Andrull Skrevet 6. juni 2014 Del Skrevet 6. juni 2014 (endret) Du får prøve å forstå. Det er eksempler på at alt er i endring. For er det en ting som er sikkert, så er det at ting kommer til å forandre seg. Og det inkluderer i høyeste grad tv sendinger slik vi kjenner dem i dag. Streaming er en naturlig arvtaker , men også dette vil bli erstattes i fremtiden. Så nei jeg er ikke trangsynt, da jeg godtar og forventer endring, som historisk sett, alltid stemmer. Kan vi ikke avtales å møtes her på denne tråden om 10 år fra nå av og se hvem som hadde rett? Jeg er sikker på at om 10 år vil ikke tv og kanaler med serier ha forsvunnet og folk vil si akkurat det samme da som du sier nå Jeg har heller aldri påstått at TV-sendinger kuttes i løpet av 10 år. Det er svært lite sannsynlig. Da det tar mange år å fase ut, eller forandre. Men sjansen er stor for at streaming står for majoriteten av markedet (over 50 %). På 2-3 år så har netflix gått fra å ha ca 0 % av markedet til over 20 %. Og enda mer for det totale streaming-markedet (26 %). Endret 6. juni 2014 av Quote Fjernet sitering av fjernet innlegg. Quote, mod 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501 Skrevet 6. juni 2014 Del Skrevet 6. juni 2014 (endret) Du får prøve å forstå. Det er eksempler på at alt er i endring. For er det en ting som er sikkert, så er det at ting kommer til å forandre seg. Og det inkluderer i høyeste grad tv sendinger slik vi kjenner dem i dag. Streaming er en naturlig arvtaker , men også dette vil bli erstattes i fremtiden. Så nei jeg er ikke trangsynt, da jeg godtar og forventer endring, som historisk sett, alltid stemmer. Kan vi ikke avtales å møtes her på denne tråden om 10 år fra nå av og se hvem som hadde rett? Jeg er sikker på at om 10 år vil ikke tv og kanaler med serier ha forsvunnet og folk vil si akkurat det samme da som du sier nå Har ikke kjennskap til noen doge på kvinneguiden dessverre ;o Det er en som har samme bilde og navn Jeg har heller aldri påstått at TV-sendinger kuttes i løpet av 10 år. Det er svært lite sannsynlig. Da det tar mange år å fase ut, eller forandre. Men sjansen er stor for at streaming står for majoriteten av markedet (over 50 %). På 2-3 år så har netflix gått fra å ha ca 0 % av markedet til over 20 %. Og enda mer for det totale streaming-markedet (26 %). Uansett, jeg håper ikke tv forsvinner i min levetid, om det skjer i det neste århundret så er det greit men jeg vil gjerne så lenge jeg leve kunne kose meg med tv, og se på det som går. det er jo slik man blir introdusert til nye og gamle serier man aldri har sett før fordi det går på tv .) Endret 6. juni 2014 av Bruker-292501 Fjernet sitering av fjernet innlegg. Quote, mod Lenke til kommentar
klassiskdigital Skrevet 6. juni 2014 Del Skrevet 6. juni 2014 Hva har dette på teknofil å gjøre? At det streames? Det er vel ikke noe nytt at netflix streamer en sesong 2? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501 Skrevet 6. juni 2014 Del Skrevet 6. juni 2014 Hva har dette på teknofil å gjøre? At det streames? Det er vel ikke noe nytt at netflix streamer en sesong 2? Dem informerer bare at oitnb er tilbake slik fansen vet Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 6. juni 2014 Del Skrevet 6. juni 2014 (endret) Uansett, jeg håper ikke tv forsvinner i min levetid, om det skjer i det neste århundret så er det greit men jeg vil gjerne så lenge jeg leve kunne kose meg med tv, og se på det som går. det er jo slik man blir introdusert til nye og gamle serier man aldri har sett før fordi det går på tv .) Det blir en annen sak ja. Men, du blir introdusert for masse nye serier på netflix også. Hvor du får tips etter hva du har likt før, hva du har sett på før, hva slags sjangere du liker, og du kan også gå inn i profilen din og sette opp en liste over filmer du typisk liker for at netflix skal skjønne hva du liker. Så vil nye serier og filmer bli introdusert med en avansert algoritme. Den baserer seg i stor grad på hva andre med samme smak ser på. Sjansen for at du liker det er nok en del større. Og tenk, om du liker den (eller du er i tvil), kanskje du kan se to episoder etter hver andre til og med. I tillegg kan du sortere hva dine venner har sett på, eller bare sortere etter sjanger. Endret 6. juni 2014 av Quote Fjernet siteringspyramide 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501 Skrevet 6. juni 2014 Del Skrevet 6. juni 2014 Jeg må være helt ærlig, jeg har aldri vendt meg til alle disse nye tingene som har kommet de siste 8 årene, streaming, og fps online spill og et par andre ting. Jeg vet mange på min alder liker det men jeg liker det litt mer enkelt. Jeg brukte å kunne se masse episoder av en serie før men nå er en episode eller 2 om gangen nok, untak om de viser maraton på en serie en gang men ja. Jeg liker å bare ha tven på og se det som går Jeg takler at streaming lever men så lenge ikke det dagligdaglige tv kanal systemet ikke forsvinner Lenke til kommentar
Bruker-343442 Skrevet 6. juni 2014 Del Skrevet 6. juni 2014 Jeg ser ikke serier som ikke har en eller to seonger for jeg HATER å vente på neste episode. Aller helst liker jeg at serien er ferdig så slipper jeg og sesongpause. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 6. juni 2014 Del Skrevet 6. juni 2014 Moderatormelding Denne tråden er splittet ut i fra tråden Orange is the New Black er tilbake!. Jeg har også ryddet bort litt off topic i tråden. Trolleanklager skal rapporteres. Spørsmål om noen andre er medlem på et annet forum kan tas på PM. Unødvendig bruk av siteringer skal man unngå. På grunn av dette har jeg redigert enkelte innlegg for å unngå å måtte fjerne store deler av innleggene i tråden. Kommentering av moderering tas på PM. Ikke her i tråden. Lenke til kommentar
Bruker-343442 Skrevet 6. juni 2014 Del Skrevet 6. juni 2014 Jeg ser forresten ikke på tv heller. Har ikke kanaler. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501 Skrevet 6. juni 2014 Del Skrevet 6. juni 2014 Jeg ser ikke serier som ikke har en eller to seonger for jeg HATER å vente på neste episode. Aller helst liker jeg at serien er ferdig så slipper jeg og sesongpause. Det høres litt kjedelig ut da, er det ikke hyggeligere å kunne glede seg til neste episode? Hadde ikke tv kanaler eksistert lenger hadde jeg nok ikke sett på noe som helst lenger Lenke til kommentar
Populært innlegg Quote Skrevet 6. juni 2014 Populært innlegg Del Skrevet 6. juni 2014 Hvis det er viktig å holde seg én uke før man ser neste episode, så er det ingenting som hindrer en i å lukke ned Netflix og faktisk vente en uke. 11 Lenke til kommentar
Bruker-343442 Skrevet 6. juni 2014 Del Skrevet 6. juni 2014 Jeg ser ikke serier som ikke har en eller to seonger for jeg HATER å vente på neste episode. Aller helst liker jeg at serien er ferdig så slipper jeg og sesongpause. Det høres litt kjedelig ut da, er det ikke hyggeligere å kunne glede seg til neste episode? Hadde ikke tv kanaler eksistert lenger hadde jeg nok ikke sett på noe som helst lenger Gleder meg jeg. Forskjellen er bare at jeg gleder meg kortere men like stor glede. Lenke til kommentar
Shirmah Skrevet 6. juni 2014 Del Skrevet 6. juni 2014 Newsflash: Folk er forskjellige. Selv synes jeg det er fint å kunne se et par-tre episoder av en serie i samme slengen. Vanlig TV har jeg ikke hatt på mange år, men jeg har da en svær TV jeg bruker til Blu-ray, Netflix og som jeg kobler til PC'en av og til. Netflix synes jeg er helt supert, og jeg skjønner ikke hvordan "normal" TV-visning skal unngå en langsom død når vi har fått gode streametjenester som faktisk gjør slik at man kan se hva man vil når man vil, istedet for å være bundet opp til et eller annet tidspunkt TV-selskapene har bestemt. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501 Skrevet 6. juni 2014 Del Skrevet 6. juni 2014 Hvis det er viktig å holde seg én uke før man ser neste episode, så er det ingenting som hindrer en i å lukke ned Netflix og faktisk vente en uke. Jeg bruker ikke nettflix da Forresten er det bare meg som først fant ut om nettflix for noen år siden? Jeg leste at den kom ut i 1997 men det var først i 2012 jeg hørte om den Jeg ser ikke serier som ikke har en eller to seonger for jeg HATER å vente på neste episode. Aller helst liker jeg at serien er ferdig så slipper jeg og sesongpause.Det høres litt kjedelig ut da, er det ikke hyggeligere å kunne glede seg til neste episode? Hadde ikke tv kanaler eksistert lenger hadde jeg nok ikke sett på noe som helst lenger Gleder meg jeg. Forskjellen er bare at jeg gleder meg kortere men like stor glede. "Dem som venter lenge venter ikke forgjeves ;)" Winza Lenke til kommentar
Bruker-343442 Skrevet 6. juni 2014 Del Skrevet 6. juni 2014 Men hvorfor gå å vente når man kan se alt på en gang? Jeg kan lett se en hel sesong av noe på en gang. Ingen problem så lenge jeg har tid til det. Ferie o.l 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501 Skrevet 6. juni 2014 Del Skrevet 6. juni 2014 Jeg syns det er triveligere å bare ha tven på og se det som er der, har ikke noen tvang til å se en bestemt serie og haugevis av episoder Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 6. juni 2014 Del Skrevet 6. juni 2014 (endret) For meg handler det om valgmuligheter. Jeg kan selv velge å se en episode i uken, eller en hel sesong iløpet av dagen.At mange mennesker, inkludert meg selv, ikke har viljestyrke til å spre episodene med noen dagers mellomrom, får forbli vårt eget problem. Valgmuligheter og innovasjon må ikke stoppes!Men jeg kan forstå at noen foretrekker det på en annen måte. Hadde Game of thrones vært like spennende hvis vi kunne se en hel sesong iløpet av en dag? Usikker. Jeg så forøvrig Orange is the new Black sesong 1 iløpet av tre dager da den kom ut. Tror jeg gjorde noe lignende med Hemlock Grove. Litt bittert å vente ekstra lenge på ny sesong da, men sånn er luksus Edit: Jeg kommer nok ikke i fremtiden å ikke ha en tv, men holde meg til youtube, twitch og streamingstjenester av tv-serier og filmer. TV er for utdatert for min del. Endret 6. juni 2014 av saladin waits for alice Lenke til kommentar
Quote Skrevet 6. juni 2014 Del Skrevet 6. juni 2014 (endret) Moderatormelding Hold opp med unødvendig persondiskusjon. To innlegg fjernet. Kommentering av moderering tas på PM. Endret 6. juni 2014 av Quote Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 8. juni 2014 Del Skrevet 8. juni 2014 (endret) Som jeg har sagt 2 ganger før, tv kanaler med sendinger og tv serier vil aldri gå over, kan ikke du slutte med dette i framtiden så vil ditt og datt skje? det er så tullete og irriterendes og rein virvall. Jeg vedder alt jeg eier på at det ikke kommer til å skje, i 1985 trodde dem vi ville ha svevende scootere i 2015. Vi er 1 år unda. Hvor er min svevende scooter! Kan nok ikke hjelpe deg med svevende scooter, men hva med flyvende bil? Litt mer on-topic aner jeg ikke hva problemet er. Netflix osv lar oss se det vi vil, når vi vil, om vi vil. Det koster i tillegg mindre enn den forhatte, utdaterte NRK-lisensen, og vi slipper reklame. Så hva er problemet? Vil du ha en episode i uken er det ikke noe problem. Vil du ha flere episoder på rad er ikke det noe problem. Du slipper til og med å stresse hjem og gå glipp av de første ti minuttene av favoritt-serien siden du var for sen til bussen. Og for den saks skyld har vi kunne ta opp ting på video siden 80-tallet, og Betamax før det. Dermed har "streaming" på sett og vis eksistert siden 70-tallet, om en ikke direke sånn vi har i dag. Endret 8. juni 2014 av Schreiber Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 8. juni 2014 Del Skrevet 8. juni 2014 Og hva er vel en flyvende scooter? Du finner personlige flyvemaskiner, men med en gang den kan fly, så er det ikke scooter lengre, så det blir jo en umulighet i seg selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå