Gå til innhold

Hei. Pc til LoL, surfing og poker. Bygge selv!

Anbefalte innlegg

Hei.

Tenker på å bygge en pc selv for første gang. Skal i hovedsak brukes til surfing og poker, men vil gjerne ha muligheten til å spille litt også til tider.

Har fått dette oppsatt av noen andre, hvordan vil det funke?

Må finne alt av varer på norske nettbutikker, kan komme tilbake med sluttprisen etter det er gjort om det kan være til hjelp for forbedringer uten en for stor prisendring.

Takk.

Edit: Har litt vanskelig for å finne alle de delene hos norske nettbutikker. Er det sånn at noen av de ikke er for salg i Norge?

Så litt på trådene til AgentSpoon og MariusJS også nå, hvilken av disse tre hadde egnet seg best?

1.

2.

3. Amfibiedyret (FOR DE SOM ØNSKER BEGGE DELER)

Kabinett: Fractal Design Define R4 (720,-)

Prosessor: Intel Core i5 4670K (1695,-)

Skjermkort: Asus Radeon R9 270X DirectCU II (1440,-)

Hovedkort: MSI Z87-G43 (860,-)

Lagring: Samsung 840 EVO 250GB (1200,-)

Minne: Crucial BallistiX Sport 1600MHz 8GB (550,-)

Optisk: Lite-On iHAS124 (125,-)

Strømforsyning: Super Flower Golden Green HX 500W (550,-)

Kjøling: Cooler Master Hyper 212 EVO (250,-)

Pris: Ca. 7340,-

Endret av Tanner
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sistnevnte er den jeg ville anbefalt, siden her er jo maskinen noe fremtidrettet, en i3 prosessor er vel kanskje litt tynt men kan gå, jeg har også en i3 prosessor i3 4340 og kan spille noe med en R7 250 selv om mitt behov er mest 4k filmer.

Er behovet ditt begrenset, vil jeg heller anbefale å handle brukt, da du kan spare noe på det og samtidig ha en maskin som varer litt lengere, om du bare kjøper kjente merkevarer, Asus, EVGA, Gigabyte etc. Da tenker jeg stort sett på Strømforsyning, hovedkort + ram eventuelt prosessor og skjermkort.

Kabinett og SSD disk eventuelt harddisker hadde jeg selv kjøpt nytt.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Sistnevnte er den jeg ville anbefalt, siden her er jo maskinen noe fremtidrettet, en i3 prosessor er vel kanskje litt tynt men kan gå, jeg har også en i3 prosessor i3 4340 og kan spille noe med en R7 250 selv om mitt behov er mest 4k filmer.

Er behovet ditt begrenset, vil jeg heller anbefale å handle brukt, da du kan spare noe på det og samtidig ha en maskin som varer litt lengere, om du bare kjøper kjente merkevarer, Asus, EVGA, Gigabyte etc. Da tenker jeg stort sett på Strømforsyning, hovedkort + ram eventuelt prosessor og skjermkort.

Kabinett og SSD disk eventuelt harddisker hadde jeg selv kjøpt nytt.

Er ikke så hypp på å kjøpe brukt, da jeg ikke har noe særlig kompetanse innenfor data område.

Noen anbefalinger til skjerm og tastatur til amfibiedyret?

Lenke til kommentar

Hvilken av disse hadde vært det beste valget:

1. Link til handlevogn. Dette er AgentSpoon sin "Black Shell" med noen forandringer som han hjalp meg med pga. at jeg har satt budsjettet mitt til rundt 7000,-.

I handlevognen har jeg ikke lagt til optisk drev, men det blir det samme som i black shell, Asus DRW-24F1ST, og heller ikke minne, som noen godt kan komme med forslag til.

2. Som nevnt tidligere, AgentSpoon sin "Amfibiedyret".

Kabinett: Fractal Design Define R4 (720,-)

Prosessor: Intel Core i5 4670K (1695,-)

Skjermkort: Asus Radeon R9 270X DirectCU II (1440,-)

Hovedkort: MSI Z87-G43 (860,-)

Lagring: Samsung 840 EVO 250GB (1200,-)

Minne: Crucial BallistiX Sport 1600MHz 8GB (550,-)

Optisk: Lite-On iHAS124 (125,-)

Strømforsyning: Super Flower Golden Green HX 500W (550,-)

Kjøling: Cooler Master Hyper 212 EVO (250,-)

Pris: Ca. 7340,-

Her ser det ut til at prisen ender på ca. 7340,-. Nr 1 ligger har så langt en pris på 6700,- men mangler som sagt minne.

Har også sett innom MariusSJ sin tråd, og der er passer jo prisen til "Prodigy" ganske bra, men kan det bli litt for avansert bygging for en som prøver seg for første gang? Å hvordan er oppgraderingsmulighetene i et såpass lite kabinett?

Takker for svar.

=D

Endret av Tanner
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...