Schreiber Skrevet 8. juni 2014 Del Skrevet 8. juni 2014 Er vel en vanlig scooter som også kan sveve. Burde ikke være så vanskelig å lage i grunnen. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 8. juni 2014 Del Skrevet 8. juni 2014 (endret) Jo, for scootere har jo knapt nok motorkraft til å føre en person opp en slak bakke. Og om du setter inn en kraftig nok motor og tilsvarende utstyr, ja så er jeg ganske sikker på at det er så langt unna definisjonen "scooter" En svært kraftig motorsykkel kanskje? Endret 8. juni 2014 av Andrull Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 8. juni 2014 Del Skrevet 8. juni 2014 (endret) Dette begynner å bli litt vel off-topic og for mye kverulering for meg, så vi kan vel ta det i en annen tråd. Men for å ta det kort: Har du sett noe fra Duck Quacks Don't Echo? Det er veldig kort fortalt et britisk program der de tester ut forskjellige myter. En myte der var at man kan lage en svevende "hovercraft" med ting man har i garasjen. Høres sprøtt ut? De testet det med å ta noen planker for å lage en plattform, dekke det hele med en presenning for å hindre luften under i å slippe ut, og så bruke tre, fire løvblåsere som motor. Resultat? Det funket helt fint. Faktisk funket det så bra at de lagde to av dem og hadde et lite kappløp over scenen i studio med disse to. Så ja, en svevende scooter går helt fint å lage, og det trengs absolutt ikke så mye kraft som du kanskje tror. En flyvende scooter blir noe helt annet. Endret 8. juni 2014 av Schreiber Lenke til kommentar
Quote Skrevet 8. juni 2014 Del Skrevet 8. juni 2014 Moderatormelding Når vi nå har avklart om scootere kan sveve, så går vi tilbake til trådens opprinnelige tema. Kommentering av moderering tas på PM. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501 Skrevet 14. juni 2014 Del Skrevet 14. juni 2014 Dette begynner å bli litt vel off-topic og for mye kverulering for meg, så vi kan vel ta det i en annen tråd. Men for å ta det kort: Har du sett noe fra Duck Quacks Don't Echo? Det er veldig kort fortalt et britisk program der de tester ut forskjellige myter. En myte der var at man kan lage en svevende "hovercraft" med ting man har i garasjen. Høres sprøtt ut? De testet det med å ta noen planker for å lage en plattform, dekke det hele med en presenning for å hindre luften under i å slippe ut, og så bruke tre, fire løvblåsere som motor. Resultat? Det funket helt fint. Faktisk funket det så bra at de lagde to av dem og hadde et lite kappløp over scenen i studio med disse to. Så ja, en svevende scooter går helt fint å lage, og det trengs absolutt ikke så mye kraft som du kanskje tror. En flyvende scooter blir noe helt annet. Nå er det bare å få regjeringa til å lovliggjøre dette Som jeg har sagt 2 ganger før, tv kanaler med sendinger og tv serier vil aldri gå over, kan ikke du slutte med dette i framtiden så vil ditt og datt skje? det er så tullete og irriterendes og rein virvall. Jeg vedder alt jeg eier på at det ikke kommer til å skje, i 1985 trodde dem vi ville ha svevende scootere i 2015. Vi er 1 år unda. Hvor er min svevende scooter! Kan nok ikke hjelpe deg med svevende scooter, men hva med flyvende bil? Litt mer on-topic aner jeg ikke hva problemet er. Netflix osv lar oss se det vi vil, når vi vil, om vi vil. Det koster i tillegg mindre enn den forhatte, utdaterte NRK-lisensen, og vi slipper reklame. Så hva er problemet? Vil du ha en episode i uken er det ikke noe problem. Vil du ha flere episoder på rad er ikke det noe problem. Du slipper til og med å stresse hjem og gå glipp av de første ti minuttene av favoritt-serien siden du var for sen til bussen. Og for den saks skyld har vi kunne ta opp ting på video siden 80-tallet, og Betamax før det. Dermed har "streaming" på sett og vis eksistert siden 70-tallet, om en ikke direke sånn vi har i dag. Jeg liker reklame, hyggelig med pause slik jeg kan gjøre ting mens jeg venter på neste program Lenke til kommentar
Quote Skrevet 14. juni 2014 Del Skrevet 14. juni 2014 Pauseknapp er en fin bil. 3 Lenke til kommentar
Bruker-343442 Skrevet 14. juni 2014 Del Skrevet 14. juni 2014 Hater reklame. Derfor jeg ikke har kanaler. Min stille protest i mot reklamer. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501 Skrevet 14. juni 2014 Del Skrevet 14. juni 2014 Hater reklame. Derfor jeg ikke har kanaler. Min stille protest i mot reklamer. Dem må vise reklamer slik dem kan tjener penger til å lage favoritt seriene dine Lenke til kommentar
Bruker-343442 Skrevet 14. juni 2014 Del Skrevet 14. juni 2014 Hater reklame. Derfor jeg ikke har kanaler. Min stille protest i mot reklamer. Dem må vise reklamer slik dem kan tjener penger til å lage favoritt seriene dine Ser den. Men innholdet i reklamene jeg ikke liker. Det gjelder all form for reklame. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501 Skrevet 14. juni 2014 Del Skrevet 14. juni 2014 Som sagt så får dem mesteparten av inntekten sin derfra:) Man får med seg tilbud og slikt med, noen jeg ikke liker som den omo ultra reklamen Lenke til kommentar
UghUgh Skrevet 14. juni 2014 Del Skrevet 14. juni 2014 Jeg skjønner ikke hvordan noen kan foretrekke den "gamle" måten å se tv på, med mindre man sliter med å tilpasse seg utviklingen, eller at man mener det gamle alltid er best pga nostalgien de føler. Men jeg respekterer at folk mener noe annet enn meg. For min del kan jeg ikke fordra "gamlevarianten" av tv. Der hvor feks en episode av en tv-serie går på mandag kl. 21.00, og hvor reklame bryter av med jevne mellomrom. Har du lyst og tid til å se neste episode så sier tv'en din: "tough luck! du må vente til neste mandag kl. 21.00". Det er så gammeldags og tungvint at jeg er overrasket over at det eksisterer fortsatt. Hadde tv fungert som spotify o.l. så tror jeg ikke andre enn den eldre garden ville sett på NRK, TV2 osv. Jeg pleide å elske Discovery Channel pga programmene som gikk der. Nå er reklameavbruddene så mange at jeg ender opp med å se 3-4 programmer samtidig, på forskjellige kanaler. Det er definitivt ikke noe for meg, og en av hovedgrunnene til at jeg ikke ser på "vanlig" tv lengre. Heldigvis finnes det alternativer, selv om de ikke er gode nok ennå. Heldigvis har man mulighet til å se favorittserien, eller favorittfilmen sin på stream eller DVD/Blu-Ray. Harvey: Hvordan du kan kalle feks Netflix for usosialt er for meg en gåte, da det er stikk motsatt. Nå vet jeg ikke hvordan det fungerer med dine venner, men i min vennekrets så avtaler vi ikke når vi skal ringe hverandre. Vi lever forskjellige liv, jobber på forskjellige tidspunkt og har forskjellige forpliktelser i livet. Derfor ringer vi hverandre når vi har tid og når vi kjeder oss, for å høre om noen vil finne på noe. Slik tror jeg det er for de aller fleste, og nettopp derfor er tjenester som Netflix perfekte. Du bestemmer hvor mye du vil se, og når du vil se det. Det som er usosialt er å legge andre ting på vent fordi du bare må få med deg neste episode på mandag kl. 21.00. Valgfrihet er heldigvis fremtiden. 4 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501 Skrevet 14. juni 2014 Del Skrevet 14. juni 2014 Jeg skjønner ikke hvordan noen kan foretrekke den "gamle" måten å se tv på, med mindre man sliter med å tilpasse seg utviklingen, eller at man mener det gamle alltid er best pga nostalgien de føler. Men jeg respekterer at folk mener noe annet enn meg. For min del kan jeg ikke fordra "gamlevarianten" av tv. Der hvor feks en episode av en tv-serie går på mandag kl. 21.00, og hvor reklame bryter av med jevne mellomrom. Har du lyst og tid til å se neste episode så sier tv'en din: "tough luck! du må vente til neste mandag kl. 21.00". Det er så gammeldags og tungvint at jeg er overrasket over at det eksisterer fortsatt. Hadde tv fungert som spotify o.l. så tror jeg ikke andre enn den eldre garden ville sett på NRK, TV2 osv. Jeg pleide å elske Discovery Channel pga programmene som gikk der. Nå er reklameavbruddene så mange at jeg ender opp med å se 3-4 programmer samtidig, på forskjellige kanaler. Det er definitivt ikke noe for meg, og en av hovedgrunnene til at jeg ikke ser på "vanlig" tv lengre. Heldigvis finnes det alternativer, selv om de ikke er gode nok ennå. Heldigvis har man mulighet til å se favorittserien, eller favorittfilmen sin på stream eller DVD/Blu-Ray. Harvey: Hvordan du kan kalle feks Netflix for usosialt er for meg en gåte, da det er stikk motsatt. Nå vet jeg ikke hvordan det fungerer med dine venner, men i min vennekrets så avtaler vi ikke når vi skal ringe hverandre. Vi lever forskjellige liv, jobber på forskjellige tidspunkt og har forskjellige forpliktelser i livet. Derfor ringer vi hverandre når vi har tid og når vi kjeder oss, for å høre om noen vil finne på noe. Slik tror jeg det er for de aller fleste, og nettopp derfor er tjenester som Netflix perfekte. Du bestemmer hvor mye du vil se, og når du vil se det. Det som er usosialt er å legge andre ting på vent fordi du bare må få med deg neste episode på mandag kl. 21.00. Valgfrihet er heldigvis fremtiden. Det er ikke usosialt å se en tv serie klokka 21,00, da er det sent på kvelden og man skal snart legge seg uansett Jeg skjønner ikke hvordan folk kan foretrekker nettflix framfor den vanlige måten å se tv, det er ikke gammeldags, det blir som å si det er gammeldags å drikke fra et glass... De som sier at tv kanaler kommer til å forsvinner er tullete, det vil alltid være tv kanaler, det vet jeg, du og alle andre... Lenke til kommentar
UghUgh Skrevet 14. juni 2014 Del Skrevet 14. juni 2014 Det er vanskelig å diskutere med deg, da jeg er ikke helt sikker på om du troller eller ikke.. Når noe ikke passer til den hverdagen folk flest har, så vil jeg si det er gammeldags. Det er en grunn til at færre ser på "vanlig" tv enn før. Hverdagen har blitt travel, så det å ha valgfrihet på underholdningsfronten er gull verdt. Det å kunne se en tv-serie når man ønsker det, og ikke minst når man har tid til det er nettopp det som er moderne. Skjønner ikke helt hvorfor du sammenligner tv med det å drikke fra et glass, men ok. Jeg regner med at folk først drakk vann fra åpne vannkilder ved å forme hendene til et slags glass, før man fant noe man kunne lage en kopp eller et glass ut av. Utvikling kalles det, og jeg regner med at du ikke tar med deg et glass med vann når du går på fjellet. Der har man heldigvis funnet opp noe som heter drikkeflaske, som passer langt bedre. Tro det eller ei, men Netflix-måten å se tv-programmer på er det som passer hverdagen vår best i dag. 3 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501 Skrevet 14. juni 2014 Del Skrevet 14. juni 2014 Er man et troll fordi man foretrekker å se på tv serier på en vanlig måte? Isåfall er jeg vell et troll fordi jeg liker å spise maten min på en vanlig måte? ... Jeg sier dette for ørtende gang som jeg har nevnt så mange ganger, tv kanaler kommer aldri til å forsvinne. Å si at dem vil gjøre det er ren tullball, folk har sagt alt mulig som kom til å skje i framtiden men som aldri hendte, det er utrolig enkelt og hyggelig å se på tv, å sette seg ned på kvelden og se favoritt serien din Lenke til kommentar
UghUgh Skrevet 14. juni 2014 Del Skrevet 14. juni 2014 Ja det er hyggelig å sette seg ned og se på favorittserien din, men jeg skjønner ikke helt hvorfor du synes det er best at tv-kanalen du ser på skal bestemme når du skal sette deg ned og se på, fremfor å bestemme det selv. Hvorfor er det best? Og ikke si fordi det er usosialt...det henger ikke på greip. Mente ikke at du må være et troll fordi du er uenig. Men ok, hva er det tv på den gamle måten gir av fordeler som streaming ikke har? Greit nok, man må betale for å unngå reklame, og det er kanskje en smakssak, men bortsett fra det så har jo streaming alt det vanlig tv har, men valgfriheten i tillegg. Tror ikke vanlig tv kommer til å forsvinne, i likhet med at jeg ikke tror at papiravisen vil forsvinne helt. Men det er vel liten tvil om at flere kommer til å bruke løsninger som Netflix fremover fremfor den gamle måten å se tv på. Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 14. juni 2014 Del Skrevet 14. juni 2014 Nå er det ikke alltid TV-kanalene produserer seriene selv. Penger gjennom abonnementtjenester og reklame på streaming portaler kan dra inn en god del dersom publikum er stort nok. Du skriver også at TV-kanaler aldri kommer til å forsvinne, men du begrunner det aldri med noe mer enn at det er tullball, at du liker TV eller at fremtidsprognoser ofte slår feil. Det siste har du nok rett i, men det avhenger veldig av hvilken type det der. Dersom man ikke bare gjetter, men ser på hvilken retning ting går, lignende trender osv så kan man faktisk komme med nokså treffsikre prognoser. TV, radio, kino og aviser henger sammen. Man kan se på hvilke alternativer som finnes til disse og hvordan de utvikler seg, samt hvordan det har affektert mediene. Som et eksempel kan man se på aviser. Nettaviser har vært i omløp lenge. Papiraviser har mistet andeler til nettaviser som har resultert i at nettaviser har blitt begrenset for de som ikke betaler.Det er ikke urimelig å si at det samme kan skje med TV. Kanalene har hatt streaming tjenester en god stund de også, og det har dukket opp nye tjenester. Dette er store medier, og det vil ta lang tid før vi kan si hvordan det vil utvikle seg. Jeg vil heller si med sikkerhet at noe vil endre seg. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501 Skrevet 14. juni 2014 Del Skrevet 14. juni 2014 Jeg håper ihvertfall tv kanaler er her og blir i min levetid, kanskje i neste århundre så forsvinner det for godt, da er det greit men så lenge jeg lever håper jeg virkelig det blir værendes. Jeg syns det er så koselig å bare se på vanlig tv og se det som er å gå Lenke til kommentar
Paws Skrevet 14. juni 2014 Del Skrevet 14. juni 2014 Du snakker bare tull nå, å se ting på tv er vanlig, jeg hater å skulle se noe som helst form for film eller tv serie på nettet eller pc. Vi har tv der man ser det som går, dette med at vanlig tv med vanlige tv sendinger er gammeldags er tullball, da kan du like greit si det er gammel dags å drikke vann. Det kommer alltid til å være tver med kanaler hvor man ser tv serier, uansett hva du tror så er det ikke slik at dem i framtida kommer til å slutte å sende vanlige serier på tv. Slikt vil det alltid være og streaming får være en sekundær løsning. Jeg kommer aldri til å slutte å bruke tv Jeg ser aldri på TV-kanaler, men jeg ser mye på TVen. Har smart-TV med netflix og hbo. Har nettleser der og, så kan sikkert gå direkte inn på nrk og tv3 play og om jeg hadde hatt interesse av det. Det er da mye bedre å kunne se det man vil når man har tid, fremfor å måtte sitte fremfor TVen på akkurat det og det tidspunktet. Har ofte venner på besøk for å se noen episoder av serier vi følger med på. Sitter aldri og switcher mellom kanalene slik man gjorde "i gamle dager", mye bedre å sette på noe jeg vet er/kan være interessant fremfor å se på alt mulig ræl! Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501 Skrevet 14. juni 2014 Del Skrevet 14. juni 2014 Du snakker bare tull nå, å se ting på tv er vanlig, jeg hater å skulle se noe som helst form for film eller tv serie på nettet eller pc. Vi har tv der man ser det som går, dette med at vanlig tv med vanlige tv sendinger er gammeldags er tullball, da kan du like greit si det er gammel dags å drikke vann. Det kommer alltid til å være tver med kanaler hvor man ser tv serier, uansett hva du tror så er det ikke slik at dem i framtida kommer til å slutte å sende vanlige serier på tv. Slikt vil det alltid være og streaming får være en sekundær løsning. Jeg kommer aldri til å slutte å bruke tv Jeg ser aldri på TV-kanaler, men jeg ser mye på TVen. Har smart-TV med netflix og hbo. Har nettleser der og, så kan sikkert gå direkte inn på nrk og tv3 play og om jeg hadde hatt interesse av det. Det er da mye bedre å kunne se det man vil når man har tid, fremfor å måtte sitte fremfor TVen på akkurat det og det tidspunktet. Har ofte venner på besøk for å se noen episoder av serier vi følger med på. Sitter aldri og switcher mellom kanalene slik man gjorde "i gamle dager", mye bedre å sette på noe jeg vet er/kan være interessant fremfor å se på alt mulig ræl! Det er ikke gammeldags å se på tv kanaler, det er vanlig. Det blir bare mye styr og stress visst man skal se bestemte serier hele tiden, og se masse episoder i hytt og pine. Bedre med en episode i uka og så har man et sosialt liv utenfor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå