Gå til innhold

Norge - Verdens beste land eller ikke?


Anbefalte innlegg

Ja Norge er et av de beste landene i verden for gjennomsnittsmennesket. Det betyr ikke at det er best i verden for deg. Skjønner egentlig ikke helt hva det er vi krangler om dette er vel udiskutabelt ?

 

Et samfunn som tar ekstra godt vare på de svake, tar mindre godt vare på de sterke. Sånn er det. Noen kan like det noen kan ikke like det. Er ikke noe fastissvar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-292501

Ja Norge er et av de beste landene i verden for gjennomsnittsmennesket. Det betyr ikke at det er best i verden for deg. Skjønner egentlig ikke helt hva det er vi krangler om dette er vel udiskutabelt ?

 

Et samfunn som tar ekstra godt vare på de svake, tar mindre godt vare på de sterke. Sånn er det. Noen kan like det noen kan ikke like det. Er ikke noe fastissvar

Norge er best :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

Norge blir ihvertfall aldri værre enn usa og irak

 

Du må forstå at denne bastante holdningen ikke vil føre noen vei. Om du skal komme med sånne skarpe påstander bør du ha litt tyngde i form av kilder eller gode resonnementer. Verden er ikke sort/hvit og det finnes ikke et fasitsvar på spørsmålet tråden tar opp.

 

Bastante holdningen? Det er du som driver og kommer med dustete innlegg og påstår norge ikke er et bra land, om du ikke liker norge kan du bare komme deg ut av landet vårt. Du er ikke et godt eksempel og er med på å ødelegge norge sitt rykte...

 

 

De fleste lover og forskrifter inneholder langt mer en en enkelt side med tekst som detaljerer hva man må gjøre (eller unnlate å gjøre) i visse situasjoner.

 

Er det slik å forstå at du bor i et land uten lover og forskrifter?

 

Han bor nok i norge, han er bare ute etter å tulle litt med oss så vi skal bli sinte, og det har han klart fint

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Hvor har jeg påstått at Norge er et dårlig land?

Jeg føler egentlig bruker navnet ditt passer til denne diskusjonen hehe :)

 

Du har påstått ganske mye om alt, du og skatteflyktning. dere begge misliker norge og syns ikke det er det beste land

Lenke til kommentar

 

 

 

 

De fleste lover og forskrifter inneholder langt mer en en enkelt side med tekst som detaljerer hva man må gjøre (eller unnlate å gjøre) i visse situasjoner.

 

Er det slik å forstå at du bor i et land uten lover og forskrifter?

Han bor nok i norge, han er bare ute etter å tulle litt med oss så vi skal bli sinte, og det har han klart fint
Blir du sint fordi noen foretrekker å leve andre steder enn i Norge, ettersom man anser at Norge er værre enn andre steder?
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

 

 

De fleste lover og forskrifter inneholder langt mer en en enkelt side med tekst som detaljerer hva man må gjøre (eller unnlate å gjøre) i visse situasjoner.

 

Er det slik å forstå at du bor i et land uten lover og forskrifter?

Han bor nok i norge, han er bare ute etter å tulle litt med oss så vi skal bli sinte, og det har han klart fint
Blir du sint fordi noen foretrekker å leve andre steder enn i Norge, ettersom man anser at Norge er værre enn andre steder?

 

Man anser norge å være bedre enn alle andre land

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

De fleste lover og forskrifter inneholder langt mer en en enkelt side med tekst som detaljerer hva man må gjøre (eller unnlate å gjøre) i visse situasjoner.

 

Er det slik å forstå at du bor i et land uten lover og forskrifter?

Han bor nok i norge, han er bare ute etter å tulle litt med oss så vi skal bli sinte, og det har han klart fint
Blir du sint fordi noen foretrekker å leve andre steder enn i Norge, ettersom man anser at Norge er værre enn andre steder?

Man anser norge å være bedre enn alle andre land
Hvem er "man",og hva er dette "norge" som du anser som best? "Man" er ikke jeg, og ikke det store flertall av verdens befolkning. Norge er vel Staten, eller kanskje geografiske beliggenhet, eller personene innen det geografiske området?

 

Ditt "man" er vel kun de som frivillig forblir boende i ditt "Norge"?

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

 

Hvor har jeg påstått at Norge er et dårlig land?

Jeg føler egentlig bruker navnet ditt passer til denne diskusjonen hehe :)

 

Du har påstått ganske mye om alt, du og skatteflyktning. dere begge misliker norge og syns ikke det er det beste land

 

 

Nå har det jo seg slik at jeg og skatteflyktning er grunnleggende uenige da, så litt morsomt at du sidestiller oss. Videre har jeg i denne debatten uttrykket et standpunkt som ikke er så langt fra ditt, med den store forskjellen at jeg prøver å fremstå mer reflektert. Jeg har ikke en fasit, slik du ser ut til å ha.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

Hvem er "man",og hva er dette "norge" som du anser som best? "Man" er ikke jeg, og ikke det store flertall av verdens befolkning. Norge er vel Staten, eller kanskje geografiske beliggenhet, eller personene innen det geografiske området?

 

Ditt "man" er vel kun de som frivillig forblir boende i ditt "Norge"?

Hva vil du fram til? Du bor jo ikke i norge så jeg skjønner ikke hvorfor du klager

 

Nå har det jo seg slik at jeg og skatteflyktning er grunnleggende uenige da, så litt morsomt at du sidestiller oss. Videre har jeg i denne debatten uttrykket et standpunkt som ikke er så langt fra ditt, med den store forskjellen at jeg prøver å fremstå mer reflektert. Jeg har ikke en fasit, slik du ser ut til å ha.

Ok

Endret av Bruker-292501
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Skal vel påpekes her at jeg heller ikke har gitt uttrykk for at dette Norge, hva noe enn det er for noe, er verdens værste land. Klart det kan muligens være tilfellet for noen.

Norge hva no enn det er for noe? What?!

Lenke til kommentar

 

 

 

 Hvem er "man",og hva er dette "norge" som du anser som best? "Man" er ikke jeg, og ikke det store flertall av verdens befolkning. Norge er vel Staten, eller kanskje geografiske beliggenhet, eller personene innen det geografiske området?

 

Ditt "man" er vel kun de som frivillig forblir boende i ditt "Norge"?

Hva vil du fram til? Du bor jo ikke i norge så jeg skjønner ikke hvorfor du klager

Jeg vil frem til at du avklarer dine påstander. Hvor jeg bor er irrelevant for betydningen og sannhetsgehalten i dine utsagn.

 

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

 

 Hvem er "man",og hva er dette "norge" som du anser som best? "Man" er ikke jeg, og ikke det store flertall av verdens befolkning. Norge er vel Staten, eller kanskje geografiske beliggenhet, eller personene innen det geografiske området?

 

Ditt "man" er vel kun de som frivillig forblir boende i ditt "Norge"?

Hva vil du fram til? Du bor jo ikke i norge så jeg skjønner ikke hvorfor du klager

Jeg vil frem til at du avklarer dine påstander. Hvor jeg bor er irrelevant for betydningen og sannhetsgehalten i dine utsagn.

 

 

Du sier jo selv du ikke vet hva norge er så hvordan vet du hvordan norge er?

Lenke til kommentar

Du sier jo selv du ikke vet hva norge er så hvordan vet du hvordan norge er?

Jeg vet ikke hva du mener når du bruker ordet "norge" ettersom det er ett svært ullent begrep.

 

Min kjennskap til "Norge", i sine forskjellige betydninger, har jeg fra at jeg vokste opp i det geografiske området som går under dett navnet, og har vært innom å besøke familie, slekt og venner også etter at jeg flyktet derfra.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Alt i norge er bra

... for deg men ikke for meg, derfor bor du der mens jeg flyktet derfra.

For meg, for menn, for kvinner, for barn og alle andre utenom deg...

... og tusenvis av andre som forlater Norge hvert eneste år ;)

 

Du får det ikke bedre i noen andre land...

Er det grunnen til at det finnes mer norsk amerikanere enn nordmenn og at mer nordmenn flytter til USA fra Norge enn omvendt?
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

 

 

 

 

Alt i norge er bra

... for deg men ikke for meg, derfor bor du der mens jeg flyktet derfra.

For meg, for menn, for kvinner, for barn og alle andre utenom deg...

... og tusenvis av andre som forlater Norge hvert eneste år ;)

 

Du får det ikke bedre i noen andre land...

Er det grunnen til at det finnes mer norsk amerikanere enn nordmenn og at mer nordmenn flytter til USA fra Norge enn omvendt?

 

Det er ikke sant, ikke kom opp med slike bastante løgner som du vet bare er virvall...

 

 

Du sier jo selv du ikke vet hva norge er så hvordan vet du hvordan norge er?

Jeg vet ikke hva du mener når du bruker ordet "norge" ettersom det er ett svært ullent begrep.

 

Min kjennskap til "Norge", i sine forskjellige betydninger, har jeg fra at jeg vokste opp i det geografiske området som går under dett navnet, og har vært innom å besøke familie, slekt og venner også etter at jeg flyktet derfra.

 

Norge er norge, fins ikke 2 land som heter norge...

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

 

Alt i norge er bra

... for deg men ikke for meg, derfor bor du der mens jeg flyktet derfra.

For meg, for menn, for kvinner, for barn og alle andre utenom deg...

... og tusenvis av andre som forlater Norge hvert eneste år ;)

Du får det ikke bedre i noen andre land...

Er det grunnen til at det finnes mer norsk amerikanere enn nordmenn og at mer nordmenn flytter til USA fra Norge enn omvendt?

Det er ikke sant, ikke kom opp med slike bastante løgner som du vet bare er virvall...

...

On October 9, 1825, the sloop Restauration sailed into New York harbor with the first fifty-three Norwegian immigrants to America. During the next hundred years, over 800,000 people would leave Norway to become members of a proud new community in the United States. Today, the Norwegian-American population numbers nearly 4 millionalmost as many people as live in Norway.

http://www.naha.stolaf.edu/pubs/current/profill.htm

Endret av jjkoggan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

Norge blir ihvertfall aldri værre enn usa og irak

Jo. Det går i samme retning.

 

Her er forresten en amerikansk professor i økonomi, og filosofi som uttaler seg om skandinavia:

 

Han der skal du ikke høre på, bare en forbanna idiot, ingenting av det han sier er gyldig

 

Norge er et rikt land og vi tjener godt, i irak så slåss dem og dreper hverandre hele tiden...

 

 

 

 

 

 

 

Alt i norge er bra

... for deg men ikke for meg, derfor bor du der mens jeg flyktet derfra.

For meg, for menn, for kvinner, for barn og alle andre utenom deg...

... og tusenvis av andre som forlater Norge hvert eneste år ;)

Du får det ikke bedre i noen andre land...

Er det grunnen til at det finnes mer norsk amerikanere enn nordmenn og at mer nordmenn flytter til USA fra Norge enn omvendt?

Det er ikke sant, ikke kom opp med slike bastante løgner som du vet bare er virvall...

...

On October 9, 1825, the sloop Restauration sailed into New York harbor with the first fifty-three Norwegian immigrants to America. During the next hundred years, over 800,000 people would leave Norway to become members of a proud new community in the United States. Today, the Norwegian-American population numbers nearly 4 millionalmost as many people as live in Norway.

http://www.naha.stolaf.edu/pubs/current/profill.htm

 

Ikke kom her med copy and paste greie, skal du argumentere får du skrive noe selv...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...