Gå til innhold

Norge - Verdens beste land eller ikke?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

 

Kan vi alle her bare bli enige om å være uenige? Vi kommer aldri noen vei med disse diskusjonene. Noen liker norge, noen gjør ikke. Er ikke en krangel noen av oss kan vinne her ;)

En må erfare noe før man vet om man liker noe eller ikke. En må ha nok kunnskap om andre land og sine fordeler og ulemper før man vurderer det. Ellers blir det bare ignorante tull om overfladiske, tabloide generaliseringer

 

Det har du vist mange ganger

 

Ignorance is bliss!

Det der er tullball, og du er den siste som skal si hva jeg har og ikke gjort...

 

Men som jeg sa og som du brått ignorerte så er det ikke noe poeng i å diskutere dette mer, dere er så trangsynte som det kan gå ann å bli. Flytt gjerne ut av norge så kan vi som setter pris på norge bo her :)

Jeg har ikke sagt at du tar feil, jeg har bare sagt at dine kriterier hittil er overfladiske og tåpelige som om du vurdere kjøttkaker du spiser, ikke et helt mangfoldig land som ikke blir oppsummerte i et par setninger

 

Jeg har bodd i både USA og Norge en stund og har det vanskelig å si hvilket er bedre enn det andre. Uansett hvilket land jeg bor, savner jeg noe fra det andre. Både har sine fordeler og ulemper som ikke kan sammenlignes direkte og kvantifiseres

 

Jeg elsker hvordan nordmenn ønsker å ta vare på hverandre og tenker "vi" mer enn "jeg" samtidig som jeg elsker USAs individualisme som skaper så mange kreative produkter og integrerer innvandrere så lettvint

 

Jeg kjenner ikke et eneste innvandrer til USA som har bodd i landet i flere år som klarer å si at et land er bedre enn det andre, de sier heller at både har sine fordeler og ikke kan gis et enkelt svar, kanskje fordi de har mer enn overfladisk kunnskap om begge land.

 

Mer kunnskap enn hvor ofte folk spiser på Mcdonalds!

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Frihet har vi nok av, vi trenger litt mer strenge tiltak ;)

Nei, vi har svært begrenset frihet i Norge sammenlignet med USA og der har vi noe å lære av amerikanerne. Heldigvis har vi sparket venstresiden ut av regjeringskontorene så vi kan sette igang opprydningen og fjerne noen av lovene og forbudene de har innført

Jens gjorde en mye bedre jobb enn erna. Fru frode flodhest for å kalle henne riktig...

Hva gjorde han bedre da? Du kan jo heller ikke konkludere så tidlig. Jens styrte i 8 år. Erna har ikke styrt i et år engang.

Endret av Roger Roger
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...