Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Bevisst neddoping av gammel pasient

Anbefalte innlegg

Det har seg slik at en gammel bekjent fikk et mindre slag og ble innlagt på sykehus, ting bedret seg raskt og vedkommende var etter noen dager tilbake i gammelt slag når det gjelder hodet.

Dessvere er vedkommende svært dårlig til beins og dette ble forverret etter slaget slik at vedkommende ikke klarer å gå lengre. Det medføre innlegelse på såkalt (midlertidig) rehabiliteringssenter. Her ble det mer eller mindre omgående lagt inn kateter og det har vært der nå i flere uker til tross for protester og varsler fra pårørende, personalet er generelt arrogante, direkte ufine og umulige å snakke med.

Vedkommende var oppegående mentalt og helt med ved innleggelse, trening som skulle gjøres blir ikke fulgt opp, dette påvirket vedkommende meget sterkt og vedkommende ble nedstemt. Til tross for at det har blitt sagt fra blir man bare oversett. Vedkommende har vært vant til en hvil rundt middagstider, rundt 13., men dette blir ikke tillatt, vedkommende blir presset til å sitte oppe i mange timer og blir helt utslitt av dette.

Vedkommende har aldri tatt sterke smertestillende til tross for problemene sine, det har gått bra med 1-2 én grams tabletter med paracet daglig. Det siste nå er at noen, en av sykepleirne regner jeg med har konferert med lege og har begynt å gi vedkommende Norspan som inneheolder buprenorfin. Dette ble gjort helt uten å konferere med pårørende. Jeg antar at dette er gjort for å passifisere vedkommende slik at vedkommende ikke skal være til bry, det er visst for mye forlangt at man skal bli hjulpet på do 5-6 ganger om dagen, samt å få hjelp til å hvile når man er sliten.

Det har også med meget arrogant tone blitt kommentert at vedkommende hadde vært på do noen ganger uten å få av seg noe, og at slikt noe det var slett ikke akseptabelt.

Vedkommende er nå en skygge av seg selv mentalt etter medisineringen, og kunne ikke navngi flere slektninger, samt påstod å ha fått servert middag med krem. Vedkommende får også flere andre medisiner, men disse har jeg ikke oversikt over.

Jeg er ikke i en posisjon til å gjøre noe, men ønsker å hjelpe de pårørende med råd om hvem man kan kontakte og hva man bør kreve å få gjort omgående. Syns dette er fryktelig ille og synd. Det har for øvrig vært helt håpløs behandling av pasienter tidligere på dette stedet, men tror ikke noe har blitt rapportert.

Da en av de pårørende nevnte at dette plasteret med buprenorfin skulle bort ble den ansatte meget ilter omgående og ufin. Det er jo utvilsomt sjelden et godt tegn. Vedkommende er i mye verre forfatning enn da vedkommende ble sendt fra sykehuset, noe jeg finner smått utrolig og sjokkerende. Dette er mitt første personlige møte med helsevesenet når det gjelder behandling av eldre, jeg er for ung til å huske da legen som kom hjem til min bestemor nektet å sende henne på sykehuset helt til hun fikk noe jeg antar var et infarkt da han var der. Da snudde han plutselig helt og ble fryktelig stresset, hans opprinnelige diagnose var at det ikke var noe galt med henne.

Anonymous poster hash: 01861...5e9

Anonymous poster hash: 01861...5e9
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...