk!! Skjerping EA, Matic bommer aldri. ----- Så alt i alt virker FIFA 15 som et mer modent spill. Nå spilte jeg på PS3, men regner med at mange av momentene er med i FIFA 15 på PS4 også. Om grunnlaget er noenlunde likt, så blir dette knall. Touchet for meg gjorde spillopplevelsen mye bedre. Pasninger var også viktig for gode spillere. Fabregas benyttet seg ofre at skrupasninger og slo gode baller enn f.eks. Ivanovic. I tillegg så vil jeg si at det YouTube videoen som ligger ute er egentlig bare folk som aktivt leter etter feil. Jeg tipper de også har på en lett vanskelighetsgrad som gjør at spillet virker enda dårligere. Har man på amatør er det bare å løpe fra forsvar til angrep å score. Det er ikke like lett på legendarisk da forsvaret følger og det er viktigere med banespill enn fart. 7 Lenke til kommentar
tc47 Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 Takk for fantastisk innlegg, Emils. Gleder meg til å endelig få spilt demoen i morgen på PS4! Lenke til kommentar
olehenri Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 Kan ikke huske å ha spillt en demo som er noe nærme en ferdig tittel men. Håper justeringer dem gjør ikke har en negativ virkning på detta her i år. Var vel i fjor eller året før jeg syns demoen var bedre enn fullversjonen.. De har ikke engang tatt seg bryet med å ha riktige stats på spillerne, Zlatan har 5* skill moves og akkurat som for et år siden kan man score fra alle mulige distanser. Det er rett og slett amatørmessig av EA. Poenget med en demo er ikke-eksisterende om det ikke er tilnærmet likt det ferdige spillet. Det er i tillegg mot cpu. Da kan jeg jo like gjerne bare spille FIFA 14 fram til FIFA 15 lanseres. Det er en DEMO.. Hadde det vært en prerelease så ja da skulle alt vært slik det skal være, men å grine over at spillere ikke har riktig stats i en demo synes jeg blir litt i meste laget.. Score i fra alle vinkler kjenner ikke jeg meg igjen i, synes det er vanskeligere å putte nå enn før på alle nivåer fra Prof til toppnivået.. 1 Lenke til kommentar
olehenri Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 Om folk ikke vil ha en demo før lansering må EA lansere demoen etter lansering. Jeg personlig vil ha den før da vi i alle fall får en liten pekepinn på hva som er nytt. Mye småfiks blir justert. Jeg husker skudd ble juster før release i fjor, samt at headinger ble tonet ned enda mer. -- Uansett, ettersom demoen kun har kommet til PS3 tok jeg meg friheten i å teste den i noen kamper. Åpenbart er det ikke det visuelle som er i fokus der etter å ha spilt FIFA 14 på PS4, men skal uansett komme med noe jeg likte / misslikte. PLUSS --- Bedre touch Dette merket godt. Gode spillere demper ballen kontrollert og kan slå ett-touch pasninger mye raskere. Dette var det største problemet på FIFA 14 for meg. Så mye bedre flyt i spillet nå. MERK: MYE bedre flyt. Skudd som løfter seg opp Tja, ikke akkurat dødsviktig, men veldig fett. Å se harde skudd få et løft og flakke opp. Ikke de vanlige kjedelige rett-frem-skuddene som var på FIFA 14. Kult Mindre offside Spillerne er flinkere til å løpe raskt onside om jeg velger å ikke slå en stikker eller slå ballen i beina dere. Irriterende på FIFA 14 til tider dette her. Forsvar følger bedre på L1 + trekant L1 + trekant har blitt mye mer redusert. Forsvarer følger, tar ballen eller oppfører seg mer normalt enn tidligere. Prøvde aktivt å tvinge frem hendelser, men var mye vanskeligere enn tidligere Bedre løp i boksen Spillerne løper og posisjonerer seg bedre, og dermed skaper det mulighet for sjanser og varianter som tidligere manglet Kick off buggen funger ikke Forsvaret følger ikke og keeper stormer ikke ut. Godt å se at dette er borte Tiden stopper på innkast Kjedelig når man brukte 10 GM på å ta et innkast på FIFA 14 Smartere løp offensivt Spillerne krysser løp, løper innover i banen eller bare varierer mye mer enn tidligere. Åpner rom og muligheter Ikke like lett å score Det er ikke bare å holde inne R2 og skyte lenger. Det merkes. Man må i så fall ha gode avsluttere på det. Jeg bommet på sjanser som