Futures Skrevet 6. juni 2014 Del Skrevet 6. juni 2014 (endret) Jeg har en exceltabell jeg har satt opp for et treningsprogram, og lurer på hvordan jeg kan legge inn en formel slik at cellene blir regnet ut automatisk. La meg ta et eksempel. Jeg har et målsatt vekt på 130kg. Jeg har kolonner som starter fra 55%, med 5% intervall, helt opp til 100%. Noen som kan hjelpe? Håper det var forståelig. Endret 6. juni 2014 av Futures Lenke til kommentar
Futures Skrevet 13. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2014 Er det ingen som har en anelse om hvordan jeg gjør dette? Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 13. juni 2014 Del Skrevet 13. juni 2014 Jo, prosentregning er ganske enkelt. Men jeg forstår ikke oppgaven, kan du forklare litt tydeligere? Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
Futures Skrevet 13. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2014 (endret) Jeg legger ved Excelfilen, så skjønner du sikkert hva jeg mener Styrketrening 2.xlsx Endret 13. juni 2014 av Futures Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 13. juni 2014 Del Skrevet 13. juni 2014 Joda, det var absolutt forståelig. Første bud er å holde bokstaver unna tallceller, ellers kan ikke Excel regne. Altså 75 og ikke 75kg. Må du ha med kg så plasser det i nabocella. Prosenter.xlsx Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 13. juni 2014 Del Skrevet 13. juni 2014 Du kan også bruke tallformateringen og sette inn kg på det viset. Men det er selvsagt mye enklere å putte det i nabocella. Lenke til kommentar
Futures Skrevet 15. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2014 Okei, tusen takk for hjelp så langt Forstår ikke helt disse formlene dere har i cellene. Dag 3 og 4 er det økning på 2.5% prosent pr. dag, hvilken formel bruker jeg da? Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 19. juni 2014 Del Skrevet 19. juni 2014 Det enkle svaret: Du ganger verdi med prosentsats. Ganging gjør man med en innledende = og en * mellom enten tall eller cellereferanser til der tallene står. Det vanskeligere svaret, du spør om hvordan man bruker Excel. Svaret er dessverre alt for stort til å få plass i en forumpost. Bok eller kurs, du har mye igjen for det etterpå. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå