Gå til innhold

vifte til Asus V9480

Zardoz

Anbefalte innlegg

Vifta til dette grafikk-kortet har begynt å bråke/synge på siste vers

1. Er det grei skuring å bytte vifte på kortet? Ser at vifta har to festepunkter med trykkmekanisme, så det ser jo greit ut..

2. Hvilken vifte kan anbefales, og hvor kan jeg få tak i slikt?

På forhånd takk!

Zardoz

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det virkelig ingen som har noe å bidra med? Har prøvd å søke på forumet, men det er fattig på den infoen jeg søker.

Det er altså snakk om et Asus-kort, et Ti4800 SE. Jeg er mer interessert i lite støy enn i OC-egenskaper, for å si det sånn. Det bør ikke være vanskelig å tilpasse. Hvilke vfter kan jeg bruke, evt. kjølere?

Lenke til kommentar

Jeg monterte viften Iceberq4 Pro fra Microplex.

Fjernet original vifte, smurte på medfølgende kjølepasta og monterte viften greit. Imidlertid måtte jeg bruke overgang fra viften til power, siden originalkontakten ikke passet. Det fulgte med 2 små kjøleribber til bruk for Ram`en, ennå ikke montert disse.

Nå til poenget:

2D ytelse er som vanlig så vidt jeg kan se. Men når jeg starter opp en 3D shooter så er det "snø" eller "regn" på skjermen. Regner med at det er dette som kalles artifacts.

Hva har skjedd, og hva kan jeg gjøre??

Lenke til kommentar

er det hvite flekker så er det murligens artifacks ja. dette kommer som regel av enten for høy klokkehastighet på GPU eller minne, elelr av overoppheting.

det du kan gjøre er å sette på en ny vifte om den ganle er utslitt. og kanskje invistere i en kabinettvifte (om du har murligheten, men har du det ifra før av og har grei temp i kabinetter trenger du ikke ny/flere kabinettvifte®)

Mvh, Jan Erik

Lenke til kommentar
er det hvite flekker så er det murligens artifacks ja. dette kommer som regel av enten for høy klokkehastighet på GPU eller minne, elelr av overoppheting.

det du kan gjøre er å sette på en ny vifte om den ganle er utslitt. og kanskje invistere i en kabinettvifte (om du har murligheten, men har du det ifra før av og har grei temp i kabinetter trenger du ikke ny/flere kabinettvifte®)

Mvh, Jan Erik

Takker for svaret. Viften jeg snakker om er ny, og folkene på Microplex mente at denne viften kunne erstatte originalviften uten ekstra kjøling, som du foreslår. Av forslagene du nevner ser det ut til at varmen på minnet kan være årsaken, siden jeg ikke OC hverken minne eller gpu.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...