polergarn Skrevet 5. juni 2014 Del Skrevet 5. juni 2014 http://www.dagbladet.no/2014/06/04/tema/dinside/aller/teknologi/mobil/33686535/ De glemte å ta med autorotasjon. At de ikke anbefalte Greenify er rart! Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 5. juni 2014 Del Skrevet 5. juni 2014 (endret) Trodde dette var noe alle visste. Wifi og mobildata slås av automatisk når jeg slår av skjermen. Endret 5. juni 2014 av Bundy Lenke til kommentar
polergarn Skrevet 6. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2014 (endret) Jeg kjører Mekoo 4.4.2 og der kan jeg også velge det, i tillegg til GPS. Ser du kjører Adblock Plus. Nettet har vært tregt når jeg har kjørt localhost:2020. Endret 6. juni 2014 av polergarn Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 6. juni 2014 Del Skrevet 6. juni 2014 Trodde dette var noe alle visste. Kanskje alle som henger på dette forumet, ja. Men sikkert ikke alle som leser Dagbladet... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 6. juni 2014 Del Skrevet 6. juni 2014 Wifi og mobildata slås av automatisk når jeg slår av skjermen. Kanskje for deg, men det er ikke standard for alt. Min Galaxy Tab 3 8" tappet batteriet når den stod i dvale, og her viste det seg at standardsettingen er at wifi er på hele tiden. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 6. juni 2014 Del Skrevet 6. juni 2014 Det vil også være stor forskjell på kva dei forskjellige brukerane har mest bruk for. Å sette opp telefonen slik at wifi og mobildata er avslått når skjermen er av vil sjølvsagt spare mykje straum, men mange vil også miste viktig funksjonalitet dersom dette er aktivert utan at dei er klar over det. Så det viktigaste er at brukaren sjølv kan gå inn i instillingane og velge det som ein sjølv synest er viktig. Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 10. juni 2014 Del Skrevet 10. juni 2014 Jeg har flere ganger forsøkt forskjellige apper som kan spare strøm. De fleste forstyrrer min bruk av mobilen såpass mye at jeg heller dropper dem. Flere hadde motsatt effekt og førte til enda mindre batteritid, til tross for at de oppga det motsatte. JuiceDefender Ultimate kunne fortelle meg at den fordoblet batteri. Dette stemte ikke med virkeligheten, som var langt dårligere batteritid. Dette vil selvsagt være forskjellig fra bruker til bruker, men for min del foretrekker jeg at mobilen er klar når jeg skal bruke den. Om jeg skal vente på at den kobler seg opp på nett hver gang jeg skal ta den i bruk forsvinner mye av gleden med å eie en smartmobil. 1 Lenke til kommentar
polergarn Skrevet 25. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2014 Telefonen bruker ikke mer strøm jo flere apper som ligger i minnet. Det er appenes cpubruk som stjeler strøm, og det finnes apper som er dårlig kodet som bruker mye cpu i bakgrunnen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå