Gå til innhold

Valg av hovedkort til P4 system

Kaboom

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde ikke tenkt å legge så mye "pæng" i hovedkortet, selv om det ville gitt et bra resultat :p . Dilemmaet mitt er egentlig om jeg skal kjøpe et I865PE (Asus) eller et I875P (Epox) hovedkort. Epox kortet har mindre finesser, men det har på den andre siden I875P chipsett. Med Asus kortet er det omvendt.

Så her sitter jeg og får ikke trykket på kjøp knappen :( . Ytelse vs. finesser altså :shrug:

Lenke til kommentar

Hva et MSI Neo2 Fis2R? har selv dette kortet og det følger mye stasj med. 2 seriell ata, 2 seriell ata raid+ 1 ide raid, 2 ide + mange "brackets" (firewire, usb og spdif). Kortet er raskere enn Asus sitt P4C800 deluxe kort (har begge) og er lettere å klokke.

Lenke til kommentar
Hva et MSI Neo2 Fis2R? har selv dette kortet og det følger mye stasj med. 2 seriell ata, 2 seriell ata raid+ 1 ide raid, 2 ide + mange "brackets" (firewire, usb og spdif). Kortet er raskere enn Asus sitt P4C800 deluxe kort (har begge) og er lettere å klokke.

Kortet er raskere?

Hvor mye raskere? 0.5%?

Hovedkort med samme brikkesett har en tendens til å ha temlig lik ytelse. Her er det lite variasjon.

Mener du at AI overclock funksjonen til ASUS kortet er for avansert? ;)

(iom at du sier at msi kortet er lettere å klokke)

Lenke til kommentar
For å si det slik, MSI suger maX på å klokke, uansett modell, de er ikke bygd for å klokke i det hele tatt, viss du har tenkt å klokke, kjøp enten Solar, Abit eller LANparty. det scorer meget bra på overklokkingstester!!

Har selv testet MSI neo-fis2 mot asus p4c800 og der kom faktisk msi best ut så at det suger er vel drøyt. :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...