Gå til innhold

Fremmedlegionen

Gjest medlem-141789

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-141789

Jeg har blitt skikkelig inspirert til å starte i forsvaret om noen år, eller bli med i fremmedlegionen. Synes det virker ganske fantastisk egentlig på en eller annen rar måte.

Her er første del i en serie om fremmedlegionen, med Bear Grills:

http://youtu.be/HaYiGK-5p1c

Alle de andre ligger ute og. Helst om to år, etter ferdig utdanning og etter jeg er mer fysisk trent. Synes det virker så fryktelig spennende :p

Noen som har vert med eller noe lignende?

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-141789

Nå er vel fremmedlegionen mest et fristed for kriminelle så vidt jeg har skjønt?

Hadde nok heller satset på en lønnet "normal" karriere i forsvaret.

Kanskje til dels før, men i dag sjekker de bakgrund mener jeg. Uansett gjør det det bare enda mer spennende synes jeg.

Lenke til kommentar

Kvifor i alle dager vil du verve deg til å jobbe som kanonføde for franskmennene? Fremmedlegionen er mest aktuell for personer som av ein eller anna grunn treng fransk statsborgerskap og ikkje kan få det på vanlig måte.

Om du vil reise i krigen så kan du også gjere det gjennom det norske forsvaret.

Lenke til kommentar

Shirmah linker til en veldig god tråd du absolutt burde bruke tid på.

Vil også si, helt kategorisk, at Fremmedlegionen ofte kan virke forlokkende for vestlig ungdom som vil ha "action" uten å helt vite hva de går til. Som lenket til et eller annet sted i ovennevnte milforumtråd, så er det minst en nordmann som har kommet tilbake med halen mellom beina som desertør.

Du sier at du vil starte i Forsvaret "om noen år", kan det tolkes dithen at du i dag er 15 - 16 ish år gammel? Vurderer du en militær karriere vil jeg anbefale deg å trene godt fra i dag, fokuser på kjernemuskelatur og kondisjon. Gå med sekk, men begynn med lett belastning og øk gradvis (sakte!). Deretter tar du førstegangstjenesten og ser om dette er et regime du overhodet trives i. Ut ifra hva jeg har har lest \ hørt om Legionen er det absolutt et meget strict regime rundt vask og vedlikehold her også, som i alle militære enheter....

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Om ikke du har lest dette allerede, vil jeg absolutt anbefale det:

http://milforum.net/threads/62320-Fremmedlegionen/page1

Fy flate, det hørtest ekstremt spennende ut :D Anbefaler alle å lese :p

Kvifor i alle dager vil du verve deg til å jobbe som kanonføde for franskmennene? Fremmedlegionen er mest aktuell for personer som av ein eller anna grunn treng fransk statsborgerskap og ikkje kan få det på vanlig måte.

Om du vil reise i krigen så kan du også gjere det gjennom det norske forsvaret.

Det kan jeg selvsagt, men det er bare noe med fremmedlegionen ;)

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Hva kommer mamma til å si?

Kommer sikkert ikke til å være positiv til fremmedlegionen, men norske forsvaret er det nok ikke noe i veien med at jeg prøver å bli med i. Det er jo tøft, spesielt førstnevnte.

Lenke til kommentar

Tro meg, om du mener Fremmedlegionen er "tøffere enn det norske forsvaret" uten å ha vært inne i noen av delene kan du fort gå på en smell.. Tror nok at en førstsegangstjeneste som fallskjermjeger eller marinejeger skulle by på sine utfordinger som er mer enn tøffe nok for de fleste av oss.

Lenke til kommentar

En kamerat av faren min var i Fremmedlegionen. Det var riktignok noen tiår siden da.

Men poenget er at han sa han ville fraråde de fleste å bli med i Fremmedlegionen. Det er mer enn knallhardt. Det er såpass knallhardt at det knekker ganske mange.

Og så er det det at Fremmedlegionen er de som får alt dritarbeidet. Det de ikke vil bruke sine egne til. Det er hardt, det er farlig og stort sett ganske kjipt.

Men det er et eventyr da. Han hadde noen ville historier fra Angola og evakuering av franske misjonære.

Men det har sin pris. Han sliter fortsatt med det han har opplevd.

Summa summarum: Ditt valg, men vær klar over baksiden. Jeg sier ikke at det trenger å gå åt skogen. Du kan havne i en chill posisjon, men du risikerer også å bli sendt til Sentral-Afrika og få innvollene dine smørt utover gulvet av en sint neger med machete. Du kan slite med flashbacks og posttraumatisk stressyndrom resten av livet. Eller det kan gå bra som sagt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...