locoboy Skrevet 5. juni 2014 Del Skrevet 5. juni 2014 Hei kjøpte et 7970 kort for noen uker siden, vifta bråket så mye at jeg leverte den tilbake, og bestilte en asus r9 280 directcu2, fornøyd med kortet bortsett fra at når jeg spiller tunge spill så kommer det snedig lyd av kortet, tror det er coil whine. er det noe fix for det? går det under garanti? er det vanlig på disse kortene? Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 5. juni 2014 Del Skrevet 5. juni 2014 (endret) Er du sikker på at lyden kommer fra skjermkortet, og ikke strømforsyningen? Hvis det skjermkortet lyden kommer fra, kan du prøve å aktivere Vsync og se om lyden forsvinner da? I tillegg er det godt mulig lyden vil forsvinne av seg selv etter litt bruk. Endret 5. juni 2014 av Kyrre S. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 5. juni 2014 Del Skrevet 5. juni 2014 Forsvinner lyden hvis du feks. låser fps med bruk av et program som dxtory? Lenke til kommentar
locoboy Skrevet 5. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2014 (endret) skal sjekke hvor lyden kommer fra så kommer tilbake til dere:) det er psu som lager lyden, litt usikker på om det er vifta eller coil, det som er litt snedig er at lyden kommer kun når vifa på psuen starter, og forsvinner når den stopper, men når jeg spiller så forandrer lyden seg, i black flag ser jeg på bygninger så forsvinner lyden, ser jeg på himmelen så kommer den igjen.....men lyden kommer definitivt fra crosair xt650 psu... Endret 5. juni 2014 av locoboy Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 5. juni 2014 Del Skrevet 5. juni 2014 Forsvinner lyden hvis du feks. låser fps med bruk av et program som dxtory? Funker dette bedre enn vsync? Lenke til kommentar
locoboy Skrevet 5. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2014 fant lyden på youtube:) har ikke prøvd dxtory tror du det kan hjelpe mot denne lyden? Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 5. juni 2014 Del Skrevet 5. juni 2014 (endret) Hvis lyden kommer fra PSU, og du ikke kan leve med det, så er nok løsningen desverre å kjøpe ny og bedre. Du kan prøve å loope en grafikk benchmark (3D Mark f.eks) som gir lyden, og se om du får den vekk da. Edit: Den lyden fra videon du postet hørtes ikke ut som coil whine. Hørtes mer ut som lager i viften eller noe (syntes også det så ut som viften endret RPM mens lyden pågikk). Endret 5. juni 2014 av Kyrre S. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 5. juni 2014 Del Skrevet 5. juni 2014 Forsvinner lyden hvis du feks. låser fps med bruk av et program som dxtory? Funker dette bedre enn vsync? Ja, spesielt i spillene Stalker har jeg en susing i mitt 7970, skal ikke si jeg forstår det helt, men med en gang jeg låser til 100fps stopper det. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 5. juni 2014 Del Skrevet 5. juni 2014 Det er ikke uvanlig med coilwhine fra skjermkort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå