Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Range Extender Asus, vil den gjøre internettet bedre?

Anbefalte innlegg

Hei

Eg har sett litt på komplett og MPX på eit produkt kalt "ASUS RP-AC52"

og har ein ganske shitty ruter, den standaren til Telenor kalt "ZyXEL P8702N".

Akuratt nå merker eg at internettet kan være ustabilt til tider da eg bruker wireless og er 1 etasje over ruteren.

Med Asus RP-AC52 vil internettet mitt forbedre seg når det kommer til wifi.
Vil eg få 5 strekers connection isteden for 4. Vil internettet bli mer stabilt. Vil ping/ms gå ned/forbedre seg.

Når det er sagt, må eg ha flere i huset for at det skal bli noe forskjell? Må det være 1-2 nede og så 1 oppe for at det skal bli noe forskjell? eller kan eg putte en sånn oppe ved siden av pcen og fortsatt merke forskjell?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du bruker RP-AC52 som extender er svarene:

Vil eg få 5 strekers connection isteden for 4.

Kanskje.

Vil internettet bli mer stabilt.

Ja eller nei. Må prøves i praksis.

Vil ping/ms gå ned/forbedre seg.

Nei, blir værre.

Hvis du bruker RP-AC52 som tilgangspunkt (access point), dvs med nettverkskabel fra den andre ruteren, så er svarene:

Vil eg få 5 strekers connection isteden for 4.

Sansynligvis.

Vil internettet bli mer stabilt.

Sansynligvis

Vil ping/ms gå ned/forbedre seg.

Kanskje.

Lenke til kommentar

Akuratt nå merker eg at internettet kan være ustabilt til tider da eg bruker wireless og er 1 etasje over ruteren.

Hvor langt unna er du i praksis? Hvis du er rett over burde det fungere helt greit.

Har du nærme naboer som har trådløse nett? Isåfall er det godt mulig at disse forstyrrer. Da er løsningen å logge på ruteren og endre kanal på det trådløse nettet. Du kan sjekke hvilke kanaler som er i bruk med f.eks. WiFi Analyzer (Android) eller inSSIDer.

Lenke til kommentar

Takk for svar, snakket med Telenor, tenkte ikkje over at man kunne endre trådløse kanaler, de var overbevist om at det ville forbedre seg om eg byttet til en av de andre kanalene.

Er rett over btw. Nærmeste naboen er ca 6 meter, og eg kan ikkje se hans internett ruter fra mitt rom, altså kan ikkje se den på pcen min om eg søker etter trådløse rutere.

Telenor mente også å gå for ein av de såkalte "super" ruterene til komplett ville øke alle 3 punktene. Spessielt styrke.

Lenke til kommentar

Prøv å bytte kanal. Det kan noen ganger gjøre en del forskjell selv om det ikke er nabonettverk som kan forstyrre. Det rutermodemet du har er ikke blandt de verste, men en god annen ruter gir nok også bedre ytelse. Da burde du gå for Asus RT-N66 eller bedre, og da må Zyxel-boksen settes i bridge mode.

Hva slags PC bruker du?

Hvis det er en bærbar så kan du se om stabiliteten endrer seg hvis du flytter den en halvmeter eller snur litt på den så antennene flytter seg litt i forhold til ruteren.

Hvis det er en stasjonær PC så er det viktig å få antenneløsninga så langt unna metallkabinettet som mulig. Hvis det er USB-løsning, så bruk en forlengelseskabel. Hvis det er internt tråløst kort med utvendige antenner så sett antennene horisontalt for å få bedre mottak nedenifra.

Endret av Mr D
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Prøv å bytte kanal. Det kan noen ganger gjøre en del forskjell selv om det ikke er nabonettverk som kan forstyrre. Det rutermodemet du har er ikke blandt de verste, men en god annen ruter gir nok også bedre ytelse. Da burde du gå for Asus RT-N66 eller bedre, og da må Zyxel-boksen settes i bridge mode.

Hva slags PC bruker du?

Hvis det er en bærbar så kan du se om stabiliteten endrer seg hvis du flytter den en halvmeter eller snur litt på den så antennene flytter seg litt i forhold til ruteren.

Hvis det er en stasjonær PC så er det viktig å få antenneløsninga så langt unna metallkabinettet som mulig. Hvis det er USB-løsning, så bruk en forlengelseskabel. Hvis det er internt tråløst kort med utvendige antenner så sett antennene horisontalt for å få bedre mottak nedenifra.

Takk :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...