Gå til innhold

Kjøp av ny tv, 4K eller full HD? Hvilket panel er best?

Anbefalte innlegg

Er på utikikk etter en TV, og tenkte at nå var det lurt å kjøpe pga. VM og mange gode tilbud. Jeg har et budsjett på ca. 10-12k.

Jeg har lyst på en stor skjerm, type 55" og oppover, men sliter litt å velge. Vet jo at 4K er på vei inn, men hvordan er panelene i 4K TVene i forhold til full HD tvene? Hvilken type gir mest for pengene, det finnes jo ikke så mye 4K innhold i dag, men det vil vel komme seg om et par år?

Kommer til å bruke TVen i hovedsak til å se på tv, film og et mediasenter. Noen som har noen anbefalinger å komme med?

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med budsjett 10-12k så er saken greit. Du får en bra 55" full HD for den prisen, evt en ok/middels 60-65" full HD.

Spar heller pengene et par år og du vil da kunne få 4k på 65"+ for langt billigere enn i dag.

Lenke til kommentar

Det er vel den eneste 4K skjermen som ikke er china-opplegg som er i nærheten av budsjettet her.

Ville nok vurdert å lagt mer penger i det eller godt for 1080p-skjerm. Alternativt ventet litt. Enten til noen solide tester kommer, eller prisene faller.

Nå er nok rosinen i pølsa for mange, OLED. (OLED + 4K er nok veldig dyrt en stund til) Men vil nok ta en stund før man ser 13K-nivået. (foreløpig 30K)

Lenke til kommentar

Har du sett en 4K OLED til 30 K?

My bad, ble nok litt uklart skrevet med innskutt setning i parantes som kan misstolkes.

OLED + 4K mente jeg var veldig dyrt. Mens vanlig OLED (1080p) har en mer levbar pris til 30K, men fortsatt et stykke unna 13K. :)

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

http://www.hdtvtest.co.uk/news/ue55hu6900-201405233782.htm

Denne sier at tv-en er veldig bra helt til bildet begynner å bevege på seg. I tillegg støtter den ikke 4k Netflix?? wtf.

Veldig interessert i LG-en jeg og. Problemet er at den kun har HDMI 1.4 som betyr maks 30 FPS med 4k. Funker fint til film, men dårlig til spill/sport. I tillegg har den heller ikke Netflix 4k. Eneste måten i dag og se 4k innhold på er med ekstern harddisk. Noen som har efaringer med Tv-en? Kjøpte Samsung F8005 hos Expert for noen uker siden, men kan fremdeles levere den tilbake.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...