Gå til innhold

Valg av ny sykkel - hjelp til amatør...


Soloraid

Anbefalte innlegg

Hei!
Jeg er en mann på drøye 40 som nå har bestemt seg for at det er på tide å skjerpe seg og begynne å trene litt. Jeg ser på sykkel som beste alternativ for meg til å trene, til tross for at jeg nesten ikke har syklet de siste 10 årene.

 

Ut fra å Google og lete rundt på nettet etter informasjon, har jeg kommet frem til at en hybridsykkel sannsynligvis vil passe meg best.

Videre har jeg funnet frem noen alternativer, og håper noen her på forumet kan hjelpe meg med råd om hva som er bra / dårlig med disse.

 

Alternativ 1: Diamant Sykkel Photon 10

Alternativ 2: Scott Sportster Park hybridsykkel 2014

 

Alternativ 3: Merida Crossway Redwood hybridsykkel 2014

 

Alternativ 4: Hard Rocx Cross Machine C3 Disc

 

Alternativ 5: Everest Sport

 

Kommer til å sykle primært på asfaltvei (av laber kvalitet), noe grusvei.

Kortere trimturer (1-2 timer) til å begynne med, må vel begynne treningen forsiktig.

 

Jeg er normalt bygd, ganske høy (190), noen kilo ekstra som bør kunne trimmes vekk.

 

Setter pris på gode innspill og tips!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

V - bremser funker , men heller ikke mere... :)

 

Etter at hydrauliske skiverbremser har blitt såpass billige som de er nå , har jeg puttet den en sykkelen som jeg har med V bremser i kjelleren.

Har ikke brukt den på flere år , og kommer nok etterhvert til å kaste den.

 

Mekaniske skivebremser synes jeg ikke heller er så altfor bra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Desverre er det mye av dette som jeg vil si skraper bunnen av tønna. Jeg vil anbefale deg å gå litt opp. 7,8 og til dels 9 girs grupper er etter hvert noe ukurrant, og felgbremser er ikke noe jeg ville hatt på en sykkel til daglig bruk (Men brukes den bare på solskinnsdager langs landevei så kan det jo gå greit nok)

 

Av de du listetr opp ville jeg bare vurdert diamant og scott videre, men som sagt tror jeg du har mye igjen for å legge litt mer i det.

 

Til bruken du skisserer kan det hende (avhengig av veiens beskaffenhet) at du vil ha en sykkel med litt mer volum i dekkene enn hybrider. Dempegaffel er imidlertid mindre viktig. (Men terrengsykler med stiv gaffel er noe litt mer smalt marked), er det lite nok grovere grusvvei hadde jeg nok heller levd med smalere dekk enn å ha en dårlig dempegaffel.

 

Egentlig ville jeg anbefalt deg å kikke etter en cyclocross sykkel, men det later ikke til at ditt budsjett går dit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...