Vu-caN Skrevet 6. juni 2014 Del Skrevet 6. juni 2014 (endret) Jeg har et AC-nettverk, en linksys wrt1900AC router. Jeg trenger å utvide rekkevidden og ser etter en extender. Men finnes det noen gode? Edit: Eller finnes det bedre alternativer? Endret 6. juni 2014 av Vu-caN Lenke til kommentar
oddeh Skrevet 6. juni 2014 Del Skrevet 6. juni 2014 Beste løsningen vil være å sette opp et aksesspunkt med kablet forbindelse til nåværende ruter, men det er kanskje ikke en mulighet? Lenke til kommentar
Vu-caN Skrevet 6. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2014 (endret) Det er en mulighet men ikke særlig pent. Må være en AC-ruter det da. Helst en liten og bra en. Det er nok det raskeste alternativet. Men er det noen som kan anbefale å bruke extender? Hvilke hastigheter opplever dere? Endret 6. juni 2014 av Vu-caN Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 6. juni 2014 Del Skrevet 6. juni 2014 Men er det noen som kan anbefale å bruke extender? Hvilke hastigheter opplever dere? De færreste vil anbefale extender. De fleste opplever ca halvert hastighet (eller litt dårligere) + relativt elendig latency. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 7. juni 2014 Del Skrevet 7. juni 2014 Ikke noen formue å teste denne, til 490 i dag: https://www.mpx.no/asus-rp-ac52/817130?utm_source=eDM&utm_medium=eDM&utm_campaign=w2314_lg&c_rid=411jLKUZ0Dg-1727050749%7C29418107 Lenke til kommentar
Vu-caN Skrevet 14. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2014 Jeg har lagt opp kabel ned til 1 etg nå og har vurderer å sette opp en egen router i 1 etg. Men vurderer denne nå. http://www.netonnet.no/art/data/nettverk/aksesspunkt/netgear-ex6100/201933.4070/ Jeg ser den har en 1 tp-port, men er den porten for inngående signal? Som den kan spre videre trådløst? Jeg likte at den er liten ift andre rutere. Og hvit som veggen. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 14. juni 2014 Del Skrevet 14. juni 2014 Nettverkskontakten har forskjellig funksjon etter hvordan du setter opp boksen. Den kan brukes som du ønsker som AP (tilgangspunkt). Se side 15-16 i manualen. Lenke til kommentar
Vu-caN Skrevet 20. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2014 Jeg hentet en antenne fra et trådløst kort på en stasjonær pc og koblet det på htpc-en i stua. Da bedret signalet seg betraktelig. Uten at jeg måtte stå å finjustere antenna i det hele tatt. Gikk fra -70 til -50dBi i signalstyrke. Betraktelig bedring... Den gamle antenna til htpc må jeg nok ta i bruk på den stasjonære da, så får jeg se hvordan det går. Skulle gjerne kjøpt en ny AC-antenne, men jeg synes det er ekstremt lite å velge i på nettbutikkene. (uten å kjøpe nettverkskort) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 20. juni 2014 Del Skrevet 20. juni 2014 Men vurderer denne nå. http://www.netonnet.no/art/data/nettverk/aksesspunkt/netgear-ex6100/201933.4070/ Jeg ser den har en 1 tp-port, men er den porten for inngående signal? Som den kan spre videre trådløst? Dette er en WiFi Extender, som kobler seg til ditt nett på WiFi og sender dette videre. LAN-porten på siden er "utgående" for å kunne koble en PC på kabel til nettverket. Dersom du vil kable fra router til AP, kan du bruke en homeplug ved routeren og en annen ved AP, og kjøre nettverket mellom disse over strømnettet. Funker bra dersom kontaktene er på samme kurs, ikke fullt så bra dersom det går på ulike kurser/faser. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 20. juni 2014 Del Skrevet 20. juni 2014 Dette er en WiFi Extender, som kobler seg til ditt nett på WiFi og sender dette videre. LAN-porten på siden er "utgående" for å kunne koble en PC på kabel til nettverket. Dersom du vil kable fra router til AP, kan du bruke en homeplug... Ikke helt korrekt. Som jeg skrev i post #7 så kan denne extenderen også brukes som AP og LAN-porten har forskjellig funksjon etter hvordan boksen settes opp. Ref manualen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 20. juni 2014 Del Skrevet 20. juni 2014 Det har du rett i. Jeg har kun erfaring med WN3000RP, som ikke har denne funksjonen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå