Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst] Hvor kaster man en campingvogn?

Anbefalte innlegg

Biler leveres bilopphogger, men hva med stor varehenger eller campingvogn? Har sett at de ofte havner bak låver eller i mer sjulte skogholt, men for meg som vil kaste dette på lovlig måte hvor kan jeg få gjort det? Tviler på at dette er greit på Brobekk eller lignende steder hvor gjenbruksnaziene knapt lar deg kaste mer en søpplesekk (og merk da at søplesekken må være av gjennomsiktig plast. Svart søplesekk resulterer i slag med spanskrør,bot og generell utskjelling). Ellers må man sortere ned i minste detalj for å få legge noe i containerne så det kan bli omfattende å få sortert en vogn.(Forøvrig er det mange som velger å kaste i mer stille gater på Alnabru så det kan ikke være heldig med den rigide holdningen da kommunen til syvende og sist må rydde opp..)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For en del år siden dro jeg på søppelfyllinga med ei campingvogn, og dro derfra med et tilhengerunderstell..

Vi hugde vogna på stedet med god hjelp av de ansatte som kjørte pallegafler rett gjennom vogna og løftet opp det som fulgte med :)

Lenke til kommentar

Takk for link. Tragisk at man ikke har en løsning for dette på plass. Men det står vel om penger så da aksepterer man heller at det dumpes. Politikerne bor vel ikke der det dumpes så da bryr man seg ikke. Husker når jeg jobbet som maler at det var mye stress å bli kvitt malingsrester og dertil kreative løsninger. Sjefen måtte betale nesten like mye pr liter for å kaste som i innkjøp så da ble det å sette igjen hos kunder (hvor det blir stående noen år før det går mest antagelig i restavfallet ), skrape av avslørende brekkelapp med firmanavn og dumpe i tilfeldige containere eller som det ble gjort en gang: helle i avløpet.. Dog var sistnevne uheldig da avløpet på verkstedet gikk rett i en profilert oslo-elv med påfølgende alarmutrykkning fra brannvesnet og solid bot. Eller som min gamle bæssfar sa: "Grav ett høl bak låven, hell det ut og borte er det." Personlig synes jeg det er tragisk at vi i dette landet som profilerer seg nettop på å være så miljøvennlig fortsatt har så dårlige løsninger for levering av avfall. Her har Lefdal døgnåpent mottak av el-avfall, men desverre plukkes mye ut igjen av desperate mennesker fra andre land hvorpå mye da igjen havner i naturen eller restavfall. Maling,olje og bilbatterier kan leveres på esso, en god løsning som er åpen 24/7. Men allt det andre må på Brobekk som har kort åpningstid, laange køer til tider og det koster allt for mye for næringsdrivende å levere. Særlig små firmaer ser seg tydeligvis nødt til å kaste det på sjulte steder eller dumpe i containere borettslag setter ut på dugnadsdager.

Det er ikke bare i oslo det der ett problem. Da jeg besøkte faren min sist nord i Buskerud fylke så brant de madrasser, plast, impregnert trevirke og en del annet snacks på gårdsplassen. Da jeg spurte om hvorfor de ikke leverte det, fikk jeg til svar at det var utrolig tungvindt og dyrt. Jeg gratulerte med en flott innsats for miljøet til barnebarna hans, men den tok han ikke gitt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Gi den bort på Finn.

Du kan bli kvitt det utroligste, og mottakeren er ansvarlig for frakten.

Jeg ble nylig kvitt vraket av en traktor fra femtitallet. Ikke på Finn, riktignok, men en slektning av en kollega.

Han samler på traktorer, og liker å pusse dem opp.

Du blir kvitt det utroligste uten å betale en krone. Bare finn riktig "kjøper", og gi den bort gratis mot avhenting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...