Gå til innhold

Ny forum tittel hvor man kan rette skrivefeil


Gjest Bruker-292501

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-292501

Jeg satt akkurat å tenkte og kom fra til en ide til en ny tittel på forumet. På et annet forum jeg var på så var det slik at når man gjør skrivefeil så kommer en mod eller admin og retter opp. Så hva med en ny tittel som en har hvor oppgaven er å, når man ser noen sin post og det er skrivefeil så retter man i den og på den måten er forumet fritt for skrivefeil :) Har tenkt tittelen kan være Skrivefeil leif. Hva syns du om den ideen?

 

Dette er ikke tull btw

Endret av Bruker-292501
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor mye tid tror du egentlig vi har til å moderere forumet?

Om man 5-dobbler mannskapet tror jeg ikke man hadde klrat å rette fleiene til alle.

Man risikerer også å endre meninger i posten ved å tro at man retter på skriveleifer.

 

Vi er heller ikke feilfrie når det gjelder skrivefeil ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Retningslinjene setter allerede krav:

1. Innleggets Innhold
  • Innlegg må skrives på norsk, svensk, dansk eller engelsk. SMS-/leet-språk og dialekt er forbudt, det samme gjelder slang. Overdreven bruk av smilies, store bokstaver eller andre tegn er forbudt.

 

I tillegg så er det en stor fare for at man endrer meninger og synspunkt med et uhell. Så min personlige mening er at dette blir tungvint og kan virke uheldig.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Om jeg ikke har forstått feil, så vil du at enkelte brukerne skal ha mulighet til å rette opp i andres brukeres innlegg?

 

Til og med moderatorer har ikke "lov" til å tukle med folks innlegg, så dette høres helt idiotisk ut, spør du meg. Beklager.

Nei jeg mente en tittel slik som admin, teknisk, forumveiledere osv. Så kunne noen medlemmer fått tittlelen. For eksempe en aktiv bruker i tv seksjonen, og en aktiv bruker i off topic seksjonen osv visst du skjønner?

 

På det ene forumet jeg var på skulle dem alltid komme og rette opp hver minste skrivefeil. Jeg tenker det er noen som hadde fått lyst til å ta denne jobben. Dette er bare et forslag såklart, men var noe jeg plutselig begynte å tenke på og jeg ville høre hva andre syntes om det :)

Endret av Bruker-292501
Lenke til kommentar

Nei jeg mente en tittel slik som admin, teknis, forumveiledere osv. Så kunne noen medlemmer fått tittlelen. For eksempe en aktiv bruker i tv seksjonen, og en aktiv bruker i off topic seksjonen osv visst du skjønner?

Hva er det du mener med "nei"? Skal de bare ha en tittel? Ikke ha mulighet til å rette opp i skrivefeil som jeg skrev?
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det

 

La oss si dere utlyser en ny stilling som, som for eksempel det navnet jeg nevnte skrivefeil leif. Så utlyser dere og folk som vil kan melde sin interesse i å bli en skrivefeil leif. Jeg vet ikke om dette hadde funka men det er jo så mange medlemmer her og sikkert noen som gjerne skulle likt å rette folk sine skrivefeil

Lenke til kommentar

La oss si dere utlyser en ny stilling som, som for eksempel det navnet jeg nevnte skrivefeil leif. Så utlyser dere og folk som vil kan melde sin interesse i å bli en skrivefeil leif. Jeg vet ikke om dette hadde funka men det er jo så mange medlemmer her og sikkert noen som gjerne skulle likt å rette folk sine skrivefeil

Det innebærer at vi gir folk tilgang til å redigere og sensurere innlegg, noe som er meget alvorlig. Selv vi moderatorer har ikke mulighet til å tukle med folk sine poster, kun når vi skal fjerne en del av et innlegg som inneholder brudd på retningslinjene.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

La oss si dere utlyser en ny stilling som, som for eksempel det navnet jeg nevnte skrivefeil leif. Så utlyser dere og folk som vil kan melde sin interesse i å bli en skrivefeil leif. Jeg vet ikke om dette hadde funka men det er jo så mange medlemmer her og sikkert noen som gjerne skulle likt å rette folk sine skrivefeil

Det innebærer at vi gir folk tilgang til å redigere og sensurere innlegg, noe som er meget alvorlig. Selv vi moderatorer har ikke mulighet til å tukle med folk sine poster, kun når vi skal fjerne en del av et innlegg som inneholder brudd på retningslinjene.

 

Det tenkte jeg ikke over, antar det uansett hadde blitt en så og si umulig oppgave å rette alle posters skrivefeil på et forum der tusener er aktiv hver dag?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...