Mendelssohn Skrevet 5. juni 2014 Del Skrevet 5. juni 2014 (endret) Eg har ein draum om éin felles, nordisk stat: Skandinavia. Noreg, Danmark og Sverige deler mykje historie, kultur og delvis språk. Eg trur me i ein forbundsstat, kan oppnå store ting både hjemme og internasjonalt. Alle land kan bidra positivt for kvarandre og saman står me kanskje sterkare samen ("mot utlandet"). Eg forstår det vil vere mange utfordringar, kanskje også nokon eg sjølv ikkje har tenkt på. Derfor ønskjer eg gjerne litt diskusjon rundt dette. Men, for å kanskje overtyde nokon skeptikarar, vil eg nemne nokon av dei seriøse og mindre seriøse grunnane eg har. 1. Større statar står sterkare internasjonalt. Pr. dags dato står både Noreg, Sverige og Danmark ganske svakt internasjonalt. Ingen har noko dei skulle ha sagt og landane vert ikkje teken omsyn til i internasjonale fora. Som eit land, eller ein forbundsstat, hadde me hatt 20 millionar innbyggjarar, mange ressursar (olje, fisk, matproduksjon, metaller osv), stor industri og eit sterkt militær. 2. Som eit land, hadde Skandinavia hatt meir å by på. Det hadde vore fleire jobbar, meir varierte jobbar. For eksterne bedriftar hadde det kanskje vore meir interessant å investere i eit større land, med større økonomi. Reiser innenlands kjem til å verte billigare og betre. Kor kjekt hadde det ikkje vore å kunne bo nokon år i Danmark, utan å tenkje på skatt, arbeidsløyve osv? Lista over ting som hadde vorte lettare tilgjengeleg er nærast uendeleg. 3. Det er varsla mange utfordringar i framtida. Miljøkrisa, eldrebølgja, oljen forsvinn, arbeidslausheit... you name it.. Med fleire bedriftar, fleire arbeidarar, meir variert industri og større matproduksjon, er me bedre stilt samen enn aleine. Det er mykje lettare å takle det som er vanskeleg når ein har betre og fleire ressuarsar. Dette er det eg tenkjer på som viktigst og setralt når eg drøymer om Skandinavia. Men det er også mange andre, kanskje ikkje viktige, men kjekke følgjer av ein felles skandinavisk stat. Idrett Skandinavia hadde vorte ein FANTASTISK idrettsnasjon. Ski, friidrett, hockey.. Og ikkje minst, tenk på fotballandsslaget og toppserien. København FC - SK Brann vert utan tvil ein betre kamp enn S08 - SKB. Landslaget hadde kanskje endeleg vunnet noko.. I alle fall vorte representert i VM/EM!Kultur Tenk kor kult det hadde vore om me fekk eit personleg forhold til både svensk og dansk kultur. Svenskane og danskane har absolutt mykje GOD kultur. Me hadde fått ein gigantisk, levande og meir interessant hovudstad. Sjølv om eg held ei knapp på Køben, hadde også det vore kult å kunne dra til Sh når ein skulle til hovudstaden.. Så til slutt: Eg klarte å trykkje post før eg hadde skrevet noko. Derfor vart det litt venting før poenga kom! Endret 5. juni 2014 av Mendelssohn Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 5. juni 2014 Del Skrevet 5. juni 2014 Skal vi liksom... dele.. på oljen? No way! 2 Lenke til kommentar
Skjeggape Skrevet 5. juni 2014 Del Skrevet 5. juni 2014 Jeg vil helst ikke ha dansvorsk valuta. Heller orker jeg ikke høre på noen prate norsk med dansk aksent.. så slitsomt. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 5. juni 2014 Del Skrevet 5. juni 2014 Det hadde sikkert vært mykje å hente på eit endå nærmare samarbeid enn vi har i dag. Men eg ser eigentleg ikkje kvifor ein stor stat vil stå så mykje sterkare enn ei allianse beståande av fleire statar som har eit nært samarbeid. Norge har blant anna forholdsvis stor internasjonal betydning, ikkje på grunn av størrelsen på landet, men på grunn av at Norge har ressursar til å gjennomføre tiltak, ikkje berre prate om dei. I ein Skandinavisk storstat så har eg vanskelig for å sjå anna enn at Norge blir ein stor utkant som kun vil ha som formål å forsyne dei store danske byane. Det hadde vært lett å samle den skandinaviske kultureliten, men det er navit å tru at det hadde vært i norge ein hadde prioritert å holde konsertar, skodespel og liknande. Lenke til kommentar
Mendelssohn Skrevet 5. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2014 Det hadde sikkert vært mykje å hente på eit endå nærmare samarbeid enn vi har i dag. Men eg ser eigentleg ikkje kvifor ein stor stat vil stå så mykje sterkare enn ei allianse beståande av fleire statar som har eit nært samarbeid. Norge har blant anna forholdsvis stor internasjonal betydning, ikkje på grunn av størrelsen på landet, men på grunn av at Norge har ressursar til å gjennomføre tiltak, ikkje berre prate om dei. I ein Skandinavisk storstat så har eg vanskelig for å sjå anna enn at Norge blir ein stor utkant som kun vil ha som formål å forsyne dei store danske byane. Det hadde vært lett å samle den skandinaviske kultureliten, men det er navit å tru at det hadde vært i norge ein hadde prioritert å holde konsertar, skodespel og liknande. Eg trur ikkje Noreg hadde vorte ein utkant. Me har turistmagnet nr.1 i vestlandet, med Bergen som def. sentrum. Me har oljebyen Stavanger. Me har mykje industri og naturressursar i østlandsområdet. Dei store byane i Noreg genererar jobbar og virksomheit i seg sjølv. Eg ser tvert om for meg at områdene, spesielt på vestlandet og i nord kan vokse og tjene på økt handel. Eit eksempel på dette kan vere at det kanskje vert lønsamt å ha heile prosessen ifht fiske i landet, i staden for outsorcing. Då kjem mange byar i nord igjen til å veks. Dei store, danske byane er ganske like (i størrelse) som dei store i Noreg. Køben er omtrent make til Oslo. Bergen er større enn Århus og Trondheim er større enn Odense og Stavanger har ganske nøyaktig same folketal som Aalborg (det var dei fire største byane). Når eg tenkjer internasjonal størrelse, er det mykje som er viktig. Ikkje berre kor vidt andre statar prøver å egla seg inn på Noreg for litt pengar. Som større nasjon har me meir å sei ifht. områdane rundt nordpolen, fiskerisonar og internasjonal konflikthandtering. Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 5. juni 2014 Del Skrevet 5. juni 2014 Sverige er på vei nedover, jeg vil helst ikke være i et forbund med dem. Danmark har vi vært under ganske lenge, la oss beholde vår frihet litt til..Forøvrig var det en form for "skandinavisme" på 1800 tallet, men det aldri noe mer enn studentsamlinger og diskusjoner, ikke noe nevnverdig på det politiske nivå.Det du foreslår er ikke realistisk per dags dato. Lenke til kommentar
Mendelssohn Skrevet 5. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2014 Skandivinisma er ikkje død Det er fleire av oss, i alle de nemde landa Kvifor meiner du det ikkje er realistisk pr. dags dato? Sverige er på vei nedover, jeg vil helst ikke være i et forbund med dem. Danmark har vi vært under ganske lenge, la oss beholde vår frihet litt til..Forøvrig var det en form for "skandinavisme" på 1800 tallet, men det aldri noe mer enn studentsamlinger og diskusjoner, ikke noe nevnverdig på det politiske nivå.Det du foreslår er ikke realistisk per dags dato. Ang. Sverige, skjønner eg ikkje heilt kva du tenkjer på, det må du gjerne utdype! Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 5. juni 2014 Del Skrevet 5. juni 2014 Hmm, jeg hadde helst sett det gå motsatt vei. Del opp Norge i småbiter. (Lilleputtstater ala Lichtenstein, Vatikanet, San Marino, Andorra...) 1 Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 5. juni 2014 Del Skrevet 5. juni 2014 Hmm, jeg hadde helst sett det gå motsatt vei.Del opp Norge i småbiter. (Lilleputtstater ala Lichtenstein, Vatikanet, San Marino, Andorra...) Hør hør! "Vest-Norge" med fylkene fra og med Rogaland tilogmed Nord-Trøndelag. Det hadde vært noe. Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 5. juni 2014 Del Skrevet 5. juni 2014 Skandivinisma er ikkje død Det er fleire av oss, i alle de nemde landa Kvifor meiner du det ikkje er realistisk pr. dags dato? Sverige er på vei nedover, jeg vil helst ikke være i et forbund med dem. Danmark har vi vært under ganske lenge, la oss beholde vår frihet litt til.. Forøvrig var det en form for "skandinavisme" på 1800 tallet, men det aldri noe mer enn studentsamlinger og diskusjoner, ikke noe nevnverdig på det politiske nivå. Det du foreslår er ikke realistisk per dags dato. Ang. Sverige, skjønner eg ikkje heilt kva du tenkjer på, det må du gjerne utdype! Jeg er dog tilhenger av anarko kapitalisme (enn så urealistisk det kan være), så teknisk sett er vi da alle et land Jeg liker ikke Sverige sin måte å håndtere innvandring på, det er ikke så fælt som nettforumer tilsier det er, men jeg tror deres gode hensikter ikke vil være bra for landet i fremtiden. Sverige før seint 70 tallet var et mye mer fritt land. Den utviklingen av politisk korrekthet er skummel. All håpet er ikke ute selvsagt, men retningen går den veien, og det er noe jeg vil for all del unngå skal skje i dette landet. En trippelunion vil ikke gjør den saken bedre. Jeg er glad i mine danske og svenske brødrer og søstrer, men jeg tror vår autonomitet er viktigere. Mer samarbeid med landene hadde vært koselig. Eventuell en EM eller VM arrangement i fotball med de 3 landene? 