Kimlorentz Skrevet 6. juni 2014 Del Skrevet 6. juni 2014 Jeg driver med arduino prosjekter ved bruk av C++ programering. Det jeg søker hjelp til er hvordan jeg kan lese av data som kommer fra serial port til en app laget via Visual Studio. Jeg vil også kunne sende data til Arduinoen via den samme serial port. Er det noen her som veit om hvordan jeg kan gå frem? Har sett på tidligere Visual studio at serial port ligger på toolbox, men finner den ikke lengre. Finner heller ikke gauges. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 6. juni 2014 Del Skrevet 6. juni 2014 SerialPort. http://msdn.microsoft.com/en-us/library/system.io.ports.serialport(VS.90).aspx Har brukt den i flere prosjekter, men bare med C# Lenke til kommentar
Merko Skrevet 13. juni 2014 Del Skrevet 13. juni 2014 Jeg driver med arduino prosjekter ved bruk av C++ programering. Det jeg søker hjelp til er hvordan jeg kan lese av data som kommer fra serial port til en app laget via Visual Studio. Jeg vil også kunne sende data til Arduinoen via den samme serial port. Er det noen her som veit om hvordan jeg kan gå frem? Har sett på tidligere Visual studio at serial port ligger på toolbox, men finner den ikke lengre. Finner heller ikke gauges. Her er noe kode skrevet i Visual Basic .Net for noen år tilbake da jeg holdt på med Arduino. Kan ikke sammenlignes med C++, men mulig det kan være noe til hjelp? PS: Koden er dårlig skrevet, men fungerte iallefall på det tidspunktet.. Imports System.Threading Imports System.IO Imports System.Text Imports System.IO.Ports Public Class Form1 Private trd As Thread Private Sub ThreadTask() Dim i As Long Do i = SerialPort1.ReadByte lblDistance.Text = Str(i).ToString + " cm" lblDistance.Refresh() Application.DoEvents() picBox.Width = Str(i) + "0" + 50 picBox.Height = Str(i) + "0" + 50 Loop While i <> 100 End Sub Private Sub btnConnect_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btnConnect.Click trd.Start() End Sub Private Sub Form1_Disposed(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Me.Disposed If SerialPort1.IsOpen() Then SerialPort1.Close() End If End Sub Private Sub Form1_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load SerialPort1.PortName = "Com3" SerialPort1.Open() Application.DoEvents() CheckForIllegalCrossThreadCalls = False trd = New Thread(AddressOf ThreadTask) trd.IsBackground = True End Sub End Class Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 1. januar 2015 Del Skrevet 1. januar 2015 Ikke sikker, men tror det er enklere med Netduino. Synes å huske at .Net framework 4.5 lite gjør det like enkelt . Men hvorfor C++? Trodde det var C# Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå