Lami Skrevet 6. juni 2014 Del Skrevet 6. juni 2014 Hei. I norsk muntlig har jeg hatt en rekke prøver. Jeg har fått 3/4, 4/3 på prøver som gikk på muntlig, i tillegg fikk jeg 4 på særemne (som skal telle mye). Men siste prøve, en slik liten kunnskapsprøve fikk jeg 2 fordi jeg tydeligvis hadde mistolket 2(av 5) av oppgavene. I standpunkt der før jeg altså 3. Jeg synes ikke denne vurderingen er en 3er i det hele tatt. Særemne skal telle mye mer enn en kunnskapsprøve. Igår ble karakterene satt, betyr det at det er umulig å endre karakter med mindre det sendes inn klage? Og slik jeg har hørt tar ikke klagenemd hensyn til streng vurdering, men om det er etter vurderingsforskriften. Vil det si at jeg ikke har sjangs på å få bedre karakter i faget? Takk for svar Lenke til kommentar
StilleVann Skrevet 7. juni 2014 Del Skrevet 7. juni 2014 Nei, karakteren vil nok ikke bli endret med mindre du klager. Og for meg ser det ut som at du ligger på en 3er. Hadde du fått en sterk 4er på særoppgaven, eller en 5er, kunne det vippet deg opp til 5. Har du spurt læreren om begrunnelse for karakteren? Lenke til kommentar
Lami Skrevet 7. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2014 Ja, begrunnelsen er at når han tilfeldig i timen har spurt meg, har ikke jeg hatt noe svar/visst hva jeg skulle si. "Har vært helt blankt." Å svare på kommando gjør at jeg blir blank og får jernteppe. Lenke til kommentar
StilleVann Skrevet 7. juni 2014 Del Skrevet 7. juni 2014 Var kanskje litt dårlig begrunnelse, men karakteren skal settes på grunnlag av sluttkompetansen i faget, var det 2eren du fikk sist, så trekker jo den naturligvis ned. Jeg tenker at det var den som gjorde at 4eren glapp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå