zarchon Skrevet 6. juni 2014 Del Skrevet 6. juni 2014 Løsningen som jeg lurer på om er mulig å få til er som følger: 1.Har idag router fra leverandør som står på loftsstue. Det er ikke mulig å få denne inn noe annet sted, da tlf. inntaket er der. 2. Har en trådlør router av typen Netgear N900. 3. Er det mulig å sette Netgear i stue i etasjen under, slik at denne mottar trådløssignalet fra router oppe? Grunnen er at jeg har flere produkter i stue som kun har mulighet for kablet nettverk (CD dekoder, blueray bl.a), og vil jeg da kunne få koblet disse opp mot Netgear via kabel, for så å la den sende/motta trådløssignal fra boks oppe? Mulig det er noe kronglete forklart, men er relativt "grønn" på dette med nettverk... Anyone? Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 6. juni 2014 Del Skrevet 6. juni 2014 Jeg tipper at routeren din heter noe mer enn "N900"; kanskje WNDR4500 eller noe sånt? Jeg kjenner ikke egenskapene til akkurat denne routeren (- eller hva det nå er du har -), men det finnes routere som har innebygget støtte for det, og det finnes routere som kan omprogrammeres til å støtte det. Med DD-WRT kan man lage noe slikt: http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Client_Bridged som jeg tipper er noe av det du ønsker å få til. Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 6. juni 2014 Del Skrevet 6. juni 2014 1.Har idag router fra leverandør som står på loftsstue. Det er ikke mulig å få denne inn noe annet sted, da tlf. inntaket er der. Hvorfor MÅÅÅÅ routeren stå der? Hørt om lengre kabel??? 3. Er det mulig å sette Netgear i stue i etasjen under, slik at denne mottar trådløssignalet fra router oppe? Grunnen er at jeg har flere produkter i stue som kun har mulighet for kablet nettverk (CD dekoder, blueray bl.a), og vil jeg da kunne få koblet disse opp mot Netgear via kabel, for så å la den sende/motta trådløssignal fra boks oppe? Det vil du ikke gjøre... Du vil miste ca 50% av hastigheten din og få relativt elendig latency... Bruk kabel i mellom router og modem... Enten gjør som jeg sier i første punkt, eller gjør det mellom modem og routeren din... Trenger du flere enn 4 LAN porter, så skaff deg en switch i tillegg... Lenke til kommentar
NULL Skrevet 7. juni 2014 Del Skrevet 7. juni 2014 Det vil du ikke gjøre... Du vil miste ca 50% av hastigheten din og få relativt elendig latency... Bruk kabel i mellom router og modem... I Bridge-mode vil jo ruteren som da står et annet sted bare være en wlan-klient. Joda, man vil få lavere ytelse når disse enhetene er koblet til er i bruk, på samme måte som når enheter ellers belaster trådløsnettet. Det er ikke snakk om en repeaterløsning dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå