Gå til innhold

[Løst] WD Passport på TV

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har gått til innkjøp av en WD Passport Ultra 500gb. Problemet mitt er at jeg ikke får filene jeg legger inn til å vises på TV´n min (http://www.philips.no/c/tver/5000-series-svaert-slank-3d-smart-led-tv-med-tosidig-ambilight-og-pixel-plus-hd-42pfl5038t_12/prd/). Jeg har Macbook Pro, så filene legges inn via denne.

Når jeg går inn på Harddisken via TV´n så kommer det opp helt andre mapper, men disse igjen vises ikke på macen.

Noen som har gode tips og råd til hva jeg kan gjøre for å kunne se på film og serier via min WD Passport?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du høyreklikker på disken også egenskaper og da får du opp informasjon om hvilket filsystem disken din kjører på akkurat nå. Ganske sikker på at du vil kunne spille av filmer dirkete fra harddisken om du formaterer til NTFS, men hvordan det er å skrive til NTFS fra Mac er en annen sak.. Tror ikke det er helt problemfritt uten at jeg skal si noe helt sikkert.

Lenke til kommentar

Det første problemet er som sagt filformatet på disken. Hva har du og hva støtterTV? Det neste problemet kan være om filformatet på filene du har på disken støttes av TV.

Endret av Mr D
Lenke til kommentar

Filformatet på filene som skal spilles er .mkv og støttes av TV..

Når jeg trykker på info på disken, så står det at filformatet er MAC OS extended (journalført)

Hvordan formaterer jeg til NTFS?

Endret av dmurph
Lenke til kommentar

Du formaterer disken ved å høyreklikke på samme måte som i stad også formater. Da velger du hvilket filsystem du vil formatere til, men husk at det kan være problematisk å skrive til NTFS fra Mac som sagt så kan være lurt å søke litt rundt dette først.

Husk også på at alt du har liggende på disken vil bli borte når du formaterer :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...