Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 6. juni 2014 Del Skrevet 6. juni 2014 (endret) Hei. Jobber i en bedrifts IKT-avdeling, og i den forbindelse lurer jeg på noe. Jeg har veldig lyst til å bruke to mus og tastatur, til to PCer, problemet er at disse to PCene er på to separate nettverk, og derfor kan jeg ikke bruke programvare som f.eks Syngergy, som er basert på et lokalt nettverk, og ikke to eller flere nettverk samtidig. Har lest litt at det er mulig å bridge mellom nettverk, problemet da er at jeg trenger flere nettverkskort, noe vi ikke har. Derfor lurte jeg på om det er noen som har erfaring med en slik problemstilling, som har klart å komme opp med en fungerende løsning. Dersom jeg ikke får til en slik løsning, vil jeg da måtte bruke to mus og tastatur, istedenfor bare en til begge to. Takk på forhånd til alle svar! Endret 6. juni 2014 av Slettet-x7D6du0Hjb Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 6. juni 2014 Del Skrevet 6. juni 2014 Hvordan er de fysisk plassert? Samme rom? I så fall kan du jo bare bruke en klassisk KVM-svitsj Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 6. juni 2014 Del Skrevet 6. juni 2014 (endret) Hvordan er de fysisk plassert? Samme rom? I så fall kan du jo bare bruke en klassisk KVM-svitsj Skal ha de PCene rett ved siden av hverandre. Så skal jeg bruke to skjermer. Er det mulig med en switch, slik at jeg kan gjøre Det ser ut som det blir en KVM-svitsj ja! Skal prate med dem som har ansvaret så blir det sikkert bestilt. VPN? Tviler på at jeg får lov å bruke det på jobb nettet. Endret 6. juni 2014 av Slettet-x7D6du0Hjb Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 7. juni 2014 Del Skrevet 7. juni 2014 Hvordan er de fysisk plassert? Samme rom? I så fall kan du jo bare bruke en klassisk KVM-svitsj Vet du om en KVM-svitsj som bare er for USB? Jeg har lyst til å bruke tastatur og mus, men vil bruke to skjermer. Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 7. juni 2014 Del Skrevet 7. juni 2014 Feks her. Aten er et merke jeg har god erfaring med: Stabile og enkle i bruk. Om du ikke vil svitsje skjerm-bildet men ha det på separate skjermer, er det bare å la være å koble skjermene via KVM-en. Slik var det iallfall den gang jeg brukte slike svitsjer mye. Selv denne billige tassen her vil nok gjøre jobben. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 11. juli 2014 Del Skrevet 11. juli 2014 Ble faktisk til at jeg bruker to tastatur og mus, da det viste seg og være effektivt allikevel. Fant dog en KVM-Svitsj, men den måtte jeg trykke på en bryter hver gang jeg skulle bytte mellom PCer, noe som ikke var så effektivt i praksis. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 14. juli 2014 Del Skrevet 14. juli 2014 Alle KVM-Svitsjer jeg har vært borti de siste ti årene kan bytte enhet enten ved bruk av installert programvare på maskinene eller ved bruk av en gitt tastekombinasjon.. Lenke til kommentar
slippern Skrevet 18. juli 2014 Del Skrevet 18. juli 2014 Jeg har samme maskin på begge nettverkene, vedhjelp av vmware workstation så er den ene virtuell. Den får nettverk via et annet VLAN Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 19. juli 2014 Del Skrevet 19. juli 2014 Jeg har samme maskin på begge nettverkene, vedhjelp av vmware workstation så er den ene virtuell. Den får nettverk via et annet VLAN Høres ut som en god ide, men trenger en ikke et ekstra nettverkskort for å kunne gjøre det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå