AnonymDiskusjon Skrevet 6. juni 2014 Del Skrevet 6. juni 2014 Hei Jeg opplever ofte at jeg blir nervøs og det føles ut som om magen er nervøs/ eller at det er slags sommerfugler i magen. I tillegg blir magen løs og det blir mye luft. Det kan oppstå egentlig når som helst, f.eks hvis jeg vet at jeg snart skal gå av en buss/bane, eller hvis jeg har en avtale. Altså er det ofte i helt vanlige situasjoner, og veldig irriterende... Har vært slik i flere år og vet ikke hva det kan komme av. Er det noen som vet hva det kan dreie seg om? Takk. Anonymous poster hash: 77a96...2de Anonymous poster hash: 77a96...2de Lenke til kommentar
Gjest bruker-343576 Skrevet 6. juni 2014 Del Skrevet 6. juni 2014 Tror det er ganske vanlig at man får dårlig mage om man er veldig nervøs Når jeg f.eks går på do på VGS virker det som om mange som har hatt prøve eller kommet opp i eksamen har lagt igjen noe sykt med lukt Lenke til kommentar
medlem-124997 Skrevet 6. juni 2014 Del Skrevet 6. juni 2014 Du er sikkert stressa. Slapp litt mer av. Lenke til kommentar
AnnonymG Skrevet 7. juni 2014 Del Skrevet 7. juni 2014 Det er faktisk en egen fagterminologi som heter "psychogenes diarrhoa" (eng."psychogenic diarrhea), som betyr "rennende mage oppstående fra psyken", typisk før reiser, eksamener etc., vi opplever alle dette fra tid til annen. Jeg ville faktisk snakket med legen om dette, det kan jo kanskje være en underliggende årsak som f.eks. allergi. Siden det plager seg, så skader det ikke å ta en tur på legekontoret og snakke med en profesjonell om dette Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 7. juni 2014 Del Skrevet 7. juni 2014 Kjenner meg godt igjen i dette. For min del var det så ille at jeg ble liggende med kraftig smerter nederst i mageregionen som gjorde at jeg rett og slett ikke klarte å bevege meg. Har vært på flere utredninger av både fastlege og spesielister på sykehuset uten at de egentlig finner ut noe som helst. Ta deg en tur til legen bli utredet. Om de ikke finner noe så ville jeg prøvd prøvd på psykolog for å finne måter å hindre stresset på. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 7. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2014 Takk for svarene, det høres lurt ut å sjekke med en lege. I og med at det plager meg veldig ofte : ) Anonymous poster hash: 77a96...2de Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå