Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Er ute etter en bærbar til 15 - 17 000,- Må ha: Centrino prosessor Ikke integrert skjermkort 512 RAM WLAN minst 1400*1050 Er klar over CL50 og nx7000, men finnes det noen andre habile alternativer? Lenke til kommentar
dennis88 Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Du har jo alltids Dell 8600, men denne er litt større og veier mer. Det positive er jo at du får et mye kraftigere skjermkort. Lenke til kommentar
duda Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 liker ikke dell jeg da, altfor mye klaging fra dem, og so jeg har opplevd selv. sjekk heller ut en acer travelmate 803cli. syns den er ganske bra jeg, og den koster bare rundt 18 lapper nå på itbutikken, det er ganske bra syns jeg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Du har jo alltids Dell 8600, men denne er litt større og veier mer.Det positive er jo at du får et mye kraftigere skjermkort. Har sett på den og det har absolutt vært en sterk kandidat. En ting er widescreen. Jeg er litt skeptisk, både til spilling og annet software. Når det gjelder webdesign og slikt så sitter jo de fleste på en vanlig 4:3 skjerm (eller noe lignende) og da vil ikke siden se lik ut. Sånne kløfter som det syns jeg er bekymringsfulle. Lenke til kommentar
stiando Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Det går an å gjøre om til 4:3 skjerm når du skal jobbe med web-design, men da får du jo mindre skjerm (svarte striper på sidene). Og hvis du jobber mye med det kan du jo bli lei av å skifte hele tida... Lenke til kommentar
knut Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 liker ikke dell jeg da, altfor mye klaging fra dem, og so jeg har opplevd selv. sjekk heller ut en acer travelmate 803cli. syns den er ganske bra jeg, og den koster bare rundt 18 lapper nå på itbutikken, det er ganske bra syns jeg. Når det gjelder servicen til dell så er den god etter min erfaring. Men hvis du har betalt for 1 års garanti så får du ikke mye hjelp utover den tiden. Selv har jeg anbefalt maskiner for kamerater og familie hvor dell har vært et alternativ. Av ca 10-15 Dell bærbare de siste to årene er det to som har trengt litt service. Den ene hadde 15-20 døde pixler. Han ringe til dell og det kom en tekniker på døra dagen etter og fikset den. Den andre var at plastlokket rundt skjermen hadde fått en knekk. Var like enkelt å få en tekniker på døra dagen etter med den maskinen. Hvis du fraråder en Dell imotsetning til Whitebox som i seg selv kan være et usikkert selskap synes jeg ikke blir rett. Det er mange som har klagd de siste ukene på whitebox for å i det hele tatt få levert maskinene, selv om de sier at den blir sendt i dag (i tre ukers tid). Har mindre erfaring med acer enn med dell, men i det firmaet jeg jobbet i for 3 år siden var det endel trøbbel med Acer, og det tok et par uker å få det fikset. Jobbet da et sted som solgte blant annet Acer bærbare. ECS 551 bør vel være et alternativ? www.multicom.no og www.pcmax.no har den. Når det gjelder wlan så er det få som kan slå Dell. Dell har kombinerte kort med støtte for 802.11b/g og a/b/g begge kortene er wi-fi sertifiserte på alle standardene de operer i og den nye WPA standarden. Intel kortet som er endel av Centrino pakken er også selvfølgelig Wi-Fi sertifisert. Jeg synes ikke at Inspirion 8600 er en så veldig god maskin, da den støyer overraskende mye til å være en Pentium -M maskin. (men den støyer betydlig mindre enn f.eks. Fujitsu Siemens amilo d 8820). Latitude D serien er fine maskiner, men litt over i pris. Zepto 4100 er et alternativ. www.zepto.no Cinet 1200 er i salg igjen. www.cinet.no Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Klag på Whitebox å anbefal Zepto, that make sense. Lenke til kommentar
knut Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Klag på Whitebox å anbefal Zepto, that make sense. Klagde ikke på maskinen, men på selskapet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Som sagt før; jeg trenger en maskin, ikke et selskap. Hvis maskinen en dag står i røyk, betaler jeg gjerne en reperasjon med de pengene jeg sparte på å kjøpe den. Lenke til kommentar
duda Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Som sagt før; jeg trenger en maskin, ikke et selskap. Hvis maskinen en dag står i røyk, betaler jeg gjerne en reperasjon med de pengene jeg sparte på å kjøpe den. det mest latterligste jeg har hørt. skjønner ikke helt hva du tenker på. bare på penger du sparer, kan være riktig det, men det hjelper ikke det om servicen suger som bare det. du har jo betalt litt for maskinen og krever god service. blir for dumt å si det sånn. kan ikke alltids bare se på maskinen, men helheten rundt den, dvs, maskin og hva folk prøver å gjøre for at du skal få den. når folka sier at du skal få maskinen om noen dager i 3 uker så er servicen rett og slett elendig. og til bludern......blir for dumt at dell ikke skal gidde å hjelpe en selv om en har gått over 1års garantien. er jo fortsatt kunde hos dem. gidder ikke å betale 4000 for 3års henteservice for å kunne få tipp topp service av dell. jeg anbefalte ikke whitebox, servicen der suger hvertfall. når det gjelder acer så har de blitt større nå og mye bedre. var ikke så store når det gjaldt bærbar før, ble borte en stund, og nå har de kommet sterkt tilbake og har bra service og gode maskiner. ecs maskiner er jo sinnsyk tunge da, liker ikke det jeg. cinet maskiner kan være greie. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 det mest latterligste jeg har hørt. skjønner ikke helt hva du tenker på. bare på penger du sparer, kan være riktig det, men det hjelper ikke det om servicen suger som bare det. du har jo betalt litt for maskinen og krever god service. blir for dumt å si det sånn. kan ikke alltids bare se på maskinen, men helheten rundt den, dvs, maskin og hva folk prøver å gjøre for at du skal få den. når folka sier at du skal få maskinen om noen dager i 3 uker så er servicen rett og slett elendig. Da har du ærlig talt ikke hørt mye latterlig. Det virker som du forventer at absolutt alle laptopper blir ødelagt med en gang. Det funker ikke sånn. Jeg forventer å få en god maskin, å da har jeg egentlig ikke så mye mer jeg skulle ha sagt til Whitebox. Dessuten forventer jeg ikke at de skal gå under jorden med en gang jeg har fått maskinen. Jeg syns servicen har vært god jeg, bare et par løfter som har blir brutt, men så lenge de kompanserer for det gjør det ingenting. Forskjellen på meg og deg er at jeg snakker av erfaring med Whitebox, det gjør ikke du og da foreslår jeg at du velger ordene dine med litt mer omhu. Lenke til kommentar
freaker Skrevet 16. januar 2004 Del Skrevet 16. januar 2004 ecs maskiner er jo sinnsyk tunge da, liker ikke det jeg. ECS Green 551 er toppen 2.8kg med dvdmodul og batteri. Er det tungt syns du? Voldsomt til sutring og klaging her forresten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå