Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Norge - Verdens beste land eller ikke?

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-292501

Det beviser at vi har det alt for bra i norge, vi har alt for mye penger til å svi av på mc donalds og brus flasker. Lavere skatt ja men dem tjener mindre

Jepp, og dermed er de mer konkurransedyktige enn oss og kan skape mer verdier, er skattenivået lavt trenger man ikke like høye lønninger siden prisene på varer og tjenester man trenger er lavere

Og derfor er norge best

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det beviser at vi har det alt for bra i norge, vi har alt for mye penger til å svi av på mc donalds og brus flasker. Lavere skatt ja men dem tjener mindre

Jepp, og dermed er de mer konkurransedyktige enn oss og kan skape mer verdier, er skattenivået lavt trenger man ikke like høye lønninger siden prisene på varer og tjenester man trenger er lavere

Og derfor er norge best

Blir litt nasjonalistisk det der. Vi manger frihet,

Lenke til kommentar

Og derfor er norge best

Vi er best fordi vi er dårligere på verdiskapning? Hehe, er det den typen logikk dere lærer på AUF-camp om dagen? Eller har dere såpass manglende kunnskaper om hvordan økonomi fungerer?

Endret av iMariuz
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Og derfor er norge best

Vi er best fordi vi er dårligere på verdiskapning? Hehe, er det den typen logikk dere lærer på AUF-camp om dagen? Eller har dere såpass manglende kunnskaper om hvordan økonomi fungerer?

Jeg har faktisk aldri vært på en auf camp, jeg er dog heller ikke en politiker og kommer aldri til å bli det. Ihvertfall ikke etter hva breivik gjorde. Hvem er dere?

Og derfor er norge best

Blir litt nasjonalistisk det der. Vi manger frihet,

Frihet har vi nok av, vi trenger litt mer strenge tiltak ;)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Nei, vi har svært begrenset frihet i Norge sammenlignet med USA og der har vi noe å lære av amerikanerne. Heldigvis har vi sparket venstresiden ut av regjeringskontorene så vi kan sette igang opprydningen og fjerne noen av lovene og forbudene de har innført

Jens gjorde en mye bedre jobb enn erna. Fru frode flodhest for å kalle henne riktig...

Lenke til kommentar

Nei, vi har svært begrenset frihet i Norge sammenlignet med USA og der har vi noe å lære av amerikanerne. Heldigvis har vi sparket venstresiden ut av regjeringskontorene så vi kan sette igang opprydningen og fjerne noen av lovene og forbudene de har innført

Jens gjorde en mye bedre jobb enn erna. Fru frode flodhest for å kalle henne riktig...

At venstresiden må ty til slike personangrep viser jo hvor lite dere har å fare med hehe, ikke rart dere ble sparket ut av regjeringskontorene

Lenke til kommentar

Så du bor i usa?

Født i new Jersey, kan bare litt norsk

Virker som du kan godt norsk, siden du bare snakker norsk her

Hvorfor har du interesse av å være her når du ikke bor i norge eller er norsk?

Jeg kjenner ingen som kan norsk her i Ohio og dette forum lære språket. Jeg er også meget intersannt i andre kulturer og deres forskjellige syn på politikk og generellt

Det blir lett å gjøre som deg og generalisere at "de spiser på Mcdonalds opp til 7 ganger" men virkeligheten er mye mer nyansert hvis du gidder å åpne øynene og undersøke det grundige. Overfladiske tabloide syn som du uttrykker er noe jeg prøver å unngå med å lære språket og kulturen. Fora som dette hjelper meg med prosessen

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Så du bor i usa?

Født i new Jersey, kan bare litt norsk

Virker som du kan godt norsk, siden du bare snakker norsk her

Hvorfor har du interesse av å være her når du ikke bor i norge eller er norsk?

Jeg kjenner ingen som kan norsk her i Ohio og dette forum lære språket. Jeg er også meget intersannt i andre kulturer og deres forskjellige syn på politikk og generellt

Det blir lett å gjøre som deg og generalisere at "de spiser på Mcdonalds opp til 7 ganger" men virkeligheten er mye mer nyansert hvis du gidder å åpne øynene og undersøke det grundige. Overfladiske tabloide syn som du uttrykker er noe jeg prøver å unngå med å lære språket og kulturen. Fora som dette hjelper meg med prosessen

Fakta er fakta, usa er et dårlig land å leve i, mye tryggere her i rolige norge. Norge er beste landet :)

Lenke til kommentar

Om du drar til usa får du ikke like god behandlig, her har man nav, uføretrygd, godt betalte jobber. Hvorfor tror du alle de rumerne kommer hitt?

Jeg sa ikke at USA var bedre.

Jeg ville frem til at vi ikke får det vi betaler for. Vi betaler mye mer for tjenestene enn de er verd i realiteten. Og prisene fortsetter å gå i været da det ikke er noen konkurranse som driver prisene ned. Og kvaliteten på tjenestene blir heller ikke bedre av at det ikke finnes noen mekanismer som gjør det bedre, bortsett fra at politikerne kommer med nye lovnader hvert fjerde år (er ikke noen god dynamisk utvikling slik det ville vert med markedsøkonomi).

Derfor forfaller psykiatrien, helsevesenet, skolene osv. og vi får dårligere og dårligere tilbud, samtidig som vi får dårligere og dårligere råd. I fremtiden vil ikke Norge være det beste landet å bo i lenger. Vi ble det en stund etter vi fant olje. Så mye olje på bare rundt fem millioner mennesker gjør at man kan leve i sus og dus noen få hundre år, men så kommer nedgangen, finanskrisene, fattigdommen som følger med osv. Norge blir mer og mer oljeavhengige, og når olja er borte, så kommer det til å bli krise, om man da ikke faser ned, og liberaliserer økonomien, slik at den blir mer fri. osv. Vi har mulighet til å gjøre Norge bra, men om tendensen er at de venstrevridde partiene får makt, så vil ikke dette bli tilfellet. Man ser hvordan venstrevridde regjeringer ødelegger landene sine...

Rumenere kommer hit fordi vi har penger, ja. Men de blir ikke godt behandlet her. (om man ser bort i fra folk er folk og hva SV ønsker å gjøre osv).

Det siste jeg ville vært, er en Rumener. Merk: De aller fleste rumenere drar ikke til Norge heller. Selv om noen av dem kommer hit. (Med en fri økonomi, så ville de enkelt kunnet tatt seg jobber her. Da vil de venstrevridde partiene rope: "SOSIAL DUMPING" fordi de jobbet for mindre lønn enn det vi nordmenn gjør... Men i realiteten vil disse menneskene fått en meget god start. De ville tjent mer penger enn de gjør i dag bare ved å tigge osv. Så i Norge ligger det et enormt forbedringspotensiale.

Endret av turbonello
Lenke til kommentar

Fakta er fakta, usa er et dårlig land å leve i, mye tryggere her i rolige norge. Norge er beste landet :)

Tåpelig å vurdere et land fordi deres folk velger å spise på et eller annet sted. Bør jeg si at USA er et bedre land fordi dere velge å spise mye mer lutefisk og røyker mye mer sigaretter?

Lenke til kommentar

Fakta er fakta, usa er et dårlig land å leve i, mye tryggere her i rolige norge. Norge er beste landet

ja men man slepper å spytte det i ansiktet på folk og tre det over huet demmes. det virker narsissistisk og arrogant. vi er et bra land, men vi hadde sikkert hatt det fint i andre land også. Japan, Australia, UK og Belgia for eksempel.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Kan vi alle her bare bli enige om å være uenige? Vi kommer aldri noen vei med disse diskusjonene. Noen liker norge, noen gjør ikke. Er ikke en krangel noen av oss kan vinne her ;)

Endret av Bruker-292501
Lenke til kommentar

Kan vi alle her bare bli enige om å være uenige? Vi kommer aldri noen vei med disse diskusjonene. Noen liker norge, noen gjør ikke. Er ikke en krangel noen av oss kan vinne her ;)

En må erfare noe før man vet om man liker noe eller ikke. En må ha nok kunnskap om andre land og sine fordeler og ulemper før man vurderer det. Ellers blir det bare ignorante tull om overfladiske, tabloide generaliseringer

Det har du vist mange ganger

Ignorance is bliss!

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

En må erfare noe før man vet om man liker noe eller ikke. En må ha nok kunnskap om andre land og sine fordeler og ulemper før man vurderer det. Ellers blir det bare ignorante tull om overfladiske, tabloide generaliseringer

Det har du vist mange ganger

Ignorance is bliss!

Det der er tullball, og du er den siste som skal si hva jeg har og ikke gjort...

Men som jeg sa og som du brått ignorerte så er det ikke noe poeng i å diskutere dette mer, dere er så trangsynte som det kan gå ann å bli. Flytt gjerne ut av norge så kan vi som setter pris på norge bo her :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...