ErikLøvaas Skrevet 7. juni 2014 Del Skrevet 7. juni 2014 Specs: Intel i7 4820K ASUS P9X79 LE NVIDIA GTX 780 TI Crucial 16Gb RAM Kingston 250Gb SSD 2x 3TB Seagate Barracuda Kjøpt fra Komplett Februar 2014 I det siste har jeg fått CPU overheat error, og må gå til BIOS for å starte. Så begynte PC-en å lagge og til slutt klarer jeg ikke å ha den på mange minuttene før den slår seg av. Hva skal jeg gjøre? Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 7. juni 2014 Del Skrevet 7. juni 2014 (endret) Hva slags kjøler bruker du? Er maskinen overklokket? Hva slags temperaturer får du? Hvis du bruker stock kjøler så har du sansynligvis ikke fått festet den skikkelig, slik at du ikke har god kontakt mellom CPU og kjøleribbe. Endret 7. juni 2014 av Kyrre S. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 7. juni 2014 Del Skrevet 7. juni 2014 (endret) Når intel cpuene blir for varme setter de hastigheten gradvis nedover og om det ikke hjelper så slår de seg av for å benytte seg selv. Så at det begynner å lagge i en slik situasjon er som forventet , samme med shutdown. Thermal throttling og therm trip er vel betegnelsene. Så sjekk at CPU kjøleren ikke er hoppet av i en eller flere push-pin fester. Endret 7. juni 2014 av syar2003 Lenke til kommentar
j-- Skrevet 7. juni 2014 Del Skrevet 7. juni 2014 (endret) Sjekk også at vifta oppå kjøleren til CPU-en spinner rundt. Endret 7. juni 2014 av j-- Lenke til kommentar
ErikLøvaas Skrevet 7. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2014 (endret) Oppdatering: Renset filtrene og tok vekk det meste av støv. PC-en fungerer nå fint, i hvertfall foreløpig. Har Corsair H60 (tror jeg) pluss stock vifter. Og vi er tilbake der vi startet Endret 7. juni 2014 av ErikLøvaas Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 7. juni 2014 Del Skrevet 7. juni 2014 ? Fungerer det eller ikke? Posten din er litt tvetydig. Lenke til kommentar
ErikLøvaas Skrevet 7. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2014 ? Fungerer det eller ikke? Posten din er litt tvetydig. Jeg vet ikke helt. Har hatt den på i ca. 15 minutter og funker, men den slår seg av igjen ganske ofte. Noe jeg kan gjøre for å være (så godt som) sikker på at det fungerer? Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 7. juni 2014 Del Skrevet 7. juni 2014 Logg temperaturene dine og kjør Prime95. Hvis det går fint i 8-12 timer så er du stabil Lenke til kommentar
j-- Skrevet 7. juni 2014 Del Skrevet 7. juni 2014 Erik: Ja. Les hvert eneste innlegg i tråden, sjekk det ut, og svar på tipsene/spørsmålene som blir stilt. Hva har du gjort, og hva har du ikke gjort, annet enn å "rense støvfilteret"? Lenke til kommentar
ErikLøvaas Skrevet 7. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2014 Nå slår ikke PC-en seg på engang Lenke til kommentar
ErikLøvaas Skrevet 7. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2014 Har tenkt å ta til support, er kjøpt fra Komplett, tør ikke fikle for mye på den Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå