Gå til innhold

Spill pleier å lagge og kjører ikke "smooth" [Haster] [HJELP]

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg har en 5 år gammel pc. Nå har jeg idag tenkt meg på LAN party, og vi skal langt i fra spille spill som krever mye kraft. Spill som CS og battlefield 1942. Denne pcen skal egentlig tåle slike spill veldig bra. Jeg har også sjekket "canyourunit" og får anbefalt på alle spesifikasjoner. Den skal kunne tåle alle slike spill.

Innstillingene i spillene blir automatisk satt som "high", høy grafikk, osv. Fordi spillet også forventer at pcen min skal kunne kjøre det ganske bra. Problemet er at spillet ikke kjører smooth, det er litt smålag, nok til at jeg føler ubehag og orker ikke å spille. Spessielt når vi er mange og skyter på hverandre i spillet lagger det helt tungt. Jeg prøver å skru ned grafikken, men fortsatt blir det ikke noe bedre. Smålag er fortsatt der, det er sånn små "hakk" når du beveger deg.

Til og med skolepcen min tåler disse spillene, der kjører alt smooth, og vurderer nå å ta med den isteden. Problemet er skjermen på den pcen er reeeelativt liten iforhold.

Kjører windows 8.1 forresten. Har en Acer Aspire 5738ZG

Hjelp?

Endret av Prospect
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du sjekket at temperaturene i PCen er akseptable? Ved ekstremt høye temperaturer vil typisk CPU og GPU klokke seg ned for å forhindre skade.

Ellers forteller du oss svært lite angående maskinvaren din.

Beklager.

Har en Acer Aspire 5738ZG.

Ja, pleier å være helt sykt varmt, noen ganger, men bruker vifte. og fortsatt det er det lag.

Lenke til kommentar

Da er det mest sannsynlig snakk om støv i vifta/kjøleribba, ta en tur på Staples og kjøp en boks med luft og blås inn i luftehullene. Ideelt burde du åpne opp hele PCen så du kan få blåst kjøleribba ren, men det burde hjelpe betraktelig å bare spyle inn i luftehullene også.

Endret av N o r e n g
Lenke til kommentar

Da er det mest sannsynlig snakk om støv i vifta/kjøleribba, ta en tur på Staples og kjøp en boks med luft og blås inn i luftehullene. Ideelt burde du åpne opp hele PCen så du kan få blåst kjøleribba ren, men det burde hjelpe betraktelig å bare spyle inn i luftehullene også.

Det er liskom ingen luke derhvor vifta ligger, og det lufthullet ser ut til å være so fylt av støv at jeg ikke engang kan se inn eller noen ting. Kan heller ikke blåse.

Lenke til kommentar

Det er liskom ingen luke derhvor vifta ligger, og det lufthullet ser ut til å være so fylt av støv at jeg ikke engang kan se inn eller noen ting. Kan heller ikke blåse.

Då må du skru av plastplata under før du starter med å blåse med trykkluften fra boks ;)

Jeg mener ikke at du skal blåse for egen lungekapasitet, lungene dine skaper ikke i nærheten av nok trykk

Lenke til kommentar

Eller bare det enkle faktum at TS har en PC som skriker etter å bli tatt vare på/får noe vedlikehold. ;)

Synes det er imponerende at maskinen fortsatt går, eller ikke får bluscreen etter sikkert lang bruk med svært høye temperaturer.

Når man ikke klarer å rense maskinen for støv, fordi luftelukene er så fulle av støv, ja da snakker vi. :D

Eller for å ta en gammel bilanalogi. Denne bilen har vel mest sannsynlig aldri fått en eneste oljeskift i hele dens levetid, bortsett fra at man den siste tiden har tømt olje utover toppen på den (vifta man har satt opp) fordi motoren så vidt klarer å gå fremover.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...