Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Kan man stryke i avgangsfag? (VGS 2)

Anbefalte innlegg

Hei folkens. Jeg får andre året på videregående og jeg har meldt meg opp på Psykologi 1 privatist for å erstatte faget Økonomistyring 1. Jeg gikk altså ut av økonomistyring og Psykologi 1 skal erstatte det.

Kan jeg stryke i Psykologi 1 privatist og gå videre til VG3. Skal ta det opp igjen til høsten. Jeg vil bare være kvalifisert til VG3, og håper inderlig ikke at jeg må gå VG2 om igjen.....

På forhånd, takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så da kan jeg bare velge å IKKE møte opp til eksamen og få 1. Deretter ta det opp i løpet av VG3.?

Møter du ikke opp til privatisteksamen får du IV og ikke 1. For å få 1 må du møte opp på eksamen og så ikke si noe.

Har du for få fag kan det være problemer med oppflyttingtil 3. klasse. Dette ville jeg absolutt tatt opp med rådgiver på skolen, de skal vite reglene.

Cobos

Lenke til kommentar

Dette svaret fikk jeg fra studieveilederen på min skole :::::

(Hei

Viser til din e-post nedenfor og telefonsamtale i går kveld med spørsmål om eventuell sykdom eller stryk ved privatisteksamen.

Inntak til neste skoleår er det inntaktskontoret i AKF som er ansvarlig for jfr inntaksforskriften (http://www.vilbli.no/?Fylke=2&Side=Artikkel&Artikkel=018005). Kriteriet for å komme inn på skole (og neste nivå) forutsetter at du har bestått kurset som det neste bygger på. Dersom du ikke har nok fag til å komme inn på vg3 vil jeg anta at inntakskontoret heller ikke gir deg plass på et vg3-kurs.

I forhold til ditt spørsmål vil du altså ikke komme i betraktning for et vg3-kurs dersom du ikke har tre valgfrie programfag (15 timer) fra vg2 i tillegg til fellesfagene.

Setter Toril Arntzen på kopilista slik at hun er orientert om saken. Hun er inntaksansvarlig på Skedsmo vgs.)

HVA BETYR DETTE?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...