Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Legge strøm til lysthus selv

Anbefalte innlegg

Går på automatikerlinjen på vgs, så har noe kunnskap innen faget. Vet dette ikke er helt innenfor regelverket, men synes det hadde vært morro og lærerikt og gjort det selv.
Det jeg lurer på er, hvor er uttaket i sikringsskapet? Hvordan bør jeg gå frem fra sikringsskapet og til inntaket i lysthuset? Noen som har gjort dette selv og har lyst til å dele tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Kan godt være at dette er moro og lærerikt, men jeg synes du skal vente med å gjøre dette til du ikke trenger å spørre om dette på et forum.

Lenke til kommentar

Dette gjør du ikke selv. Ikke engang som ferdigutdannen autmatiker har du lov til å gjøre dette, du må nemmelig være gruppe L elektriker for å gjøre denne typer jobber. Om du velger å leke elektriker å du faktisk gjør noe feil som fører til at huset brenner ned får du null og nada igjen på forsikringen, om noen dør i den aktuelle brannen kan du bli dømt for uaktsomt drap.

Det du selv kan gjøre er å trekke opp rørsystem i huset og sette opp koblings bokser og slikt, men all kabel legging og kobling skal bli gjort av en Gruppe L elektrikker. Om du begynner å rote inne i sikrings skapet og skal lage deg uttak til lysthuset kan det uansett fort ende med tap av liv. Jeg kan svare på samtlige spørsmål du har, men velger å ikke gjøre dette av den grunn.

Selv er jeg gruppe L elektriker og holder nå på å utdanne meg til automasjonsingeniør

Endret av Evil-Duck
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...