tidligere var mål 10 av 10 ganger, mye pga. spilleren hadde stor fart og dermed ikke 100% kontroll Effektive kontringer Kontringer var til tider frustrerende på FIFA 14. Spillere stoppet opp osv. Nå løper alle alt de orker og dermed gjør det kontringer deilig på FIFA 15. Ikke bare å kaste alle i angrep Det er ikke bare å skyte lenger Langskuddene har blitt mer balansert. Det er ikke bare å skyte fra alle vinkler og dermed forvente retur, mål eller billig corner. Jeg opplevde flere ganger at jeg faktisk bomme så mye med 10 meter på målet pga. jeg prøvde å skyte fra en idiotisk vinkel Fart er mye bedre balansert La oss være ærlige, Messi løper fra Demichellis og Clichy løper fra Iniesta. Det er sånn fotball er. Allikevel, det er ikke bare å løpe med Messi og tro man kommer forbi. Man må ofte skaffe et forsprang ved å finte eller få en pasning igjennom. Personlig virker det som fart har blitt mye mer balansert. MINUS --- Innkast Fortsatt så er innkast klomsete. Spilleren som skal ta i mot snubler og bommer på ballen osv. Jævla irriterende. Heldigvis kan man bli mottaker, så det kan forhindre mye tull Matic bommer på sklitakling To straffespark lagde Matic. Pga at han bommet på ballen. Idiotisk!! Skjerping EA, Matic bommer aldri. ----- Så alt i alt virker FIFA 15 som et mer modent spill. Nå spilte jeg på PS3, men regner med at mange av momentene er med i FIFA 15 på PS4 også. Om grunnlaget er noenlunde likt, så blir dette knall. Touchet for meg gjorde spillopplevelsen mye bedre. Pasninger var også viktig for gode spillere. Fabregas benyttet seg ofre at skrupasninger og slo gode baller enn f.eks. Ivanovic. I tillegg så vil jeg si at det YouTube videoen som ligger ute er egentlig bare folk som aktivt leter etter feil. Jeg tipper de også har på en lett vanskelighetsgrad som gjør at spillet virker enda dårligere. Har man på amatør er det bare å løpe fra forsvar til angrep å score. Det er ikke like lett på legendarisk da forsvaret følger og det er viktigere med banespill enn fart. SPOT ON! + på det grafiske og ignite så har man NextGen følelsen. Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 Husker når demoer var like finpusset som fullversjonen jeg. Det var tider det. 1 Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 Flott at de har bedret touchen. På FIFA 14 skulle man nesten tro at det var esler på banen og ikke profesjonelle fotballspillere. Hvordan er det egentlig med dommere som blåser offside før spilleren har vært i nærheten av ball? Irriterende når en spiller som var i offside løper etter ballen når den ikke var ment til ham samtidig som man ikke kan skifte spiller. Noe annet jeg syntes var veldig irriterende var når jeg sendte av gårde en gjennombruddspasning nedover kanten for eksempel og istedenfor at det er spilleren i nærheten som løper etter ballen så kommer det en spiller 30m tvers over banen for å ta ballen uten at jeg kan gjøre noe med det. Lenke til kommentar
olehenri Skrevet 9. september 2014 Del Skrevet 9. september 2014 Det med offside er betraktelig bedre, har vel opplevd 1-2 ganger hvor jeg har reagert på at det ble blåst uten noe poeng, det skjer jo 10 ganger per kamp på 14.. 1 Lenke til kommentar
oscrue10 Skrevet 10. september 2014 Del Skrevet 10. september 2014 Kan ikke huske å ha spillt en demo som er noe nærme en ferdig tittel men. Håper justeringer dem gjør ikke har en negativ virkning på detta her i år. Var vel i fjor eller året før jeg syns demoen var bedre enn fullversjonen.. De har ikke engang tatt seg bryet med å ha riktige stats på spillerne, Zlatan har 5* skill moves og akkurat som for et år siden kan man score fra alle mulige distanser. Det er rett og slett amatørmessig av EA. Poenget med en demo er ikke-eksisterende om det ikke er tilnærmet likt det ferdige spillet. Det er i tillegg mot cpu. Da kan jeg jo like gjerne bare spille FIFA 14 fram til FIFA 15 lanseres. Det er en DEMO.. Hadde det vært en prerelease så ja da skulle alt vært slik det skal være, men å grine over at spillere ikke har riktig stats i en demo synes jeg blir litt i meste