Kaboom Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Hvilke hovekort bør jeg velge til en P4 2,4 GHz (800 MHz). Maskinen skal brukes til alt mulig; spill, internett, film, jobb osv. http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...0&GrpID=10&s=pl eller http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...0&GrpID=10&s=pl Håper på gode og raske svar Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Denne uka har de jo tilbud på IC7-MAX3, og det er jo det som denger hardest. Ikke at du trenger så dyrt HK hvis overklokking er uaktuelt, da. Lenke til kommentar
Kaboom Skrevet 14. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2003 Hadde ikke tenkt å legge så mye "pæng" i hovedkortet, selv om det ville gitt et bra resultat . Dilemmaet mitt er egentlig om jeg skal kjøpe et I865PE (Asus) eller et I875P (Epox) hovedkort. Epox kortet har mindre finesser, men det har på den andre siden I875P chipsett. Med Asus kortet er det omvendt. Så her sitter jeg og får ikke trykket på kjøp knappen . Ytelse vs. finesser altså Lenke til kommentar
corcky Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Dersom du ikke har noen umidelbare planer om å benytte deg av "finnesene" så bør du gå for et I875P kort. Er ikke sikker men mener asus kortet støtter pat så det i teorien blir like kjapt som et i875p kort. Lenke til kommentar
Sakalav Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Vet ikke så mye om Asus kort, men jeg har nettop vert gjennom samme dilemma som deg, og jeg kjøpte Epox kortet. Synest at det er litt lite detaljer som kommer frem på komplett sin side, men du kan jo finne litt info her: http://www.pcworld.no/index.cfm?fuseaction...06C08452E1850A8 Hm. håper jeg gjorde riktig nå med den linken. Uansett så får du ha lykke til med kjøpet. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Du får samme ytelsen med 865 kortet det eneste er ved overklokking med asynkront minne/cpu da mister du pat , men kjører du cpu/ram synkront 1:1 så er ytelsen lik. Har selv testet asus P4P800 og det er et meget bra kort. Lenke til kommentar
Ygdrasil Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Hva et MSI Neo2 Fis2R? har selv dette kortet og det følger mye stasj med. 2 seriell ata, 2 seriell ata raid+ 1 ide raid, 2 ide + mange "brackets" (firewire, usb og spdif). Kortet er raskere enn Asus sitt P4C800 deluxe kort (har begge) og er lettere å klokke. Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 ASUS P4P800 eller ASUS P4C800...........Deluxe- utgavene Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Hva et MSI Neo2 Fis2R? har selv dette kortet og det følger mye stasj med. 2 seriell ata, 2 seriell ata raid+ 1 ide raid, 2 ide + mange "brackets" (firewire, usb og spdif). Kortet er raskere enn Asus sitt P4C800 deluxe kort (har begge) og er lettere å klokke. Kortet er raskere? Hvor mye raskere? 0.5%? Hovedkort med samme brikkesett har en tendens til å ha temlig lik ytelse. Her er det lite variasjon. Mener du at AI overclock funksjonen til ASUS kortet er for avansert? (iom at du sier at msi kortet er lettere å klokke) Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 For å si det slik, MSI suger maX på å klokke, uansett modell, de er ikke bygd for å klokke i det hele tatt, viss du har tenkt å klokke, kjøp enten Solar, Abit eller LANparty. det scorer meget bra på overklokkingstester!! Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 For å si det slik, MSI suger maX på å klokke, uansett modell, de er ikke bygd for å klokke i det hele tatt, viss du har tenkt å klokke, kjøp enten Solar, Abit eller LANparty. det scorer meget bra på overklokkingstester!! Har selv testet MSI neo-fis2 mot asus p4c800 og der kom faktisk msi best ut så at det suger er vel drøyt. :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå