PloKooN Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Heisann. Jeg har planer om å kjøpe Asus P4P800/DELUXE Hovedkort S478/800mhz på komplett data. Lurer bare på en ting... Jeg har 5 hardisker plus dvd-brenner og dvdspiller som skal kobles til. Totalt 7 ide-enheter. Når det gjelder harddiskene kan jeg vel velge å kjøre de som selvstendige disker fremfor å raide de? Og hvordan gjør jeg det? (På vanlige hovedkort er det bare plass til 4 ide-enheter. Her er det jo flere pga det er raid.) MVH PloKooN Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Sett dem som JBOD (just a bunch of disks), saa funker RAID-kontrolleren som en vanlig IDE-kontroller. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 må du ikke ha ett ekstra IDE kontroller kort for PCI, får å kunne bruke mer enn 4 enheter, tror ikke det er raid på de vanlige IDE kanalene på HK, men har ikke sjekket. Og jeg tror ikke du kan ha flere enn 2 enheter pr Raid kanal, det er vel kun plass til 2 stk pr ledning. edit: det står på hovedsiden deres at du kun kan ha 4 stykker på raid på kortet. Lenke til kommentar
PloKooN Skrevet 14. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2003 Sitat Sett dem som JBOD (just a bunch of disks), saa funker RAID-kontrolleren som en vanlig IDE-kontroller. Hvor velger jeg det? Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Sitat Hvor velger jeg det? Hvor da? Lenke til kommentar
PloKooN Skrevet 14. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2003 Sitat Sitat Hvor velger jeg det? Hvor da? Hvor velger jeg JBOD ? Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Sitat Hvor velger jeg JBOD ? AAja, saann aa forstaa! EDIT: Eller, ok, mate med teskje da: * BIOS->Enable integrated RAID-controller * RAID-kontroller aktiveres, videre i boot-processen velger du JBOD i RAID-kontrolleren. Lenke til kommentar
PloKooN Skrevet 14. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2003 Sitat Sitat Hvor velger jeg JBOD ? AAja, saann aa forstaa! EDIT: Eller, ok, mate med teskje da: * BIOS->Enable integrated RAID-controller * RAID-kontroller aktiveres, videre i boot-processen velger du JBOD i RAID-kontrolleren. hehe.. Takker Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Har også bestemt meg for dette kortet. Lastet ned brukermanualen her (Acrobat Reader). Ser ut til at du kan ha intil 4 P-ATA og 2 S-ATA disker Lenke til kommentar
CFD Skrevet 14. oktober 2003 Del Skrevet 14. oktober 2003 Hva skal man med Jbod? Man kan fint koble vanlige disker til Raid kontrolleren og få den som og virke som en vanlig IDE kontroller. FØr jeg fikk satt opp raidet mitt stod det slik og det virket 100% Lenke til kommentar
PloKooN Skrevet 14. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2003 ah! genialt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå