Gå til innhold

Service ingeniør, hvilken fagforening?

Anbefalte innlegg

Når man skal inn i en stilling som service ingeniør, men kun har fagbrev som høyeste utdanning, hvilken fagforening velger man da?

De andre ingeniørene er med i NITO,men der kreves det ingeniør utdannelse eller fagbrev i en ingeniør stilling og ansatt i den stillingen i ca 8år.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På mitt arbeidssted så er alle som ikke har ingeniørutdannelse medlem av Lederne.

(Meg selv inkludert, så det er fristende å spørre om å få verve deg).

Kommer til å melde meg inn i Tekna sin greie nå ettersom jeg nettopp ble ferdig med bacheloren og skal begynne på master.

Lenke til kommentar

Du kan fortsatt søke om opptak i NITO, det skal også takst hensyn til om din arbeidsplass består av mange NITO medlemmer frå før når søknaden om opptak blir vurdert.

Ellers så ville eg ha sett på kva andre organisasjoner som finnes på arbeidsplassen, ofte kan det være fordelsaktig å velge ei forening som kanskje ikkje er heilt perfekt men som har eit aktivt miljø. Å være den einaste som er organisert i ein bestemt organisasjon kan være litt tungvint.

Lenke til kommentar

Du kan fortsatt søke om opptak i NITO, det skal også takst hensyn til om din arbeidsplass består av mange NITO medlemmer frå før når søknaden om opptak blir vurdert.

Ellers så ville eg ha sett på kva andre organisasjoner som finnes på arbeidsplassen, ofte kan det være fordelsaktig å velge ei forening som kanskje ikkje er heilt perfekt men som har eit aktivt miljø. Å være den einaste som er organisert i ein bestemt organisasjon kan være litt tungvint.

Jeg har søkt om opptak to ganger der.

En gang etter første året på elektroingeniør, og en gang etter andre året.

Begge ganger fikk jeg avslag, selv om jeg gjør en jobb som hovedsaklig gjøres av ingeniører.

Lenke til kommentar

Jeg har søkt om opptak to ganger der.

En gang etter første året på elektroingeniør, og en gang etter andre året.

Begge ganger fikk jeg avslag, selv om jeg gjør en jobb som hovedsaklig gjøres av ingeniører.

Høres litt rart ut, siden de har eget opplegg for studenter. Vi var noen stykker som meldte oss inn i NITO når vi gikk første året på bachelor. Siden det koster kun 300,- for hele studietiden, engangsbeløp. Og det følger med noe forsikringsgreier osv. Hadde jobb ved siden av, og var ikke noe problem å få hjelp angående den selv om det ikke var ingeniørjobb i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Hei,

Jeg ville anbefalt Industri Energi som med 60,000 medlemmer er ett av LO's største fagforbund i privat sektor :)

Det er jo LO som har arbeidet opp gjennom årene for at vi har fått det så bra vi har det nå, og det er like viktig å jobbe for å beholde disse ordningene.

Sjekk også medlemsfordelene på sidene deres; Norges beste innboforsikring, Advokatforsikring, Reiseforsikring, LO Favør (blant annet rabatt på feriereiser om de booker for deg) osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...