2 Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 6. juni 2014 Del Skrevet 6. juni 2014 De samme argumentene som du bruker for en skandinavisk union blir enda sterkere om vi snakker om en europeisk union. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 6. juni 2014 Del Skrevet 6. juni 2014 (endret) Jeg vil helst ikke ha dansvorsk valuta. Heller orker jeg ikke høre på noen prate norsk med dansk aksent.. så slitsomt. Hva ville vært ille med å slått sammen valutaen/felles valuta? Vi bruker alle kroner, og verdien er ikke så forskjellig. Hadde Norge, Danmark og Sverige slått sammen kronen, så hadde man vel uansett endt opp med en valuta tett opp i den norske kronen uansett, da norske kronen plasserer seg midt mellom svensk og dansk krone (litt varierende naturligvis), men ikke nok til at man vil merke forskjell. I dag så var 1 nok = 0,91 dkk og 1,11 sek. Det er nok mulig kronen totalt sett hadde styrket seg i forhold til Euro og USD med en felles skandinavia. Jeg skulle vel klart å ofret det faktum at svenskevitser kanskje ikke ville vært like populært lengre. Endret 6. juni 2014 av Andrull 1 Lenke til kommentar
Mendelssohn Skrevet 6. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2014 De samme argumentene som du bruker for en skandinavisk union blir enda sterkere om vi snakker om en europeisk union. Absolutt eit poeng. Det er mange av dei same argumenta. Men, nokon klare skilnader er det. Eg er ikkje EU-mann. Noreg, Sverige og Danmark har, i motsetnad til td. England og Kroatia, ei historie, kultur og samfunnsmodell som er ganske lik og relativt felles. Me har óg likt språk (!). Dette gjer at man som éit land kjenner seg meir som éit land. I EU har ikkje man same tilhøyrsle til det politiske, adm. eller den same fellesskapskjensla som eg er ganske sikker på me hadde fått i Skandinavia. I N, S og D er me også mykje nærare både politisk og økonomisk. Det gjer det lettere for alle å bridra likt og ikkje kjenne seg snytt. Det store problemet med EU er jo at "de store gutta" fôr lilleputtane. Dette slipp me i Skandinavia. Alle vil dra nytte av eit samarbeid og alle vil bidra. Eg tenkjer mer på Skandinavia som éit land. Meir likt Tyskland enn USA. Eg trur også me hadde klart å byggje ein nasjonalistisk kjensle! Lenke til kommentar
Gloria Skrevet 6. juni 2014 Del Skrevet 6. juni 2014 Jeg vil helst ikke ha dansvorsk valuta. Heller orker jeg ikke høre på noen prate norsk med dansk aksent.. så slitsomt. En felles valuta har jo egentlig bare fordeler. Man slipper usikkerheten i kronekursen og eventuelle kostnader ved veksling. De skandinaviske landene er jo også veldig like land med stabil økonomi, så en devaluering av kronen vil være temmelig uproblematisk om det skulle bli nødvendig. Lenke til kommentar
Vittu Skrevet 6. juni 2014 Del Skrevet 6. juni 2014 Har du vært i Sverige i det hele tatt? Sveriges innvandring slått sammen med Norges velfardsstat hadde kjørt hele nasjonen konkurs.. For all del, de gjør mye bra i Sverige, men innvandringspolitikk er ikke en av de.. 3 Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 6. juni 2014 Del Skrevet 6. juni 2014 Meeen, så har du danmark, som er vesentlig strengere enn Norge igjen. Kombinert sammen så vil Norges måte bli som en middelvei. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 6. juni 2014 Del Skrevet 6. juni 2014 Jeg har hatt nøyaktig den samme tanken. Ser ikke på det som urealistisk at vi etter hvert slår oss sammen til ett land. Dette er uansett veien jeg vil at verden skal gå. Færre og færre landegrenser. Lenke til kommentar
Pernicious Weed Skrevet 6. juni 2014 Del Skrevet 6. juni 2014 Legg Danmark under oss i union og la oss gå til krig mot Sverige. En fin liten tvist i historisk sammenheng! Lenke til kommentar
Bakitafrasnikaren Skrevet 7. juni 2014 Del Skrevet 7. juni 2014 Hmm, jeg hadde helst sett det gå motsatt vei.Del opp Norge i småbiter. (Lilleputtstater ala Lichtenstein, Vatikanet, San Marino, Andorra...)Hør hør! "Vest-Norge" med fylkene fra og med Rogaland tilogmed Nord-Trøndelag. Det hadde vært noe. Ja. Det er dyrt nok å dele fisken, olja og industrien vår med austlendingane. Ikkje faen om vi skal sleppe inn enda fleire okkupantar. Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 7. juni 2014 Del Skrevet 7. juni 2014 Jeg deler Ts sin drøm om et felles Skandinavia, men dessverre kun av egoistiske årsaker. Jeg tror det er eneste håp for våre etterfølgere. Den dagen oljen tar slutt og de står på bar bakke, er det for sent. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå