Gå til innhold

[Løst] AMD R9 295x2 funker med Adobe Premiere?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg kjøpte GTX Titan Black den uka her, men jeg skal levere den tilbake og kjøpe R9 295x2 istedet. Men jeg lurte på om noen vet om dette kortet funker med OpenCL med Adobe Premiere. Titan brukler Cuda slik at Premiere Pro er lynraskt, så jeg håper noen kan svare om R9 295x2 funker med OpenCL.

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv om 295 eller 200-serien til AMD står nevnt i støtten til Adobe Premiere Pro, så har jeg vansker for å tro at det ikke er støttet (det meste opp til HD 7970 er støttet) og det poengteres at listen ikke er oppdatert.

 

Så tror ikke det er noe problem der. Spørs om du får noe utbytte av flere GPU-kjerner, men i hvert fall en kjerne bør gå fint.

 

http://blogs.adobe.com/premierepro/2013/05/improved-gpu-support-in-adobe-premiere-pro-cc.html

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Tror faktisk du kommer til å angre, hvis du går over til 295x2. Ikkje vet jeg hvorfor du skal det heller. Trenger du mere ytelse i Adobe Premiere? Jeg ville iallefall sjekka om programmet støtter crossfire ;)

Går ikke over til 295x2 på grunn av bedre ytelse i Premiere, men på grunn av bedre ytelse i spill. Men siden jeg bruker Premiere, så trenger jeg at den støtter OpenCL. Men er det noe jeg ikke vet om 295x2 siden du skriver at jeg kommwer til å angre?

 

Selv om 295 eller 200-serien til AMD står nevnt i støtten til Adobe Premiere Pro, så har jeg vansker for å tro at det ikke er støttet (det meste opp til HD 7970 er støttet) og det poengteres at listen ikke er oppdatert.

 

Så tror ikke det er noe problem der. Spørs om du får noe utbytte av flere GPU-kjerner, men i hvert fall en kjerne bør gå fint.

 

http://blogs.adobe.com/premierepro/2013/05/improved-gpu-support-in-adobe-premiere-pro-cc.html

 

Jeg håper at hvertfall ene kjernen er støttet slik at jeg kan bruke Mercury Playback Engine. Hadde GTX 580 før Titan og jeg merker omtrent ingen forskjell mellom de i Premiere Pro når det gjelder rendering Speed(Trodde bedre GPU skulle hjelpe farten litt).

Endret av -1R0Q6FQM
Lenke til kommentar

Hva slags cpu har du da?

 

Hvis du vil ha best mulig spillytelse, så kan du jo gå for 2x titan black, eller 2x 780ti Classified. Det gir bedre ytelse enn 295x2 for ca samme pris. Altså 2x 780ti Classified

CPU er i7 4770k. Jeg har vurdert SLI men hører bare om problemer etter problemer. De fleste sier at spillene blir "fikset" for SLI et par uker etter release, som er uaktuelt for meg og derfor tenkte jeg på 295x2.

Lenke til kommentar

 

Hva slags cpu har du da?

 

Hvis du vil ha best mulig spillytelse, så kan du jo gå for 2x titan black, eller 2x 780ti Classified. Det gir bedre ytelse enn 295x2 for ca samme pris. Altså 2x 780ti Classified

CPU er i7 4770k. Jeg har vurdert SLI men hører bare om problemer etter problemer. De fleste sier at spillene blir "fikset" for SLI et par uker etter release, som er uaktuelt for meg og derfor tenkte jeg på 295x2.

 

295X2 kjører CFX, og det er minst like ille som SLI.

I mine øyne er fortsatt teknologiene alt fuor umodne for å brukes av en som liker gaming, men hver til sitt.

Lenke til kommentar

SLI er nå den mest modne av de to teknologiene, og har færrest problemer. Spesielt når det kommer til microstuttering. Hvor raskt det kommer støtte for SLI kommer veldig an på. Store og krevende spill har gjerne SLI-støtte lenge før spillet er ute av Beta.

 

Ja, så om SLI er for problematisk, da hadde jeg i alle fall ikke vurdert CFX. :ohmy:

 

Men for all del, 295 er da godt kort det, men det hørtes ikke akkurat ut som det beste valget her. :hmm:

 

Edit:

Nå kjenner jeg ikke til hvor godt Premiere Pro blir utnyttet av GPUen, og om det er som du sier, at det ble en knapp forskjell fra GTX 580 til Titan, ja da ser jeg ikke for meg at det er GPUen som er flaskehalsen. Titan er jo et semi-pro kort med rimelig fin Double precision-ytelse.

 

Men igjen, det kan godt hende at OpenCL er bedre.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Takk for info folkens! Jeg har ikke så mye peiling på det her som dere ser. Jeg visste ikke at 295x2 er det samme som SLI/CFX. Jeg visste ikke at den ville ha samme problemer som en vanlig SLI/CFX oppsett.

 

Da tror jeg at jeg leverer tilbake Titan og kjøper 780 ti, så enda en 780 ti senere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...