Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst] Lexus IS 200 2004


Anbefalte innlegg

hei, er på jakt etter et fint eksemplar av lexus is 200 1999-2003.

har vert litt på finn å kikket i noen måneder. har kikket litt på denne: http://www.finn.no/f...ickthrough=true fant en gammel link på autodb 6 måna siden, hvor den vert solgt: http://www.autodb.no/bil/view/1603562 det ser ut som den har nye farge, kankje pastidipp?, ville bare hørre hva derre syns, høge pris, dårlig kjøp?

Endret av Herr Brun
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bra biler, holder seg bra i pris. Eneste jeg vet om de bilene her er at orginal cdspilleren pleide å ryke. Ellers går de bra med Turbo og lystgass. Den bilen der har vært kræsja, ferdig råna opp og jeg hadde ikke kjøpt den nesten engang.

Lenke til kommentar

Bra biler, holder seg bra i pris. Eneste jeg vet om de bilene her er at orginal cdspilleren pleide å ryke. Ellers går de bra med Turbo og lystgass. Den bilen der har vært kræsja, ferdig råna opp og jeg hadde ikke kjøpt den nesten engang.

kræsja heile bilen, eller bare front fangeren som på bilde?, trur du den er fixa med plastidip osv? Endret av Herr Brun
Lenke til kommentar

Spør om fjærer og dempere er skiftet foran og bak. Jeg har måtte bytte begge, og bak måtte også noe bærebue eller noe byttes når de skulle bytte demperne. Bærekulene foran var også utkjørte på forrige service nå (165k). I tillegg sjekk om det er tatt hjulstillingskontroll. Mine er helt ute (har vært det siden 30k, men "ble lurt" til å ikke ta det på garantien ved at Lexus kjøpte nye dekk 2 ganger, så tenkte ikke over det før nå i senere tid). Dette gjør at dekkene begynner å lekke luft og må fylles opp regelmessig. Sjekk også om det har vært noe spesielt med bremsene bak. De har rustet fast et par ganger, men de har fikset det med å smelle de løs og smøre. Av andre ting begynte clutsjen å lekke, men den fikk de skiftet sylindre og alt ok. Når de skiftet registerreim er også verdt å sjekke. Resten blir som småting å regne (selv om jeg ikke husker om jeg har nevnt alt), men det var utrolig mange småting som ble store summer.

 

Skal også nevnes at det er utrolig vanskelig å få tak i deler til bilen. På Lexus sine verksteder går det greit, men på de billigere verkstedene er det bare å gi opp. Der må de bestille fra utlandet, og stedene de bestiller fra må bestille fra andre steder. Ene gangen var bilen inne i over en måned før jeg fikk den tilbake. Men det skal sies at det er like greit å bruke Lexus sine verksteder. Der koster det gjerne 20-25% mer, men de vet hva de gjør og det kommer aldri noen overraskelser. På "billigverkstedene" er det hele tiden oppringning med "Du forresten, du burde skifte...". Så sier jeg "ikke nå", og spør neste gang jeg er på Lexus sitt verksted, og de sier "nei, det er normalt, du trenger ikke det, vi tok bare å smurte det/festet det så det holder i flere år til"...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spør om fjærer og dempere er skiftet foran og bak. Jeg har måtte bytte begge, og bak måtte også noe bærebue eller noe byttes når de skulle bytte demperne. Bærekulene foran var også utkjørte på forrige service nå (165k). I tillegg sjekk om det er tatt hjulstillingskontroll. Mine er helt ute (har vært det siden 30k, men "ble lurt" til å ikke ta det på garantien ved at Lexus kjøpte nye dekk 2 ganger, så tenkte ikke over det før nå i senere tid). Dette gjør at dekkene begynner å lekke luft og må fylles opp regelmessig. Sjekk også om det har vært noe spesielt med bremsene bak. De har rustet fast et par ganger, men de har fikset det med å smelle de løs og smøre. Av andre ting begynte clutsjen å lekke, men den fikk de skiftet sylindre og alt ok. Når de skiftet registerreim er også verdt å sjekke. Resten blir som småting å regne (selv om jeg ikke husker om jeg har nevnt alt), men det var utrolig mange småting som ble store summer.

 

Skal også nevnes at det er utrolig vanskelig å få tak i deler til bilen. På Lexus sine verksteder går det greit, men på de billigere verkstedene er det bare å gi opp. Der må de bestille fra utlandet, og stedene de bestiller fra må bestille fra andre steder. Ene gangen var bilen inne i over en måned før jeg fikk den tilbake. Men det skal sies at det er like greit å bruke Lexus sine verksteder. Der koster det gjerne 20-25% mer, men de vet hva de gjør og det kommer aldri noen overraskelser. På "billigverkstedene" er det hele tiden oppringning med "Du forresten, du burde skifte...". Så sier jeg "ikke nå", og spør neste gang jeg er på Lexus sitt verksted, og de sier "nei, det er normalt, du trenger ikke det, vi tok bare å smurte det/festet det så det holder i flere år til"...

tusen takk får infoen, spørs kor mye dei vett der inne sjå forhandleren :p Endret av Herr Brun
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...