laget.. Score i fra alle vinkler kjenner ikke jeg meg igjen i, synes det er vanskeligere å putte nå enn før på alle nivåer fra Prof til toppnivået.. Denne demoen er helt opplagt en altfor gammel fil. Hvor vanskelig er det å endre helt enkle ting før den legges ut til nedlasting? Virker veldig slapt. Det er ikke vesentlig om Cesc er 84 eller 86, eller om Zlatan har 4* eller 5* skill moves, men det gjør noe med helthetsinntrykket og det virker ikke særlig seriøst. Det er gameplayet som er viktigst her, og spillet er helt opplagt et stykke unna et ferdig produkt. Har som sagt sett litt på Youtube, og der har det vært helt katastrofalt spill av keeper på langskudd. Av det jeg har fått med meg er det nettopp keeperne som skal ha fått et løft nå, men virker ikke spesielt lovende foreløpig. Laster likevel ned demoen til PC nå for å se litt på det, men tviler på at jeg kommer til å sette av mye tid til demospilling fram til fullversjonen kommer. Lenke til kommentar
olehenri Skrevet 10. september 2014 Del Skrevet 10. september 2014 (endret) Keeperene har tatt ALT av langskudd jeg har hatt med unntak av 5 scoringer, ellers så går de i stolpen eller over. Keeperene virker veldig stabile på nivå fra Proff til Legendarisk og uten endringer i instillinger på skudd/keeper. Det er heller ikke like lett å få ett skudd ordentlig på mål, er spilleren din feil vinklet og at du tar stikka litt for mye til siden når du skyter så går de utafor, med assistanse.. Kom alene med Zlatan mot keeper på 9meter en gang, tenkte å plassere hardt til siden for keeperen men endte med å voldta hjørneflagget.. Ratings osv er bare bagateller i en demo, det er det siste jeg bryr meg om iallefall.. Så da er det vel like ille at Balotelli eller Moreno ikke er i Pool, Kagawa er ikke i BVB osv også? Endret 10. september 2014 av olehenri Lenke til kommentar
oscrue10 Skrevet 10. september 2014 Del Skrevet 10. september 2014 (endret) Ratings osv er bare bagateller i en demo, det er det siste jeg bryr meg om iallefall.. Så da er det vel like ille at Balotelli eller Moreno ikke er i Pool, Kagawa er ikke i BVB osv også? Er som sagt gameplayet som er viktigst, ikke rating, stjerner eller i hvilke klubber spillerne spiller. Men useriøst å ikke ta med transfers, ja. Fått lastet ned demoen nå. Noen som vet hvordan jeg bruker PS4-kontrolleren på PC? Funker i hvert fall ikke å bare koble til med USB-kabel og forvente at den skal virke uten å gjøre noe mer. Endret 10. september 2014 av oscrue10 Lenke til kommentar
olehenri Skrevet 10. september 2014 Del Skrevet 10. september 2014 Bruk noe som heter MotionJoy, det fungerer iallefall med PS3 kontroller. Xbox One skal bare være å koble til, fungerte hos meg en gang, men ikke siden.. Fikk ikke lastet ned drivere til den.. Kjapt Google søk på kontroller iallefall.. http://www.digitaltrends.com/gaming/how-to-connect-a-ps4-controller-to-pc/ Lenke til kommentar
aBadMan Skrevet 10. september 2014 Del Skrevet 10. september 2014 Jeg likte denne. Lenke til kommentar
JokerN_ Skrevet 10. september 2014 Del Skrevet 10. september 2014 Jeg likte denne. https://www.youtube.com/watch?v=vElUUD8nzIM Ojda. Håper virkelig ikke det der er noe vi får se i fullversjonen. Det blir for dumt. Lenke til kommentar
uggy Skrevet 10. september 2014 Del Skrevet 10. september 2014 Har prøvd demoen på xbox one, må si jeg er postivt overrasket over fifa 15 iår. Men flere som merker hakking/framerate drop på en del "cutscenes", som f.eks på innmarsjen og noe grafikk før kamp. eller er det bare hos meg? Lenke til kommentar
olehenri Skrevet 10. september 2014 Del Skrevet 10. september 2014 Samme her, får bare håpe det er en demofeil Lenke til kommentar
Adrax Skrevet 10. september 2014 Del Skrevet 10. september 2014 Er demoen til Ps3 ute for norske brukere nå? Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 10. september 2014 Del Skrevet 10. september 2014 Av alle ting, FIFA 15 demoen er live i Japan http://www.reddit.com/r/FIFA/comments/2fz56h/fifa_14_demo_for_ps4_available/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå