edliv Skrevet 6. juni 2014 Del Skrevet 6. juni 2014 Hei! Jeg er snart ferdig med tre år på videregående( en eksamen igjen). Har oppdaget at jeg kanskje ikke har de karakterene jeg trenger for å komme inn på det jeg vil, og tenker derfor å ta opp fag til neste år. Vet dere hvor mye jeg kan få i lån/ stipend? Jeg har ikke strøket i noen fag( håper jeg), vil bare forbedre karakteren i noen fag. Jeg har tidligere fått fullt stipend( borteboer) Lenke til kommentar
Zusy Skrevet 6. juni 2014 Del Skrevet 6. juni 2014 Hvis du tar opp som privatist så tror jeg ikke du har rett på stipend men det er mulig jeg tar feil. har du sett på lanekassen.no? Lenke til kommentar
edliv Skrevet 6. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2014 Hvis du tar opp som privatist så tror jeg ikke du har rett på stipend men det er mulig jeg tar feil. har du sett på lanekassen.no? okei! ja, men fant ikke ut noe om hvordan det er når man skal ta opp fag. Lenke til kommentar
Quaric Skrevet 7. juni 2014 Del Skrevet 7. juni 2014 Hei, tror du må ha 40% studiebelastning før du kan få stipend med lånekassen. Det regner du ut med å ta hvor mange timer hver enkelt fag er beregnet på og legge de sammen, husker dog ikke hvor mange timer 40% er. Tror heller ikke man kan få stipend med mindre man studerer på en privatist skole/nettskole, slik som sonans, bjørknes osv. Lenke til kommentar
Ned Skrevet 8. juni 2014 Del Skrevet 8. juni 2014 Hei, tror du må ha 40% studiebelastning før du kan få stipend med lånekassen. Det regner du ut med å ta hvor mange timer hver enkelt fag er beregnet på og legge de sammen, husker dog ikke hvor mange timer 40% er. Tror heller ikke man kan få stipend med mindre man studerer på en privatist skole/nettskole, slik som sonans, bjørknes osv. Man får også lån og stipend ved å ta fag på andre institusjoner som Danielsen Intensivgymnas i Bergen som er betraktelig mye billigere. Vet ikke om det fins andre tilsvarende skoler i Norge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå